... השאלה שעולה מיד היא: האם יכולת
לבחור אחרת? לדוגמה, אם אדם בחר לצפות בהרצאה של אליעד, האם היה יכול
לבחור שלא לצפות בה? התשובה המתבקשת היא שכן, הוא היה יכול
לבחור אחרת. למה בחרת לעשות את מה שבחרת? אליעד ממשיך עם השאלה המהותית: למה בחרת מה שבחרת? למה דווקא את הבחירה הזו ולא אחרת?. הוא מדגים בצורה ... בוחר להרים את היד. האם יכול היה
לבחור שלא להרים את היד? ודאי שכן. אז למה בחר דווקא בפעולה זו? הוא מסביר, שככל שיש לאדם יותר סיבות
לבחור בפעולה מסוימת, כך הבחירה שלו פחות חופשית. כל סיבה שיש לפעולה למעשה מחייבת את האדם
לבחור בה. ככל שהסיבות מתרבות, האדם פחות בוחר באופן חופשי, כי הוא פועל מתוך חובה או כפייה של אותן סיבות. מהי בחירה אמיתית ללא סיבה? אליעד מסביר ... האלה או לא. האדם יכול היה גם
לבחור אחרת, למשל,
לבחור לא לאכול למרות הרעב, או אפילו
לבחור לא להרגיש רעב מלכתחילה. לפי נקודת המבט הזו, הסיבות אינן מחייבות את האדם, כי האדם עצמו הוא זה שבוחר להעניק כוח ומשמעות לאותן סיבות. האם ... סיבה אינה יכולה להכריח את האדם
לבחור באופן חד משמעי, כי האדם הוא זה שנותן את הכוח לאותה סיבה, הוא תמיד יכול
לבחור אחרת. סיכום: שתי נקודות מבט על בחירה חופשית אליעד כהן מציג בסיום שתי נקודות מבט מרכזיות: ככל שיש לאדם יותר סיבות לבצע פעולה, כך הוא פחות ... עדיין אינו מחויב להן כי הוא יכול
לבחור אם לתת להן כוח להשפיע עליו או לא. לדעתו, האדם יכול להתבונן על שתי נקודות מבט אלו ולמצוא את נקודת האיזון שלו בנוגע להבנה מהי באמת בחירה ...