... האלוהי בעקבות חוקי הטבע,
הזמן והמקום. חוקי הפיזיקה והמציאות הנתפסת הם שמרחיקים את האדם מהאחדות האלוהית. אך ... מסמלים את חוקי הפיזיקה, את
הזמן ואת חוקי הטבע, שהם אלו שגורמים לאדם לשכוח את האחדות. ברגע שאדם רואה את העולם כקיים בתוך ... לו שר השמחה שאפילו כל
הזמן חייכן וצוחק וכל מיני שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים זה נכון שרבי נחמן אמר שצריך ... שלה. מצד אחד היא צמצום בתוך
זמן ומקום מצד שני היא בו זמנית היא בו זמנית היא בלי
זמן בלי מקום, ישות אינסופית, ממלאת את כל
המקום, את כל
הזמן, מחייה את כל העולם כולו. לא דווקא היד, אלא כל דבר ודבר. ולכן לומר שאלוהים ברא אינסוף ... קשור לעניין של המקיפים מעל
הזמן. מה זאת אומרת רמת מקיפים מעל
הזמן לכאורה מה שהיה מקובל לחשוב שיש לנו זמן ומה שמקיף את
הזמן זה האינסוף. שיש
זמן ומקום שיש בתוכו מלא צמצומים ומעליהם יש את האלוהים שהוא אחד ובזה נגמר הדיון. ורבי נחמן כותב לנו שיש מקיפים מעל
הזמן. מה זאת אומרת. מקיף ומקיף ומקיף מעל
הזמן. אבל מעל
הזמן זה כבר אינסוף. מה שייך לומר שיש מקף לאנסוף מה שייך מה יכול להקיף את האינסוף אתה אומר שיש ... אינסוף. שזה נקרא מקיפים מעל
הזמן שהשכל לא יכול לדבר מהם. מה שרבי נחמן המר שהשכל הגבוה ביותר שניתן לדבר ממנו בעולם הזה, ... הסתימא, הכוונה המקיפים שמעל
הזמן. השכל שהוא לא נכנס בשכל הרגיל. ומה יש בשכל הז במקיפים דעתיקא סתימא יש בעצם את הפרדוקסים ... שיש מקיף למקיף למקיף מעל
הזמן זה פרדוקס. כי מצד אחד מעל
הזמן הכל אחד. אז אם הכל אחד אז מה שייך לומר שיש מקיף למקיף מעל
הזמן אבל מצד שני שתדע לך שיש מקיף למקיף גם מעל
הזמן. שבפרקטיקה זה אומר שתדע לך שמישהו ברא את אלוהים, מי ברא את אלוהים אלוהים אחר. ומי ברא את ... גם ברמה הרוחבית שלנו. כי
בתוך הזמן והמקום יש אינסוף ישויות.
המקום הוא אינסופי
והזמן הוא אינסופי. זה אינסוף כפול אינסוף. אינסוף מקומות באינסוף זמנים. הרעיון הוא בעצם שכל ישות ... היה לפני בריאת העולם, לפני
המקום, לפני
הזמן, מעל
הזמן ומעל
המקום. עכשיו תבין שבעצם כל העולם שלנו הוא בכלל בחינה אחת עם מה שהיה לפני
הזמן ולפני
המקום. כי אין הפרדה בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. קודם כל אתה צריך להבין מה זה לפני הבריאה. כי ... יש כמה בנים, כי אלוהים
ברא את המקום והזמן, המהווה. הכוונה ההוויה מהווה את