... רק אפשרות אחת מתוך אינספור אפשרויות אחרות, כגון טוב דרכו להרע או טוב דרכו לא לעשות דבר. למה הכוח הראשון יכול היה לרצות דווקא להרע? אליעד נותן דוגמה
לוגית לכך שהכוח הראשון, אם נניח שהיה טוב מוחלט, דווקא יכול היה לרצות להרע מתוך תחושה של חוסר. הטוב המוחלט יכול לחוש חסר דווקא משום שהוא טוב ... טוב ורע כאחד לכן אי אפשר להגיד שזה רק טוב. ונשאלת השאלה, מי גרם לכח הראשון לרצות משהו בכלל, כי אפשר להגיד גם שהוא כל כך טוב שהוא רוצה להרע. ברמה
הלוגית , ניתן להגיד שטוב דרכו להרע ובעולם הזה יש רק חסרונות, יש הרבה דברים רעים, בכל דבר יש גם את החסר. וצריך לשאול, מי החליט שהכח הראשון ... דבר בכלל. ובעצם ההגדרה של הטוב, בראנו כבר בריאה, וזה אפשרי המציאות, כי זה היה יכול להיות הפוך. וטוב דרכו לעשות טוב, או רע, זה יכול להיות שככה ברמה
הלוגית. והמסר הוא פשוט, רק אחרי הבריאה, טוב דרכו להיטיב, או לא טוב, זה כבר לא משנה כל ההסברים כולם, ועצם ההסבר הנל, זה כבר סוג של בריאה ...