... החשיבה ההגיונית. אם אדם יתרגל לזכור מספרי טלפון אקראיים, כמו מאות מספרים בשבוע, הוא יצטרך לזכור אותם ללא כל היגיון, והדבר יבוא על חשבון היכולת שלו לחשוב בצורה
לוגית, מאחר והמוח מתרגל לצורת עבודה שלא מחפשת היגיון. לכן, הוא ממליץ להפריד בין שני סוגי האימונים: מי ... מתמטיות, אז היגיון וחשיבה יהיו עדיפים. הוא מציין גם שיש תיאוריות שאומרות שתרגול שכלי מפחית מהיכולת להסתמך על זיכרון בלבד, מאחר והוא מחייב את המוח לחפש סיבות
ולוגיקה מאחורי כל דבר. מצד שני, ישנן טענות שדווקא ההיגיון יכול לעזור לזכור טוב יותר, משום שהאדם משתמש בסיפור או במבנה
לוגי כדי לזכור. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שמנסה להאמין ללא חיפוש סיבות וללא הטלת ספק יצליח לזכור יותר טוב מספרים אקראיים, אך הוא עלול להתקשות כאשר יצטרך לפתור משימה
לוגית. לעומת זאת, אדם שמחפש כל הזמן היגיון וסיבתיות, יהיה לו קל יותר במשימות
לוגיות, אך קשה יותר במשימות זיכרון פשוטות. אליעד מציג את הרעיון שכדי לפתח את הזיכרון, חייבים לזנוח את ...