... יותר מאוכל אחר. או שהאוכל הזה הוא טעים בטעם מסוים ברמת מתיקות מסוימת וכיוב. במילים אחרות, כאשר האדם אומר שהאוכל טעים, האם הוא מתכוון לומר, שהאוכל טעים במובן שאפשרי
לבדוק את העובדה הזאת בשטח, או שזה משהו שלא ניתן
לבדוק אותו בשטח. אם לדוגמה מישהו אומר שהאוכל טעים והוא מתכוון לומר שהאוכל טעים בעיני רוב האנשים, הרי שזה משהו שאפשרי
לבדוק אותו בשטח. אפשרי להביא קבוצה של אנשים ... מכך לגבי כל שאר האנשים. אלא בעיקר לגבי האנשים שבדקו את האוכל, בזמן מסוים, בתנאים מסוימים, בהנחה שהם אמרו את מה שהם חשבו לגבי הטעם של האוכל. אבל זה משהו שאפשרי
לבדוק אותו. ולכן כשמישהו אומר שהאוכל טעים, לא ... לזה כאל פירוש סובייקטיבי. כי זה תלוי למה הוא מתכוון כשהוא אומר טעים. לדוגמה: האוכל הזה מתוק. מה הכוונה מתוק? האם הכוונה היא שיש בו רמת מתיקות מסוימת, שאפשרי
לבדוק אותה במעבדה ולראות מה העובדה? או שמדובר ... רגליים. אבל אם לא נניח שלכל השולחנות יש את אותה כמות רגליים, הרי שאמירה שאומרת שלכל השולחנות יש 4 רגליים, היא פירוש לא נכון. ולמה פירוש לא נכון? כי זאת עובדה שניתן
לבדוק אותה. דהיינו, ניתן
לבדוק בשטח במציאות הממשית, האם יש שולחן שאין לו 4 רגליים. ולכן יהיה ראוי להתייחס לזה כאל עובדה שאפשרי
לבדוק אותה ולא כאל משהו שהוא פירוש, שכל אחד יכול לטעון את מה שבא לו. במילים אחרות, מאחר שניתן
לבדוק בשטח את העובדות ולדעת בוודאות האם הטענה נכונה או לא, לכן יהיה יותר הגיוני להתייחס לרעיון שלכל השולחנות יש 4 רגליים, כאל השערה בלבד, שאפשרי
לבדוק אותה ולראות מה העובדות בשטח. אבל אם מישהו אומר לדעתי לכל השולחנות יש 4 רגליים, זאת טעות חשיבה. כי הוא לוקח מחשבה, שאפשרי
לבדוק אותה במציאות ולראות מה האמת והוא מתייחס ... לדעתי היא נוחה, עבורי היא נוחה, היא נוחה לי וכיוב, שזה בעצם אומר שמדובר על פירוש סובייקטיבי ולא על עובדה אובייקטיבית שכולם אמורים להסכים איתה. אבל לומר משהו שניתן
לבדוק אותו בעולם הממשי ולראות אם הוא עובדה נכונה או עובדה לא נכונה, ולהציג אותו כפירוש, זאת טעות. כי יש רעיונות שהם באים לתאר עובדה. ויש רעיונות שבאים לתאר פירוש. ואם מדברים על דבר שלא ניתן
לבדוק אותו עובדתית, אין אפשרות להוכיח מה העובדה ... או שהוא מתכוון לומר שביקום מקביל כלשהו, יש אריה עם כנפיים? אם הוא מתכוון לומר שיש אריה ממשי, הרי שלא יהיה נכון לומר שלדעתי יש אריה עם כנפיים. כי זה משהו שאפשרי
לבדוק אותו. ולכן זה לא עניין של דעה אישית אלא ... שלי, הרי שהוא נצמד לאמת. אבל אם מישהו יגיד שלדעתו בסיכוי גבוה יצא 1 יותר מאשר יצא כל מספר אחר, הרי שזה משהו שהוא צריך להוכיח אותו ולנמק אותו. כי זאת עובדה שניתן
לבדוק אותה. כי מה הסיכוי שמשהו יקרה, אחוז הסיכוי, זאת עובדה שניתן
לבדוק אותה. ולכן לא יעזור שמישהו יגיד לדעתי ... יותר גבוה מהסיכוי שירד גשם בקיץ ביום אחר, או שמישהו לדוגמה טוען, שבעוד דקה לדעתי ירד גשם, באמצע הקיץ כשהשמים בהירים. במקרה כזה, האדם הזה טועה! כי אלו עובדות שניתן
לבדוק אותן. כי טכנית לא יכול לרדת גשם תוך דקה ... שיצא 2, לא כניחוש, אלא כסוג של עובדה. אז אמירה מספר אחת שצריכים להבין עד כה, היא, שלא כל דבר הוא פירוש. ולא כל דבר צריכים להתייחס אליו כאל פירוש. ואם משהו ניתן
לבדוק אותו ולראות מה העובדה, אז לא נכון להתייחס אליו כאל פירוש. ויש דברים שמטבעם הם פירוש, לדוגמה, האם לדעתך האוכל טעים או לא. האם בעיניך הבית יפה או לא וכיוב. אבל יש דברים שאפשרי
לבדוק אותם ולכן לא הגיוני להתייחס אליהם כאל ... הזה נכון, אז לוגית ניתן להוכיח שמשהו מסוים קורה. כאשר ניתן להוכיח לוגית שמשהו נכון, על בסיס פירושים שאנחנו מתייחסים אליהם כאל עובדות, הרי שמדובר בעובדה. וכאשר ניתן
לבדוק אמיתות של משהו, בצורה של בדיקת עובדות והסקה לוגית, הרי שראוי להתייחס אליו כאל עובדה. ולא הגיוני לקחת משהו שניתן
לבדוק אותו לוגית ועובדתית ולומר שהוא רק פירוש. כי עדיף
לבדוק את העובדה מאשר להמציא פירושים לא נכונים. ... כל רעיון לכשעצמו, הוא עצמו מורכב מחלקים. שכל אחד, הוא עובדה או פירוש, עובדה נכונה, עובדה לא נכונה, פירוש אפשרי, פירוש לא אפשרי וכולי. לסיכום: כאשר אנחנו באים
לבדוק לגבי משהו אם הוא עובדה או פירוש, אז ראשית ...