... כאיום ומתחיל לחפש דרכים להימנע ממנו בעתיד. המוח מחלק את האירוע לרכיבים שונים (למשל, אנשים, מקומות, פרטי לבוש), ומחפש דפוסים כדי
ללמוד מהם מה גרם לאיום ולמנוע אותו בעתיד. לדוגמה, אם ילד עבר חרם בבית הספר ונלבש חולצה אדומה ביום האירוע, המוח עשוי לקשר את החולצה ... כאשר אדם חווה אירוע טראומטי, המוח מזהה אותו כאיום ומנסה לוודא שהוא לא יחווה זאת שוב. המוח מחפש דפוסים מסוימים בתוך האירוע, כדי
ללמוד מה גורם לאיום ולמנוע אותו בעתיד. הוא מחלק את הסיטואציה לחלקים - למשל, בגדים שנלבשו, מקומות שבהם האדם היה, אנשים מסוימים שהיו ...