... משמעות. אך אם מניחים שישנה סיבה ראשונה, נשאלת השאלה מה הסיבה שהסיבה הראשונה היא דווקא כך ולא אחרת. מכיוון שהסיבה הראשונה יכולה הייתה להיות אחרת, הרי שהיא לא
מחויבת המציאות, ולכן היא אקראית במהותה. מה
מחויב המציאות? אליעד מסביר
שמחויב המציאות הוא מה שהיה לפני הסיבה הראשונה, שזהו האין, הכלום, ההיעדר, שבו אין כלום ואין סיבתיות או תוצאה. האין הוא הדבר היחיד
שמחויב המציאות, אך בו אין כלום, ולכן אין משמעות לסיבתיות ... אך מצד האמת העמוקה ביותר, אקראיות וסיבתיות הן למעשה דבר אחד בלבד. האם הכל אקראי? מהי הסיבה הראשונה? האם יש קשר בין סיבה לתוצאה? האם אקראיות היא אשליה? מהו
מחויב המציאות? האם אירועים סיבתיים הם בעצם אקראיים? ... ובהנחה שיש סיבה ראשונה, נשאל, מה הסיבה שהסיבה הראשונה היא דווקא כזאת ולא אחרת? ומהי אותה סיבה ראשונה, מה מקור החוזק שלה? ומי שיתבונן, הסיבה הראשונה היא לא
מחויבת המציאות, כי היא היתה יכולה להיות אחרת
ומחויב המציאות, הוא מה שהיה לפני הכל, האין, ובאין אין ...