... להתחיל בהדרגה לפתוח פתח להכיר גם במניעים חיוביים. לדוגמה, אחרי שהילד מבין שאנחנו מבינים את רצונו לשחק, אפשר לשאול אותו: האם אתה לא חושב שיש בך גם צד שכן רוצה
ללמוד ולהצליח? המטרה כאן היא להכיר בכך שהאדם עשוי לשאת בתוכו גם רצון חיובי לעשות את הפעולה, לצד הרצון להימנע ממנה. מה עושים אם האדם מתעקש בעמדתו? לעיתים, האדם יכול להיתקע בעמדתו ... לחץ ישיר, ניתן להציג את היתרונות שבפעולה, כך שהאדם לא ירגיש מותקף. לדוגמה, אם מדובר בילד, אפשר לומר: אני מבין שאתה לא רוצה לעשות שיעורים, אבל יש גם יתרונות
בללמוד ולהצליח. איך להוביל מגם וגם לרק כן רוצה? לאחר שהאדם מזהה את שני הצדדים - גם את הלא רוצה וגם את הכן רוצה - ניתן להתחיל לחזק את הצד של הכן רוצה. על ידי חקירה של היתרונות שבצד ... הלא רוצה? לאחר שהילד או האדם האחר מזהה שאתם מסכימים איתו (אני מבין שאתה לא רוצה כי אתה רוצה לשחק), ניתן לפתוח פתח לשאלה: האם יכול להיות שיש בך גם צד שכן רוצה
ללמוד ולהצליח? או לחילופין להציג את הרעיון כך שלא ירגיש שמנסים להכשיל אותו. המטרה היא להכניס את האפשרות גם כן רוצה, כלומר, להכיר בכך שיש בנו גם מניעים חיוביים לעשייה, לצד המניעים ... ירגיש מותקף, אפשר פשוט לשלב בשיחה את הצדדים החיוביים שבפעולה, מבלי להעמיד אותו בפינה. לדוגמה, אפשר לומר: אני מבין שאתה ממש לא רוצה, אבל לדעתי יש גם יתרונות
בללמוד ולהכין שיעורים. כך מציגים ברקע את צד הכן רוצה בלי ליצור עימות חזיתי. כיצד מובילים מגם וגם לרק כן רוצה? אחרי שמבינים יחד שיש באדם גם צד שלא רוצה וגם צד שרוצה, אפשר להתחיל ...