אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה... מתחת למיטה שלו. כי אם באמת אין שום מפלצת, אז למה מזדהים עם הקיום של המפלצת ומחפשים עצות איך להתמודד איתה?! וכאשר מזדהים עם גורם הפחד של האדם, הרי שבעצם מחזקים אצל האדם את המחשבה, שבאמת הוא צריך לפחד. ... היא מגדילה את ההזדהות של האדם, עם הרצון שלו שלא יפטרו אותו. והרבה פעמים, כאשר נותנים לאדם עצה איך להתמודד עם הפחד שלו, עצה שנובעת מהסכמה עם הדבר שמפחיד את האדם, אז הרבה פעמים, האדם לא מבין את העצה ... לא לרגע אחד, עם האפשרות שיש מפלצת מתחת למיטה שלו. ואם האדם מפחד ממשהו, אסור לתת לו עצות איך להתמודד עם הדבר שהוא מפחד ממנו, כי הן הסכמה שבשתיקה, לכך שאכן הפחד הוא ראוי, והעצות מחזקות אצל האדם את ... ממנו מצד האמת. (כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע, ואין טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד שמפחד מכך שאולי תהיה מפלצת מתחת ... שלו, מאשר לשכנע את האדם, שלא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו. כי יש פחד מהאולי ויש פחד מהוודאי, וההתמודדות איתם, היא שונה. וכפי שכבר ביארתי את זה במקומות אחרים. אבל, יש בעיה בגישה הזאת. והיא, שלא תמיד המטופל ... ההבנה, שהוא לא צריך לפחד בכלל. ולנסות להקטין את הפחד של האדם, על ידי זה שנותנים לו עצות, איך להתמודד עם הפחד וכולי. ונמצא אם כן, כי בשתי הגישות יש חיסרון. בגישה הראשונה, שלא מזדהים עם הפחד של האדם ... ההזדהות המוחלט עם הפחד שלו, הרי שהאדם פתר את הפחד שלו, בשורש שלו, עד כדי כך שהוא לא ינסה להתמודד עם הפחד, כי כבר לא יהיה לו פחד. והגישה השנייה, שבה כן מזדהים עם הפחד, בה יש חיסרון שבעצם יוצרים הסכמה שבשתיקה עם הפחד של האדם, בכך שמנסים לתת לו עצות, איך להתמודד עם הפחד שלו. כי אם באמת אין ממה לפחד, למה צריך לתת עצות איך להתמודד עם הפחד?! אבל היתרון של השיטה הזאת, הוא, שהיא יותר קלה להבנה אצל האדם, שהוא כן מפחד מהדבר שנראה ... יחסית שבה כן יש טוב ורע, ושבה כן אולי יכול לקרות לו דבר רע, עדיין יש עצות יחסיות, איך להתמודד עם הפחד והחרדה שלו. ואם האדם מחפש עצה מוחלטת איך להתמודד עם הפחד והחרדה שלו, הדרך היחידה לעשות זאת, היא רק על ידי הסתכלות מוחלטת, ששם אין שום טוב ורע. ואעפכ יש גם עצות יחסיות, איך להתמודד עם הטוב והרע היחסיים. והשיטה הטובה ביותר היא, להראות לאדם את כל הצדדים. לדוגמה, שצריך לנסות להרגיע את הילד, ... לו שאין מפלצת, ושגם אם תהיה מפלצת, עדיין הוא לא צריך לפחד ממנה, ושגם אם יש מפלצת, עדיין אפשר להתמודד איתה. ובסיכומו של דבר, צריך לראות תמיד את כל התמונה המלאה כולה, ולהיות מודע לחסרונות וליתרונות שיש בכל שיטה.