10:07אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?... אם אדם ישב בגן עדן, וממש יראו לו שלטים ברורים מהשמיים שאומרים לו זה גן עדן, עדיין ישאר לו ספק פנימי שמא אפשר להרגיש טוב יותר. עצם קיומו של הספק הזה הוא מקור הסבל. האמונה היא במהותה סובייקטיבית, לא ניתן לאמת אותה באופן מוחלט ואובייקטיבי, ולכן היא משאירה את האדם תמיד בתחושה של חוסר ודאות. אליעד מדגיש שגם אם האדם יכריז בפומבי אני מאמין שהכל טוב, עדיין עמוק בתוכו, הוא יחשוש שמא הוא עלול ... שהוא עצמו אומר בהרצאותיו. מי שיאמין לו, בהכרח יסבול, לא מפני שדבריו שגויים, אלא מפני שעצם האמונה בהם יוצרת ספק וחוסר ביטחון תמידי. אליעד מציע גישה מעשית: במקום להאמין, על האדם לבדוק את כל האמירות, הדעות והתפיסות שלו בעצמו. ... שלו לא מסוגל להבין אחרת. כך נוצר סבל מתמשך, מפני שהאמונה הזו לא נבדקה עד הסוף והיא מבוססת על חוסר וודאות מוחלט. אליעד מדגיש שגם על השכל עצמו אין להסתמך באופן מלא, מכיוון שאי אפשר להוכיח שהלוגיקה של השכל נכונה, ... כיוון האדם יסתכל, הוא יראה תמיד את אותה האמת, האמת המוחלטת. ידיעה זו אינה תלויה בשכל ולא נתונה לשום ספק, וכאשר האדם מגיע אליה, הוא יכול לחוות חיים טובים באמת. לדבריו, הסיבה היחידה שהאדם חווה רע וסבל בחיים, היא ... היחידה מהסבל היא לא להאמין, אלא לבדוק את האמת באופן אישי ומוחלט. על האדם להיות אמיץ מספיק כדי להטיל ספק בכל דבר, כולל בדברים שנראים מובנים מאליהם. רק הבירור העצמי המדויק והכנה יכול להוביל אותו לחוויה אמיתית של חופש ... יסבול מהאמונות השקריות שלו כי האמונה היא דבר היא לא אובייקטיבית, היא תמיד סובייקטיבית, והאדם שמאמין תמיד יהיה לו ספק, ותמיד היה לו ספק, ומה ההוכחה שיש ספק, כי אדם יכול להגיד שאף פעם לא היה לו ספק, אבל אם עכשיו אתם מבינים אותי, את מה שאני מסביר, זה אומר שהספק היה בפנים תמיד. והסיבה שרע באמת לבן אדם בחיים, זה בגלל שהוא לא מאמת את תפישת המציאות שלו עד ... לוגי, אז זה לא יכול להוכיח את עצמו צריך משהו אובייקטיבי להוכיח את הלוגיקה עצמה. וכל אחד יודע לגבי הספק, של לגבי מי אמר שהשכל צודק? והתשובה היא שנכון, אף אחד לא אמר, ועל כן על האדם לחפש, ולשאול ...