למה האדם סובל ואיך הרצון יוצר את הסבל? מה המשמעות של שינוי זהות והקשר שלו לסבל? מהי "חוויית החלום" ואיך מחזיקים אותה? איך מפתחים את השכל בחיי היום - יום? כיצד שכל מפותח משפיע על הרגש? מה הכוונה ב"הכל כלום" ואיך לחיות לפיה? איך הספר "להיות אלוהים" תורם לפיתוח השכל? איך להתאמן בפועל על פיתוח השכל?... לסבל, וכאשר אדם לא רוצה שום דבר, הוא גם לא יכול לסבול. לדוגמה, אם אדם מרגיש רע, הוא חייב לשאול את עצמו מהו אותו רצון שלא בא לידי ביטוי. אם הוא מרגיש מתח, לחץ או עצבנות, הדבר מצביע על ... אדם מרגיש רע, המשמעות היא שיש בו רצון כלשהו. לדוגמה, כאשר אדם מרגיש מתוח, עצבני או חסר שקט, עליו לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה. אין אפשרות לסבול בלי לרצות משהו. החיפוש אחרי הגדרה ברורה של הרצון האישי ... לא חייב להיות נאהב, ולא חייב לחיות - רק אז הוא מסוגל לשחק מתוך בחירה חופשית. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו למה אני רוצה להצליח?, והוא עונה כי אני רוצה לשרוד, עליו לבדוק מה הבסיס של התשובה הזאת. ... נופל למלכודות רגשיות ומפתח תודעה עצמאית. גם כשעולה רגש מסוים - במקום לפעול אוטומטית, האדם בודק את מקור הרגש, שואל מה ההנחות שמובילות אליו, ובכך משתחרר מהשליטה האוטומטית של הרגשות עליו. איך לפתח את השכל בחיי היומיום? מה הקשר ... אנו פועלים. אליעד אומר כי כדי להתפתח, עלינו להבין את הכלום, את הריק שבינו ובין כל פעולה שלנו. עוסק בשאלות של מטרות ורגשות, כשרוב ההתפתחות קשורה בהבנה של מהות החיים - לא מה לעשות עם החיים אלא להבין מה ... את התשובות כהכרחיות או סופיות. אליעד מציין כי כל תשובה שניתן למצוא, תלויה במידה רבה בהבנה ויכולת לנתח את השאלות בצורה חכמה. למה אנחנו כל הזמן מחפשים פתרונות? החיפוש אחרי פתרונות לא נגמר לעולם. כל הזמן יש שאלות, אך בשיחה זו אליעד מתאר את הצורך בשמירה על דיוק וניתוח החוויות שלנו תוך שמירה על פרופורציות נכונות. הוא ... שלפעמים, הצעד הראשון בהבנה טמונה בהפסקה מהמרוץ של החיים והחיבור אל מהות הפנימיות שלנו. הפסקה והעצירה מאפשרת לכל אחד לשאול את עצמו שאלות עומק שמובילות לתשובות אותנטיות. איך להתנהל עם רצונות ודחפים? בסיום השיחה אליעד מדבר על כך שלמרות כל התיאוריות והתובנות, ...