... אחרי השנייה. כלומר, לבדוק לעומק כל אמונה שיש לו, לשאול את כל השאלות האפשריות, ולנסות למצוא
ספק או היפך לרעיון הזה. לדבריו, אם האדם מצליח להטיל
ספק ברעיון כלשהו, ולו הקטן ביותר, סימן שהרעיון לא היה קדוש באמת. הוא אף מחדד ואומר כי אפילו אם
הספק הוא רק ברמה המחשבתית, זה מספיק כדי להוכיח שהרעיון אינו קדוש ואינו מוחלט. כיצד האדם מגיע לתפיסת מציאות מוחלטת? כאשר האדם יבדוק וישאל מספיק, בסופו של דבר יגיע לפרה קדושה אחת, לדבר מוחלט שלא יוכל להטיל בו
ספק. מהותה של האמת, לפי אליעד, היא מחויב המציאות - דבר שאי אפשר לחשוב על ההפך שלו. הוא מדגים ואומר שכל הידיעות של האדם הן ידיעות נלמדות - כגון השם שלו או עובדות ... הזה בצורה עיוורת כמעט. כולם מניחים שמה שהשכל שלהם אומר הוא נכון, ולא מסוגלים אפילו להטיל
ספק בתפיסת המציאות הזו. אליעד אינו טוען שהשכל אינו נכון כלל, אלא שהוא לא חייב להיות נכון תמיד. הוא מציע לאדם לשאול מי אמר שהשכל תמיד צודק, מי אמר שמה שהאדם רואה ... יעשה זאת, הוא יגלה את האליל האמיתי היחיד שהוא האמת - דבר שאי אפשר להפריכו ואי אפשר להטיל בו
ספק, והאמת תישאר קיימת בכל מצב. רק בדרך הזו האדם יכול להשתחרר מעבודת אלילים אמיתית ולהגיע לשלווה פנימית ולאמת מוחלטת. מה זה פרות קדושות? איך לשחוט פרות קדושות? מהי האמת המוחלטת? למה האמת לא מפחדת משאלות? מדוע השכל האנושי הוא אליל? כיצד להטיל
ספק באמונות יסוד? איך להגיע לאמת יציבה? פרות קדושות - עבודת אלילים, איך לשחוט אותן? הפעם אדבר על פרות קדושות, ומה זה אומר פרות קדושות? יש אנשים שמסיבה כזו או אחרת ... אם לא תצליח לשחוט אותה, סימן שהיא קדושה. ואקצין יותר, כל דבר ודבר בעולם, שאפשר להטיל בו
ספק, ואף הקטן ביותר, סימן שהוא לא קדוש ולא אמת, ואפשר להגיד לאדם גם אם אתה מטיל
ספק, נוכיח לך שזו האמת, אבל זה לא נכון ולא אפשרי, כיוון שכל עוד ניתן להטיל
ספק , זה כבר אומר שזה לא מוחלט וקדוש. אפילו אם ניתן להטיל בו
ספק ברמה המחשבתית, זה אומר שזה לא מספיק קדוש ועל האדם לקחת פרה פרה, ולהתבונן בה ולשאול את כל השאלות, וכשיעשה כך, יגיע לפרה קדושה אחת, יגיע לתפישת מציאות כל כך מדויקת, שהוא לא יוכל יותר להטיל בזה
ספק. האדם יגיע לתובנה כלשהי, שלא יוכל בכלל להגיד את ההפך מהדבר. אדם שנולד לא נולד עם ידיעות, כשהוא גדל מלמדים אותו איך קוראים לו וכו וכו. ואפשר לדעת ידיעות רבות ...