NLP, מניפולציה בשאלה, שאלה מניפולטיבית, הבנת או לא הבנת, מסר לתת מודע, להשפיע על התת מודע, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, לנסח שאלה, צורת שאלה, איך לשאול שאלה? איך לשכנע?... הבנת או לא הבנת, מסר לתת מודע, להשפיע על התת מודע, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, לנסח שאלה, צורת שאלה, איך לשאול שאלה? איך לשכנע? מה ההבדל בין הבנת ל - לא הבנת וכיצד זה משפיע על שיחה? במהלך השיחה, אליעד מתאר איך שאלות מסוימות יכולות לשמש ככלי לשכנוע או השפעה תת - מודעת על האדם ששואל אותו. לדוגמה, כששואלים מישהו האם הבנת? או לא הבנת?, יש כאן לא רק שאלה, אלא גם השפעה סמויה על איך האדם תופס את עצמו. כשאתה שואל האם הבנת?, זה למעשה יכול להיתפס כ - האם הבנת או לא הבנת? אך גם השאלה לא הבנת? משנה את ההשפעה הפסיכולוגית של השיחה. במקרה של השאלה האם הבנת? יש את האופציה של כן או לא, אך כששואלים לא הבנת? השאלה מציבה את האדם במצב שבו הוא יכול להרגיש כאילו יש משהו שלילי במה שלא הבין, כלומר, השואל בעצם יכול להצביע על חיסרון בהבנת השואל. אליעד נותן דוגמה שבה הילדה שואלת את אביה אם היא יכולה לעשות משהו, והוא אומר לה תשאלי את אמא. אם הילדה שואלת שוב את אותו השאלה, הוא יכול לשאול אותה מה לא הבנת שאמרתי לך לשאול את אמא?, מה שמעמיד את הילדה במצב של חוסר נוחות, אם כי השאלה עצמה לא בהכרח הייתה מנוסחת בצורה ... כזו יכולה להעביר מסר חבוי של אתה טיפש אם לא הבנת, זאת אומרת שהיא מעוררת אוטומטית תגובה הגנתית אצל השואל. הסיבה לכך היא שהשאלה יוצרת אצל האדם תחושת צורך להוכיח את עצמו ולהגיב: לא, אני לא טיפש, אני הבנתי, ... והתנגדות פנימית. בדרך כזו, האדם לא רק עונה על השאלה אלא גם מגן על ההבנה העצמית שלו. איך מנוסחים שאלות בצורה משכנעת? אם אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, השאלה שאתה שואל יכולה להיות מכרעת. לדוגמה, כאשר אתה רוצה להציע למישהו לצאת לקפה, השאלה אתה רוצה לצאת איתי לקפה? למעשה מכילה את הרעיון שהשואל מעוניין בכך, וכך הוא יוצר את הציפייה שהשני יסכים, בעוד שבשאלה לא בא לך לצאת איתי לקפה? השואל מציב את האדם במצב של התנגדות. אליעד מציין גם איך השאלות השונות משתנות לפי מה שאתה רוצה להשיג. כאשר השאלה היא מנוסחת בצורה חמה ומזמינה, היא נותנת לאדם את התחושה ... מרגיש אוטומטית צורך להתנגד. זו בעצם מניפולציה של השאלה, תלוי באיך אתה מציג את האפשרות. מה ההשפעה של הצגת שאלות בצורה של הסברתי את עצמי מספיק טוב? בהתאם לסוג השיחה, לפעמים השואל יכול להשתמש בשאלה כמו הסברתי את עצמי מספיק טוב? על מנת להימנע מהכישלון בתקשורת. שאלות כאלו מצביעות על כך שהאדם שעומד מולך יכול להיות זה שפשוט לא הבין אותך, ולא אתה זה שצריך לשנות ... לא הבנת אז אתה לא הסברת מספיק טוב, ולא בצורה של התקפה אלא יותר מתוך תחושת ביטחון. בשיטה כזו, השואל יכול לשמור על מראה של הבנה ויכולת להסביר, והעובד או האדם שמולו יהיה חשוף פחות לתחושת אשמה או חוסר הבנה, דבר שמביא לתקשורת נעימה יותר. מתי להשתמש בשאלות בצורה כזו ומתי לא? כמו כל טכניקת שכנוע או שאלה מניפולטיבית, יש לדעת מתי להשתמש בה ומתי להימנע ממנה. לדוגמה, בשיחות עבודה, שימוש בשאלות כמו הסברתי את עצמי טוב? יכול להיות שימושי במצבים מסוימים שבהם אתה רוצה להימנע מתחושת שלילי בנוגע להבנה. מצד שני, בשיחות יומיומיות יותר, השימוש בשאלות כאלה יכול להיות פחות מתאים ולהפוך את השיחה למלאה במתח ובאילוצים. מניפולציה בשאלה שאלה מניפולטיבית הבנת או לא הבנת? איך לשאול שאלה בצורה משכנעת? שימוש בשאלות בעסקים הצגת שאלות מנוסחות כמניפולציה שכנוע בשאלות עכשיו השאלה היא כזאת מקרה שהיה כך היה מישהו התקשר למישהו אחר, עד כאן הבאנו שני אנשים דיברו אחד ... למישהו אמר לו אני יכול אז הוא אומר לו תשאל את הבוס אם אתה יכול לעשות ואז הוא המשיך השואל המשיך לשאול רגע אבל מה קרה וככה וככה, עכשיו אז אותו בן אדם שנתן את התשובה מלכתחילה אמר לבן אדם ששאל אותו את השאלה מה לא הבנת שאמרתי לך לשאול את הבוס. זה היה המקרה זה היה סיפור קצר, את הבנת מה היה בסיפור? ש: כן. אליעד: מה היה ... מה קרה אחר כך? ש: ואז מה קרה. אליעד: ואז אחרי שהוא אמר תשאל את הבוס אז הוא המשיך לשאול אותו עוד פעם את השאלה. ש: אה כן הוא המשיך לשאול אותו. אליעד: אז מה הוא אמר לו? ש: אמרתי לך תשאל את הבוס. אליעד: לא הוא לא אמר את זה. ש: אה לא? אליעד: הוא אמר לו משהו דומה הוא אמר לו מה לא הבנת שאמרתי לך לשאול את הבוס, יפה עד כאן הבנו את הסיפור נכון הילדה שנגיד הילדה שלך, נגיד הנכדה באה לאבא שלה ואומרת ... לה תשאלי את אמא היא אומרת לו אבל אפשר לעשות ככה וככה והוא אומר לה לא הבנת שאמרתי לך לשאול את אמא. יפה עכשיו השאלה היא כזאת בעיקרון את אותו מסר יש שתי דרכים להעביר, תסתכלו כשאתה אומר למישהו ... זה אותו דבר. תעצור, אתה אומר למישהו נגיד כשאתה שואל מישהו תגיד לי הבנת את מה שכתוב? זה בעצם לשאול אותו האם הבנת את מה שכתוב או לא הבנת את מה שכתוב?, אם לא הייתה אפשרות של לא הבנת ... לא הבנת מה שאמרתי לך זה אותו דבר נכון על פניו אותו דבר אז מה עדיף להגיד, איך עדיף לשאול מישהו הבנת או לא הבנת מה עדיף? ש: תלוי מה אתה רוצה להשיג בשאלה. אליעד: יפה קודם כל תלוי ... אצל מי החיסרון אצל המסביר או אצל השומע ופה יש תחכום מסוים כי אם אתה רוצה שמישהו ירגיש בנוח לשאול אותך תגיד לו אתה חושב שהסברתי את עצמי מספיק טוב, כאילו זה שאתה חכם זה ברור אבל לא יכול ... אליעד: זה נפוץ מאוד אצל מי שיודע איך להשתמש בזה כשצריך להשתמש בזה אתה יודע כי להיות טיפש זה ולשאול את זה בדרך אחת זה גם כן כאילו, אתה יכול לשאול את זה בשתי דרכים אולי זה יותר מנומס אבל זה לא עם שני דרכים זה דופק אותך, צריך לדעת ...