... שבגללה הוא רוצה חושב עושה מרגיש, את כל המחשבות רגשות רצונות מעשים שלו. ובפשיטות, על האדם לקחת כל מחשבה רגש רצון וכיוב שלו,
ולשאול את עצמו , מה הסיבה שבגללה אני רוצה חושב מרגיש עושה את הדבר הזה. ולא רק מה בעבר הוביל אותי לזה, אלא גם מדוע ברגע הזה אני מרגיש את הרגש המדויק שאותו אני ... זה שאחראי לכל הרגשות מחשבות רצונות של האדם. כי יש בתוך האדם איזה דבר פנימי, שהוא אחראי לכל מה שהאדם מרגיש חושב רוצה בכל רגע.
ועל האדם לחקור ולגלות את הסיבה שבגללה הוא בכל רגע חווה את המציאות בצורה כלשהי. וכאשר האדם מגלה סיבה כלשהי, על האדם
לשאול את עצמו, האם הסיבה הזאת היא מוכרחת? כי נניח שהיא אכן הסיבה, אבל מה גורם לכך שהסיבה הזאת גוררת אחריה את התוצאה שקרתה. כי כמו שהסיבה יצרה את התוצאה ... היא בגלל שברגע הזה הוא מפרש איזה משהו שקרה לו בעבר בצורה כלשהי, והדבר הזה גורם לו לכך שכרגע הוא ירצה איזה דבר. על האדם
לשאול את עצמו, הרי ברמה הלוגית יש אפשרות גם אחרת, שהסיבה הזאת דווקא תגרור תוצאה אחרת. וזה שהסיבה הזאת תמיד גוררת אחריה איזו תוצאה, זה עדיין לא אומר שמוכרח ... הסיבה שבגללה הסיבה הראשונה התרחשה. כי הרי באותה המידה המציאות הייתה יכולה להיות גם אחרת. אז מה הסיבה של הסיבה עצמה. וכך הלאה,
על האדם לחקור תמיד את הסיבה של כל דבר. ועל האדם לנסות
לשאול את עצמו, מה הסיבה שבגללה המציאות ברגע הזה היא כפי מה שהיא ברגע הזה. ומה הסיבה של הסיבה וכולי. וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה של חיפוש הסיבה של כל דבר, ...