... כאשר האדם מסביר שהמציאות נוצרה בגלל רצון לעשות טוב שקדם למציאות, הוא שוכח בעצם שגם הרצון עצמו לעשות טוב, גם הוא עצמו מציאות, וגם הוא עצמו נוצר, כי גם הוא עצמו אינו
מחויב המציאות . כי זה לא
מחויב המציאות שיהיה רצון לעשות טוב. וזה עצמו שיש רצון לעשות טוב, זה עצמו מציאות שגם היא נוצרה. ויש להבין מדוע בכלל נוצר רצון לעשות טוב? וכאן יש רמת עומק נוספת, והיא שכל הסבר שימציא ... חסר סדר עם חוקי פיזיקה אחרים וכיוב, או ללא חוקי פיזיקה וללא עקביות כלל. וכל סיבה שאותה ייתן האדם, תמיד נוכל לשאול מה יצר את הסיבה הראשונה עצמה. כי גם היא עצמה לא
מחויבת המציאות. ובדיוק כמו שהיא קיימת, כך גם היה יכול להיות שתהיה סיבה הפוכה. אז מדוע הסיבה הראשונה היא דווקא כך ולא אחרת? ובנוסף, נניח באמת שיש באמת איזו תכלית למציאות. הרי שעדיין ...