אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צרכי הלקוח ✔ניתוח שיחת מכירה, איך אפשר לשדרג אותך? מה חסר לך? איך לשכנע לקוח? איך לקבל מידע מלקוח? איתור צרכי הלקוח, שכנוע לקוחות, איך לגרום למישהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניתוח שיחת מכירה, איך אפשר לשדרג אותך? מה חסר לך? איך לשכנע לקוח? איך לקבל מידע מלקוח? איתור צרכי הלקוח, שכנוע לקוחות, איך לגרום למישהו לקנות ממך? איך לשכנע אנשים? איך לנסח משפט משכנע? שימוש במילים מוכרות, שיטות שכנוע ומכירות
מה ההבדל בין לשאול לקוח "מה חסר לך" ל"במה אפשר לשדרג אותך"?

אליעד מסביר שיש הבדל גדול ומשמעותי בין שתי השאלות הללו בתהליך המכירה וביכולת לשכנע לקוחות לקנות מוצר או שירות.

כאשר שואלים מישהו "מה חסר לך במה שיש לך?", אנחנו למעשה גורמים לו לחשוב שקיימת בעיה או חיסרון במצבו הנוכחי. ברגע שהלקוח מרגיש שקיים אצלו חיסרון, באופן טבעי הוא יחפש פתרון לבעיה הזו. כך, כשהמוצר או השירות שלנו נתפס כפיתרון, הסיכוי שהלקוח ירצה לרכוש אותו גבוה בהרבה. הוא ירצה לפתור את החוסר שהוא מזהה.

לעומת זאת, כששואלים אדם "במה אפשר לשדרג אותך?", הלקוח לא מרגיש שקיים חיסרון, אלא שהמצב שלו טוב מלכתחילה ואנחנו פשוט מציעים לו משהו "טוב יותר". במקרה כזה, השדרוג נתפס כאופציונלי או כתוספת, ולכן תחושת הדחיפות של הלקוח לרכוש יורדת משמעותית.

לדוגמה, אם רוצים למכור רכב ללקוח, ושואלים אותו "מה חסר לך ברכב הנוכחי?", הלקוח יחשוב מיד על בעיות קיימות כמו "המזגן חלש מדי" או "האוטו צורך יותר מדי דלק", ואז כשהמוכר יציג לו פתרון, הלקוח ירגיש צורך ממשי לרכוש.

אבל אם נשאל אותו "במה אפשר לשדרג את הרכב שלך?", הוא כנראה יחשוב על דברים כמו "מערכת סאונד איכותית" או "צבע יפה יותר". אלו דברים נחמדים, אך אינם נתפסים כצורך הכרחי. לכן, הסיכוי שירכוש יהיה נמוך יותר.

איזו שאלה תביא ליותר מידע מהלקוח?

למרות זאת, אליעד מחדד נקודה חשובה נוספת. אם נשאל את הלקוח בצורה ישירה "מה חסר לך?", יש סיכון שהוא יענה ש"לא חסר לו כלום". אנשים באופן כללי לא אוהבים להודות שיש להם חוסר או בעיה, כי זה פוגע באגו או בתחושת הערך העצמי שלהם.

מצד שני, אם נשאל "במה אפשר לשדרג אותך?", הלקוח לרוב יהיה פתוח הרבה יותר לשיחה, כי אנשים אוהבים את התחושה שהם מתקדמים, משתפרים או מתחדשים. כך, השאלה הזו מאפשרת לנו לקבל מידע רב יותר מהלקוח על הרצונות וההעדפות שלו.

לדוגמה, אם נשאל אדם "מה חסר לך בבריאות שלך?", סביר להניח שהוא יענה "לא חסר לי כלום, אני בסדר". אבל אם נשאל "במה אפשר לשדרג את הבריאות שלך?", הוא פתאום יגיד "הייתי שמח להיות יותר בכושר", "הייתי רוצה לאכול בריא יותר", או "לישון יותר טוב בלילה". כך מתקבל מידע רב, שמאפשר לנו להבין את הצרכים שלו.

איך משלבים את שתי הגישות בצורה נכונה במכירות ובשכנוע?

אליעד מציע אסטרטגיה משולבת. מצד אחד, חשוב מאוד שהלקוח ירגיש שיש לו חוסר או צורך אמיתי, כי אז המוצר שלנו הופך להיות חיוני, ולא רק תוספת נחמדה. מצד שני, כדי לא לגרום ללקוח להסתגר או להתגונן, עדיף להתחיל דווקא בשאלה הרכה יותר: "במה אפשר לשדרג אותך?".

כך עושים זאת נכון בשלושה שלבים:
  1. בהתחלה, לשאול את הלקוח: "במה אפשר לשדרג אותך?"

    מטרת השאלה הזו היא לגרום ללקוח להיפתח ולשתף אותנו במה הוא רוצה או צריך, בלי להרגיש לא נוח או מתגונן.
  2. כשהלקוח מתחיל לספר במה הוא רוצה להשתדרג, עלינו להקשיב היטב ולאסוף מידע על הצרכים האמיתיים שלו.
  3. לבסוף, בשיחה עצמה, אנחנו מתרגמים את הרצונות שלו לחסרונות אמיתיים. כלומר, גורמים ללקוח להרגיש שזה לא רק שדרוג נחמד, אלא שהמצב הקיים שלו באמת לא מספיק טוב, והמוצר שלנו הוא זה שיפתור לו את החוסר.
לדוגמה, הלקוח אומר שהוא היה רוצה שדרוג במערכת המולטימדיה ברכב שלו. בהמשך השיחה, המוכר מציג זאת כחיסרון אמיתי: "האמת היא, שהמערכת שיש לך כרגע לא מספיק נוחה ומגבילה אותך בנסיעות ארוכות. היא אפילו גורמת לך להרגיש לא נוח כשאתה נוהג הרבה שעות. המערכת החדשה שלנו תפתור לך בדיוק את הבעיה הזו ותהפוך את הנסיעה שלך לנוחה ובטוחה בהרבה". עכשיו הלקוח לא מרגיש רק שהוא מקבל שדרוג נחמד, אלא שהוא באמת צריך את המערכת הזו.

מה חשוב לזכור בשכנוע ובמכירות?

המפתח לשכנוע אפקטיבי במכירות הוא להשתמש במילים הנכונות, לשאול את השאלות בצורה נכונה, וחשוב מכל - לגרום ללקוח להרגיש שאנחנו פותרים לו בעיה אמיתית. ככל שהלקוח ירגיש שהמוצר שלנו הוא לא רק תוספת נחמדה, אלא פתרון הכרחי למשהו שחסר לו, כך הסיכוי שהוא יבצע רכישה יגדל משמעותית.

כלומר, המטרה הסופית היא לעבור בתהליך המכירה מהשאלה הכללית של "במה אפשר לשדרג אותך?" אל התפיסה של הלקוח שלמעשה "חסר לו משהו" ושהמוצר שלנו הוא הפתרון המושלם לאותו חיסרון.

לסיכום, כיצד להגדיל את סיכויי המכירה שלך?
  • התחל בשאלה "במה אפשר לשדרג אותך?" כדי לפתוח את הלקוח.
  • אסוף מידע על הצרכים והרצונות שלו.
  • הובל את הלקוח לתפיסה שיש לו חיסרון אמיתי ושהמוצר שלך הוא הפתרון לכך.
השימוש המדויק בשאלות ובמילים משפיע ישירות על הצלחת המכירה ועל היכולת שלך לשכנע לקוחות. הבנה עמוקה של האסטרטגיה הזו יכולה לשדרג משמעותית את כישורי המכירה שלך.
ההבדל בין "מה חסר לך" ל"במה אפשר לשדרג אותך"?

כאשר אנחנו רוצים לשכנע מישהו לקנות מוצר או לקבל החלטה מסוימת, יש שתי דרכים עיקריות להציג את השאלה:

1. לשאול אותו "מה חסר לך במה שיש לך?"

2. לשאול אותו "במה אפשר לשדרג אותך?"

לכאורה, שתי השאלות עוסקות באותו נושא, אך בפועל יש הבדל משמעותי ביניהן, שמשפיע על הדרך שבה האדם יתפוס את הצורך שלו ואת המוצר המוצע.

מה גורם לאדם לרצות לקנות?

כאשר אדם מרגיש שחסר לו משהו, הוא חווה צורך, חוסר, ואפילו בעיה מסוימת. אם נציע לו פתרון לבעיה הזו, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יקנה את המוצר, כי אנחנו למעשה מספקים לו משהו חיוני.

לעומת זאת, כאשר הוא חושב שהמוצר הקיים כבר טוב ואנחנו רק מציעים לו שדרוג, אין לו תחושת דחיפות לקנות. שדרוג נתפס כמשהו נוסף ולא כהכרחי, ולכן סיכויי המכירה קטנים יותר.

מתי אנשים מוכנים לתת תשובות?

מצד שני, אנשים לרוב לא אוהבים להודות שחסר להם משהו. אם נשאל מישהו "מה חסר לך בבית שלך?" או "מה חסר לך ברכב שלך?", פעמים רבות הוא יענה "לא חסר לי כלום" - כי אף אחד לא אוהב לחשוב שיש לו מחסור.

לעומת זאת, אם נשאל "במה אפשר לשדרג אותך?", רוב הסיכויים שהוא יתחיל למנות אפשרויות רבות - כי אנשים אוהבים שדרוגים ותוספות.

איך משלבים את שתי הגישות?

השיטה היעילה ביותר היא לשלב בין הגישות:

1. להתחיל בשאלה רכה יותר, כמו "במה אפשר לשדרג אותך?" - כי כך נגרום לאדם לשתף מידע ולספר על הצרכים והרצונות שלו.

2. להוביל את השיחה למקום שבו הוא ירגיש שזה בעצם חסר לו, ולא רק שדרוג - כי כאשר הוא חושב שהוא באמת צריך את זה, הוא יהיה מוכן יותר לבצע רכישה.

לסיכום

כדי לשכנע אדם לקנות, עדיף שהוא יחשוב שחסר לו משהו, ולא רק שאנחנו משדרגים אותו. עם זאת, כדי להוציא ממנו מידע, כדאי להתחיל דווקא מהשאלה הרכה "במה אפשר לשדרג אותך?" ואז להוביל אותו להבנה שזה בעצם משהו שהוא חייב.

לחשוב על המילים שאנו משתמשים בהן זה מפתח להצלחה במכירות, בשכנוע ובהשגת מטרות. למידע נוסף ניתן להיכנס לאתרים העוסקים בטכניקות שכנוע, שימוש נכון במילים והשפעה פסיכולוגית. שיהיה בהצלחה!
חיזוק ערך עצמי לקוחות לגרום למישהי מתי אנשים מוכנים לתת תשובות להעריך את עצמך לשכנע לקוחות שתי שאלות לגרום למישהו איך לשכנע השגת מטרה קבלת החלטה איך אפשר לשדרג אותך איך לאתר את צרכי הלקוח איך לגרום למישהו לקנות ממך איך לנסח איך לנסח משפט איך לנסח משפט משכנע איך לנסח משפטים איך לקבל מידע איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות איך לשכנע מישהו איך לשכנע מישהי איתור הצרכים של הלקוח איתור צרכי הלקוח איתור צרכי לקוח איתור צרכים איתור צרכים עם לקוח איתור צרכים של הלקוח איתור צרכים של לקוח אפיון צרכים בירור צרכים זיהוי צרכים כמה לאתר את צרכי הלקוח לאתר את הצרכים של הלקוח לאתר את צרכי הלקוח לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום ללקוח שלך לגרום ללקוחות לגרום למישהו לגרום למישהו לקנות לגרום למישהי למה לאתר את צרכי הלקוח למה לקנות ממך למה לרכוש ממך לנסח לנסח משפט לנסח משפט משכנע לנסח משפטים לקבל לקבל מידע לקבל מידע מלקוח לקוח לקוחות לקנות לקנות ממך לרכוש לשכנע לשכנע אנשים לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לשכנע מישהו לשכנע מישהו לקנות לשכנע מישהי מה זה לשכנע מה זה מכירות מה חסר לך מילים מוכרות מכירה מכירות משכנע ניתוח שיחת מכירה ניתוח שיחת מכירות צורך של לקוח צרכי הלקוח צרכי לקוח צרכים של לקוח שיחת מכירה שיחת מכירות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטות שכנוע ומכירות שיטת שכנוע שימוש במילים מוכרות שכנוע שכנוע ומכירות שכנוע לקוח שכנוע לקוחות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח שיחת מכירה, איך אפשר לשדרג אותך? מה חסר לך? איך לשכנע לקוח? איך לקבל מידע מלקוח? איתור צרכי הלקוח, שכנוע לקוחות, איך לגרום למישהו לקנות ממך? איך לשכנע אנשים? איך לנסח משפט משכנע? שימוש במילים מוכרות, שיטות שכנוע ומכירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צרכי הלקוח, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: צרכי הלקוח, דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם להאמין באנשים? סיום התקשרות עם מנהל בכיר פירוש כעובדה מה קורה בחלומות? לגרום לבת לאהוב אותך ניכור חברתי עוצמת החרדה להתמודד עם חרדות מודחקות היצמדות לאמת וביטחון עצמי איך ללמוד לאהוב את עצמי? לאהוב את עצמך כמו שאתה... מתאהבת בקלות מאמץ להיות מאושר למה קשה למצוא אושר? נושאי שיחה בדייט ראשון איך להתחיל שיחה עם בחורה יפה? החלטה גורלית החלטה בחוסר וודאות התמודדות עם הפרעות התמודדות עם טראומת אונס למה לא מצליח להירדם לפני מבחן? המטרה שלי בחיים מניפולציות של המוח קורס מכירות הילד מסתגר להתמודד עם ילד שמקלל את ההורים שלו השפעת התת מודע על המודע מורים רוחניים גדולים מחלות נפש פסיכוטיות הפרעה נפשית דו קוטבית תסריט שיחה עם האקסית האם להיות עם האקסית? חשיבות הכושר אימון קוגניטיבי אלוהים מחליט מסרים מאלוהים בן אדם מואר לשחזר רגע של הארה רוחנית לימוד הספר להיות אלוהים הופך להיות אלוהים לחיות בלי כסף לעשות כסף באומנות מטרת החיים היא העולם הבא פרדוקס מטרת החיים להתמודד עם ביקורת שלילית בגוגל לשכנע ילד ליהנות בחירה חופשית פרדוקס הבחירה מי ברא את אלוהים? אלוהים מקיים את העולם עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, אימון אישי מומלץ, מאמן שיווקי בנושאי צרכי הלקוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0166 שניות - עכשיו 02_12_2025 השעה 02:45:48 - wesi1