... 2 והדבר הראשון שצריכים להתבונן עליו בתהליך של מכירה, הוא זיהוי
צרכי הלקוח. כי דבר ראשון צריך לבדוק, זה, האם בכלל הלקוח רוצה את המוצר שלנו. וגם אם הוא לא רוצה את המוצר, עדיין צריך לוודא, שאין לו רצון, שהוא מנוגד למוצר שלנו. זא, יכול להיות ... הלקוח. וגם צריך לראות ולוודא, שהמוצר שלנו, הוא לא מנוגד לרצון
ולצורך של הלקוח . כי אז, כמובן שהלקוח לא ירצה לקנות את המוצר. ואז, כמובן שהלקוח ירגיש כעס, על מי שמכר לו מוצר. שגם אין לו בו חפץ, וגם המוצר פוגע לו ברצון המנוגד שלו. וזיהוי
צרכי הלקוח פירושו, לזהות ולהגדיר, את
הצרכים של הלקוח ושל הילד. בין אם אלו צרכים פיזיים וגלויים, ובין אם אלו צרכים רגשיים, שלא תמיד הלקוח עצמו מודע לצרכים האלו. כי לפעמים, הלקוח אומר שהוא צריך משהו אחד, ובאמת, הוא בכלל ... גם ברמת המודע שלהם וגם ברמת תת המודע שלהם. וכאשר מדברים על
צרכי הלקוח, שהם הצרכים הרגשיים של הילד, יש להזכיר ולחדד, שבעצם, הצרכים הרגשיים האמיתיים של הילד, הם די דומים לצרכים הרגשיים האמיתיים של ההורה. כי בסופו של דבר, כולם בני אדם, ... זהה לחלוטין. וכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ואחרי שמזהים את
צרכי הלקוח, עכשיו צריך לראות, האם באמת המוצר מתאים ללקוח. כי אם לא, אז ברור מאליו, שמכירת המוצר לא ממש תצליח, ושהמוצר לא ממש יתאים ללקוח. ורצוי מאוד, שהפתרון שמוצע ללקוח, יתאים ... למה בכלל הילד לא מרוצה ממה שאומרים לו. וההבנה, שצריך להבין את
הצרכים של הלקוח, כדי להמעיט כמה שאפשר, את החיכוך מול הרצונות של הילד. כי בסופו של דבר, בחיים, בדכ מתפשרים ברמה כזו או אחרת. כי אי אפשר לקבל את הכל בבת אחת. ותמיד מוותרים על דבר אחד, ...