... לילד אל תלך לשחק, המוח שלו מתמקד במילה לשחק. במקום לשכוח את הפעילות הזאת, הוא דווקא נזכר בה וחושב עליה יותר. עדיף להגיד לילד משהו פוזיטיבי כמו לך
ללמוד, בלי להזכיר את המילה לשחק בכלל. בדיוק באותו האופן, כאשר ... לשים לב כשאומרים אל תעשה משהו? כשאומרים לילד אל תלך לשחק, למעשה מזכירים לו את האפשרות ללכת לשחק. אם רוצים באמת למנוע ממנו לשחק, עדיף לפעמים לומר לו לך
ללמוד בלי להזכיר כלל את המילה לשחק. באותה מידה, אם אומרים אל ... חייב להבין קודם את ההיגד החיובי ורק אחר כך לדחות אותו. לכן, שיחה רצופה בשלילות עלולה דווקא להחדיר לאדם מחשבות על מה שאתם מבקשים שיימנע ממנו. מה ניתן
ללמוד בנושא שכנוע והעברת מסרים? המסקנה המרכזית היא שהשלילה ... להגיד לבן אדם לך תעשה ככה וככה ואפשר להגיד לבן אדם אל תעשה ככה וככה לדוגמה אפשר להגיד לו תשמור על השקט אפשר להגיד לו אל תרעיש, אפשר להגיד לו אתה צריך
ללמוד ואפשר להגיד לו אסור לך לא
ללמוד. לכאורה אותו דבר אבל ויש לזה המון היבטים ועניינים אבל ... אבל עדיין רוצים להגיד לו את זה, אז מה עושים? במקרה כזה בעצם אפשר להעביר למישהו מסר דווקא בדרך השלילה נגיד שאנחנו רוצים שהילד ילך לשחק שהוא לא ילך
ללמוד , אנחנו רוצים שהוא ילך לשחק ולא ילך
ללמוד אבל אי אפשר להגיד לו לך תשחק צריך גם ללכת
ללמוד אבל אנחנו רוצים שהוא גם ישחק, אז אם נגיד לו לך
ללמוד אמרנו לו ללכת
ללמוד. אז אם אנחנו לדוגמה נגיד לו היום אתה לא יכול לעשות מה ... לא ילך לשחק אבל אם המצב של אותו שומע אם הוא ירצה ללכת לשחק הוא ילך לשחק וזה לא כל כך קשור למה אנחנו אומרים לו אז במקרה כזה אם אנחנו נגיד לו לדוגמה תלך
ללמוד אז השכחנו ממנו את זה שהוא רוצה לשחק אבל אם נגיד לו אל ... לא יעשה משהו צריך להשתדל לא להזכיר את הדבר הזה גם לא בדרך נגטיבית. זאת אומרת אם אתה לא רוצה שהילד ילך לשחק אל תגיד לו אל תלך לשחק כאילו תגיד לו לך
ללמוד כי כשאתה אומר לו אל תלך לשחק אתה מזכיר לו את האופציה ...