... החוסר ומהסבל. אך אליעד מבהיר שהחוויה הזו נמצאת מעבר
למקום וזמן ואינה נתפסת בשכל הלוגי הרגיל. איך להגיע להבנת מהות המציאות ומהות העצמי? כדי להבין מהי מהות המציאות, אליעד ממליץ על תהליך שלילת ... הרגיל, מכיוון שהשכל מוגבל לחוויית נפרדות ולתפיסות של
זמן ומקום. כל ניסיון להבין באמצעות ההיגיון מוביל לסתירות פנימיות. לכן, כדי להגיע להבנה מוחלטת, האדם חייב להתעלות מעבר לשכלו, ולהגיע ... קיום, נפרדות לאחדות. זו אמת שנמצאת מחוץ לכל הגדרה, מחוץ
לזמן ומקום, ומעבר לשכל. רק מי שהוא איש אמת מוחלט, שמוכן לוותר על כל ההגדרות וההיאחזויות שלו, יכול לחוות אותה. כשהאדם מגיע לאמת הזו, הוא ... עצות מאדם שהוא מעבר למקום, העצות יכולות להעלות אותך לעבר
המקום. מה ההבדל בעצות? שהם מביאות אותך להבין את הקונפליקט. שאר העצות בעולם מביאות אותך להבין משהו מוגדר, בעצה שאני אומר לך לחקור למה ... בגלל שיש רמות זה אומר שאתה יכול לחוות את האחדות קצת, כל
הזמן קצת. אם למשל תשב ביער בלי לדעת קרוא וכתוב, ותחווה צורה, ותשאל מה הצורה הזאת? בסוף תגיע לאותו מקום. מה שחשוב זה איך הידיעות שאתה ... חשב לפני שהוא ברא את העולם? איך אני אדע מה יש מחוץ למקום
והזמן? אז הוא אמר, אם תדע את כל החסרונות והנמנעים של הדבר, דהיינו, תבין את כל הדברים שהדבר לא יכול להיות, אז תבין מהו, למרות שלא ראית ... ולא זה, ולא זה, וכשתהיי סגורה לגמרי שהמהות הראשונה היא לא
מקום וזמן, כמו שברור לך שהיא לא מזגן, אז את תביני מה זה כלום. אבל המהות הראשונה היא רק מזגן, היא רק צורה. כי המהות, מצד האמת, היא כל אחת ... עשוי ממזגן. אבל את צריכה להתבונן בשכל, עד שהכל יכנס לך
לזמן ומקום, ואז תראי שגם
זמן ומקום זה צורה, ואם תדעי שאת לא
מקום וזמן, אז תראי את הכלום, שזה המחויב הראשון. גם כאשר תחווי את הכלום, עדיין תהיי בנפרדות. אבל אחר כך תחווי שהמהות ממלאת את הכל, המהות ... לא האטומים, זה לא תודעה, זה לא רצון, עד שאתה מגיע לזמן
והמקום החומרי, ומבין שיש
זמן ומקום לא חומרי, התודעה שלי לא תופסת
זמן ומקום חומרי, אבל כן תופסת
מקום וזמן לא חומרי. למעשה אין הבדל בין חומרי ללא חומרי, הכל תופס מקום. גם האחדות תופסת מקום, אבל באחדות אין הבדל בין תופס ללא תופס מקום. ואז אתה מבין שהמהות היא לא
זמן ומקום חומרי. אבל יש אני, והאני עדיין תופס מקום. אבל כאשר אתה מסתכל יותר פנימה אתה מבין שזה לא תופס שום מקום.
אין מקום וזמן חומרי
ואין מקום וזמן לא חומרי. ...