... הצליח להתרכז כלל, אך בהמשך הצליח ללמוד לשלוט בזה בהדרגה. מכאן עולה הטענה שאולי כן ניתן לשפר את הריכוז עם
הזמן . מנגד, אליעד כהן מציג אפשרות אחרת לפיה ייתכן שבשני המצבים האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא ... חווייתו האישית עם ריטלין עד כיתה ז. לאחר שהפסיק לקחת ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה לא הצליח להתרכז כלל, אבל עם
הזמן למד לשלוט בזה בהדרגה. הוא רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ... חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה הטענה שבעצם כולם מרוכזים כל
הזמן במשהו, רק לא תמיד במשהו שהסביבה מצפה שנתמקד בו. למשל, התלמיד עשוי להיות עסוק בעולמו הפנימי במקום בשיעור: בזמן השיעור ... כי הם לא מצליחים להתרכז במשחק. ש: תמיד מרוכזים השאלה במה. אליעד: יפה אז מההתחלה אז קודם כל כולם מרוכזים כל
הזמן במשהו השאלה במה, זאת אומרת שבעצם בעיית ריכוז פירושו בעיית ריכוז בנושא מוגדר. קודם כל בא נתחיל מזה כולם מרוכזים כל
הזמן בן אדם הוא היה בכיתה מהרגע שהוא נכנס לכיתה הוא היה מרוכז בהפסקה הפסקה מה אני אעשה בהפסקה מה היה אתמול בהפסקה לא משנה ... להגיד תראה אם זה יהיה יותר מעניין אני אתרכז בזה אבל איך ניתן לשפר יכולת ריכוז הרי בכל מקרה כולם מתרכזים כל
הזמן ומה שהם חושבים שיעשה להם יותר טוב מרע. ש: אם תהפוך הרבה דברים לטוב אני לא אלך על הכל אבל אם תהפוך כמה שיותר דברים. ...