... לחקור את המציאות עצמה. על האדם לנסות להבין את עצם קיומה של המציאות, מדוע בכלל יש רצון, מדוע יש זמן ומקום, וכך הלאה. כאשר האדם יתעמק בשאלות האלה, הוא יגיע להבנה עמוקה של המציאות, ואז שאלת הבחירה והרצון תהפוך לברורה ... שאלה: כי יש סיבה שאני באתי. אליעד: כי הסיבה מניעה אותך? שאלה: נכון, אז זה לא אני, וכך כל הזמן אני אומרת לעצמי, והשאלה האם אני אמיתית, כי אתה אומר שהדבר הכי חשוב זה להיות אמיתיים. אליעד: כן, השאלה ... מי אחראי עליו? האם את אחראית על הרצון? מי מפעיל את הרצון? איך הרצון פועל? שאלה: אני מגיעה כל הזמן למסקנה שהוא, אני קוראת לו הוא, שהוא מפעיל אותי. אני כל הזמן מנסה להישאר בשאלה הראשונה. אליעד: זה בסדר גמור, את הולכת לפי הקצב שלך, אל תקפצי קדימה, תלכי פנימה, עד ... לא יכול להיות שיש לך בחירה, כי יש מישהו שמניע את הכל. שאלה: האם עלי להמשיך עם זה כל הזמן? אליעד: את צריכה להיצמד לאמת, לא לשקר את עצמך, מה זה אומר? את צריכה לחוות את ההבנה שלך שאלה: ...
... החיבור של הרצון ושל האין רצון ושל כל שאר הישויות כולן שאינן רצון, והכל מתחבר לישות אחת ממש, באותו מקום וזמן, כולל החיבור שלהן לבחינת מעל הזמןוהמקום, כישות אחת, שבה אין שום נפרדות כלל, ובכלל זה שאין שם משמעות למושג רצון. וכאשר הכל אחד, אין הכוונה ... לומר, שמצד המהות של הסיבה, אין שום משמעות למושג סיבה. כי בשורש, היש והאין מתחברים, ואז אין משמעות של זמן ומקום וכולי. ולסיכום: מהות הדבר, היא החיבור של הצורה החיצונית של הדבר, עם כל שאר הצורות ששונות ממנה, והכל מתחבר ...
התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש? והעניין הוא, כי חוויית הזמן, היא המוות האמיתי, המוות של התודעה. כי החוקיות של העולם קיימת כל הזמן, והחוקים לא משתנים לעולם, אלא עולם כמנהגו נוהג. וכאשר האדם חווה את הזמן, דהיינו, שהוא חווה שהרגע הזה, הוא המשך של הרגע הקודם, הוא בעצם סוג של מת. כי הוא לא חווה ... הרוחניות בעולם, וגם כל השיטות הגשמיות והחומריות, אף אחת מהן לא יכולה לספק לאדם חוויה של התחדשות מתמדת כל הזמן. כי הן יכולות לגרום לאדם לחוות התחדשות, רק עד נקודה מסוימת, אך לא מעבר לכך. כי האדם מוגבל, מצד ... אין בהן שום התחדשות אמיתית כלל, אלא הן כולן חיסרון אחד גדול. ומי שרוצה לעלות מדרגה לדרגה ולהתחדש כל הזמן מחדש ולחוות בכל רגע ורגע את כל המציאות כולה בצורה חדשה לגמרי, בלי שום מאמץ להתאמץ לחוות את החוויה ...
... מוחלט לכל השאלות באשר הן - החל משאלות קטנות בחיי היומיום, ועד לשאלות פילוסופיות עמוקות על משמעות החיים, הרצון, הזמן, המקום, מהות השכל, העולם והמציאות. נטען שכל השיטות והספרים האחרים בעולם, כולל כתבי קודש דוגמת התנך או ספר הזוהר, אינם ... שבספר מובילה לחוויה שבה האדם חופשי לגמרי מהפחד למות או מהשאיפה לחיות, כי הוא חווה את עצמו כקיים מעל הזמןוהמקום. מכאן נטען שאם היה צריך לבחור בין להמשיך לחיות כרגיל או להבין את השכל הזה, הבחירה הנכונה היא בהבנת ...
... אם הוא צריך לטוס לחול או לעבור דירה. התשובה של אליעד הייתה שהשינוי הדרוש הוא לא מעבר דירה בתוך המקום, אלא מעבר למצב שבו אין כלל מקום. אליעד הסביר שאי אפשר לדמיין מקום מחוץ למקום, כי ברגע שאתה מדמיין מקום מחוץ למקום, אתה עדיין נמצא בתוך הגדרה של מקום. הפתרון הוא להבין שהמקום שבו אתה נמצא כרגע הוא בעצם אין מקום, כלומר, להבין שהמקוםוהזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע ...
... קורא יותר, הוא שולל יותר פירושים אפשריים שאינם נכונים. התהליך הזה הוא הכרחי, ולפיכך האדם לא באמת בזבז את הזמן גם כאשר הוא טעה במשך שנים. הזמן שהוא השקיע בלימוד ובקריאה שימש לשלול טעויות, לנפות שגיאות, ולהסיר קליפות - מושג שמבטא שכבות של טעויות והבנות שטחיות. ... קליפה נוספת והתקרב אל האמת. כך, גם מי שהבין טקסט באופן לא נכון במשך שנים רבות, אינו בזבז את הזמן, אלא ביצע עבודה חשובה של זיהוי וסילוק טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן ... ההבנות האחרות האפשריות. האדם חייב להיות פתוח לכך שכל הבנה שלו יכולה להיות זמנית או מוטעית, ולכן עליו כל הזמן לבדוק את עצמו מחדש. לפי אליעד, ככל שאדם התקדם בלימוד, הוא למעשה שלל יותר אפשרויות שגויות. אך הדרך היחידה ... הבנה או טעות. מהי החשיבות של השקעה וזמן בלימוד הספר להיות אלוהים? נקודה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שההשקעה והזמן אינם מתבזבזים, אפילו כאשר האדם טועה. הלמידה והשנים המושקעות בלימוד אינן לשווא - הן משמשות להסרת טעויות, וככל שאדם ...
... מה עליו לעשות, וטוני עונה לו כי החוב גדל בכל שבוע עקב הריבית. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש שהזמן שאדם מקדיש ללימוד הוא כמו חוב שיש לאדם כלפי עצמו. כלומר, בכל שעה שבה האדם לא לומד או לא ... במינוס. הוא מדגיש שממש כפי שהחוב של החבר בסדרה גדל בכל שבוע בגלל הריבית, כך האדם חייב לראות את הזמן שבו הוא לא לומד כזמן שבו החוב שלו כלפי עצמו גדל והולך. הסבר זה ממחיש רעיון מהותי מאוד בהקשר ללימוד: אסור לאדם לחשוב שהזמן שהוא משקיע בדברים אחרים, כגון שינה או אכילה, מוציא אותו מהמינוס הזה. אליעד אומר שזה כמו שתגידו אני חייב לאכול, אז לא יכולתי ללמוד, אבל זה לא באמת משנה את העובדה שבאותו הזמן האדם לא למד. אמנם הוא מכיר בצורך של האדם לישון ולאכול, אך הוא רוצה להבהיר שהאדם חייב להכיר בזה שכל שעה שבה הוא לא לומד, הוא עדיין מפסיד משהו מההתקדמות שלו. הזמן שעובר ללא לימוד הוא זמן שהאדם עדיין נמצא בו בפיגור, והוא צריך לפצות על כך בהמשך. אליעד מוסיף שאין ...
... מהתלות הרגשית הוא להבין שהחסר עצמו הוא מושלם. הוא מסביר בצורה מפורטת, שאם האדם יצליח להבין לעומק שהחסר, הצמצום, הזמןוהמקום - כולם למעשה אחד מוחלט, כלומר, הכל מושלם כפי שהוא, אז הוא יוכל לחוות את המציאות בצורה אחרת לחלוטין. ... שהחסר הוא מושלם וזה מה שאנחנו עושים פה, מה זאת אומרת תבין שהחסר הוא מושלם אם תבין שהחסר הצמצום הזמןהמקום הם אחד, אם תבין שהצמצומים האלה הם בעצם אחד מוחלט אם תבין שזה מוחלט אחד אז תחווה כל דבר ...
... להתמודד איתו. הוא משתמש בדוגמה של תחושת רעב: בפעם הראשונה שאדם מרגיש רעב זה יכול להיות קשה, אבל עם הזמן הוא מתרגל ומבין שזה חלק טבעי מהחיים. אותו דבר תקף לכל תחושה קשה או אירוע טראומטי. מדוע כל חיסרון ... למות זה באמת רע? בסופו של דבר, החקירה תוביל להבנה שהמציאות היא פשוט כפי שהיא, ואין צורך לפחד כל הזמן. איך להפחית את החשיבות של רצונות מסוימים? אליעד מציע להשתמש בכלי של משחק עם הרצון עצמו. למשל, להחליט שלא ... הוא כבר לא חי בפחד מתמיד. אם לעומת זאת הוא מסרב לקבל אפשרות זו, הפחד ימשיך ללוות אותו כל הזמן. הקושי ביישום הפתרון כשהאדם שואל כיצד ליישם זאת, הכוונה היא כיצד לא לפחד מדברים רעים שיכולים לקרות לו, במיוחד ... יקרה משהו דומה, זה בסדר. לדוגמה, כאשר אדם חווה רעב בפעם הראשונה, זה יכול להרגיש קשה מאוד, אך עם הזמן הוא לומד לקבל את התחושה כחלק מהחיים. כל חיסרון הוא טראומה מסוימת באופן עקרוני, כל חיסרון הוא סוג של ... משהו רע. סקרנות כמנגנון לשיפור ההתמודדות מי שיש לו סקרנות טבעית ישאל את עצמו שאלות ויבדוק את המציאות כל הזמן. לדוגמה, אם היה לו רצון לדעת יותר על הפחדים שלו, הוא היה מחפש מידע נוסף על הנושא. סיכום הדרך ...
... הבעיה הזו ומאפשרת לעצמה להתנהג באופן רגשי וספונטני, בלי להרגיש מוזרה או חסרת היגיון. מדוע אנשים מסוימים צוחקים כל הזמן? אנשים שצוחקים כל הזמן, לפי אליעד, משתמשים בצחוק כדי להתמודד עם דברים שהם לא מסוגלים להכיל או לקבל ברצינות. זה מעיד על כך ... תראו את הדפוקה, אבל האימא אומרת: לא, זה בצחוק, זה לא ברצינות, מה האם ברצינות אני יעשה דבר כזה? המקום שבו הרצינות לא יכולה להכיל את הרגש שלך, למשל כאשר אתה רוצה לבטא משהו אבל לא יכול לעשות זאת ... עד הסוף. סימן שברצינות שלו הוא לא יכול להכיל את הרגש שיש לו בצחוק. שאלה: יש לי חבר שכול הזמן צוחק. אליעד: אלו אנשים שבדרך כלל מנסים להדחיק, הם לא מסוגלים להיות מי שהם. השכל שלו לא נותן לו ... וההיגיון אומר שזה מטופש, אבל אתה בכל זאת רוצה להכיל את מה שנאמר ולכן אתה צוחק. בסוף הצחוק הוא המקום שבו אתה יכול להיות לא הגיוני. מה יותר עמוק מזה? ביהדות במירכאות הקליפות נקראות צחוק או ליצנות, אבל הקליפות ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: המקום והזמן, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: המקום והזמן, איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי למנהלים, קואצ'ר אישי בתחום המקום והזמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331