... כלשהם, (כי הפתי, הוא לא רק זה שמאמין לכל דבר, אלא גם זה שמאמין אפילו לדבר אחד כלשהו, ושמטעה את עצמו לחשוב, שהוא יודע, את מה שהוא רק מאמין בו), ועל האדם
לשאול את עצמו, האם אכן מה שכתוב בספר, הוא אמת? והאם הוא כל האמת? והאם הוא רק האמת? דהיינו, האם הוא האמת, כל האמת, ... כזה נוח לקרוא את הספר, ולהאמין למה שכתוב בו. אבל מי שרוצה את האמת באמת, עליו לא להיות סלחן ולא להיות פשרן כלל, כלפי שום רעיון בעולם, אלא לחקור עד הסוף
ולשאול את עצמו מתוך רצון אמיתי להבין את המציאות, האם הדבר הוא נכון, או שאולי ההפך המוחלט הוא הנכון?! ועל האדם לקחת רעיון כלשהו, ובשלב הראשון, על האדם להקצין את הרעיון הזה לצד אחד. ובשלב השני, על האדם לקחת את הקצה המנוגד וההפכי של הרעיון. ועל האדם,
לשאול את עצמו מתוך רצון אמיתי להבנת האמת, מהו הרעיון הנכון, האם הוא הצד הזה, או אולי הוא הצד האחר השונה וההופכי לו. ... רק את האמת מתוך השתוות של אמת. דהיינו, שהאדם לא יעדיף צד אחד, יותר מאשר הוא מעדיף צד אחר, אפילו לא כחוט השערה ואפילו לא פחות מחוט השערה. ועל האדם לנסות
לשאול את עצמו, מהי האמת? האם הרעיון שבו הוא מתבונן, או שמא הרעיון המנוגד לו דווקא, הוא דווקא האמת? ועל האדם לעשות ... השני, רק בגלל שאינך יודע מי מהצדדים הוא אכן האמת המוחלטת. ואחרי שהאדם משיג ומבין כי צד כלשהו הוא אכן האמת, עכשיו על האדם לאמת את המסקנה שלו, על ידי זה שהוא
ישאל את עצמו , אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? ואולי דווקא ההפך הוא הנכון? והאם זו האמת, כל האמת, ואך ורק האמת? וכולי. ... האם הוא נכון, או שאולי דווקא ההפך המוחלט שלו הוא הנכון. ועל האדם לעשות זאת גם ברמת, הפרטים של הרעיון. כי כל רעיון בנוי על רעיונות שונים ועל תתי רעיונות.
ועל האדם לחקור ולפרק כל רעיון שקיים בעולם לחלקים הקטנים ביותר שלו, ועל האדם להתבונן על כל חלק וחלק של הרעיון הגדול, ... כי על הנקודה הזאת, מבוסס כל העולם שלנו כולו. כי כאשר היש והאין הם אחד, האדם חי בעולם אחר לגמרי לגמרי. ועל האדם להתבונן בשורש של הכל, שהוא מהות היש והאין.
ועל האדם לחקור ולגלות מהו היש ומהו האין. ועל האדם
לשאול את עצמו באמת ומתוך הבנה (ולא מתוך סיסמאות של אמונה), האם היש הוא ישנו והאין הוא איננו? או שאולי ההפך הוא ...