... כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול
לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה ... כזו מאפשרת לאדם לזהות את המנגנונים הפנימיים שהופכים אותו לעבד של הרצון, ומאפשרת לו
לבחור בצורה מודעת אם הוא באמת רוצה או צריך את ... ומשוחרר יותר. החופש האמיתי מגיע כאשר האדם לא מרגיש חובה להזדהות עם הדמות, והוא יכול
לבחור בכל רגע מחדש את התפקיד שהוא רוצה לשחק. ... להרגיש בעלי ערך. ברגע שהאדם מבין שהצורך באהבה הוא רק סיפור שהוא יצר לעצמו, הוא יכול
לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי ... מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים
לבחור לשחק אותו ללא פחד. המשמעות האמיתית של ... הזה יתפרש אצלו כפגיעה בזהות. לעומת זאת, אם הוא מבין שזו רק דמות, רק משחק, הוא יכול
לבחור לשחק אותה מבלי להזדהות עמה לחלוטין. איך ... חייב להיות אף אחת מהדמויות האלו, אלא בוחר להיכנס אליהן - הוא חווה חופש פנימי. היכולת
לבחור את הדמות ולשחק בה בלי להיות מחויב לה - זהו השורש לחופש פנימי. לדוגמה, אם אדם רוצה להתנהג ברגישות כלפי אחרים, הוא יכול
לבחור לשחק דמות כזו, אך אם ייאלץ להתנהג כך כדי ... שאליעד מציע הוא ההבנה שהבחירה בדמות יכולה להיעשות מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה. אפשר
לבחור להיות בדמות של חבר טוב, עובד רציני, או ... בתוך הדמות? השלב הגבוה ביותר הוא להבין שכל החיים הם אוסף של דמויות, והחוכמה היא
לבחור בהן מתוך מודעות. אדם שבוחר לשחק את הדמות ... וגם הקהל. אליעד מציע להפסיק לנסות לברוח מהדמות, אלא ללמוד לחיות איתה בלי סבל. לא
לבחור אותה מתוך מחויבות אלא מתוך הבנה. לא ... היא לא תאהב אותי, אני לא שווה? כאשר האדם מבין שמדובר ברעיון שהוא עצמו יצר - הוא יכול
לבחור להשתחרר ממנו. ואז הוא הופך לבמאי של ... בחירה שמתחילה בהבנה של האמיתות הפנימיות של האדם, אלו שמוליכות אותו לפתח את היכולת
לבחור מחדש את דרכו בחיים. מהם חסמים פנימיים ... חיים חופשיים נושא נוסף שעלה בהרצאה הוא איך נבנית הדמות של האדם והאם אנו באמת חופשיים
לבחור את הדמות שלנו. אליעד מציין כי כל אדם ...