ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1... מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1 מה המשמעות של להיזהר מאוד להיות שמח בשבת לפי ליקוטי מוהרן? הנושא המרכזי עליו מדבר אליעד הוא מאמר מליקוטי מוהרן חלק ב, תורה יז, שם רבי נחמן מברסלב מתאר את החשיבות הגדולה של השמחה בשבת. אליעד פותח את דבריו ומסביר את האמירה של רבי נחמן: צריך להיזהר מאוד להיות שמח בשבת, ומסביר שהמילה להיזהר כאן לא מתייחסת רק לפעולה טכנית, אלא מצביעה על מודעות גבוהה יותר מאשר בשאר הימים. ביום רגיל אולי מספיק להיות סתם שמח, אבל בשבת האדם צריך להגיע לדרגת מודעות שמחה גבוהה במיוחד. המודעות הזו נדרשת משום ששבת היא הזמן שבו האדם מתחבר לשורש המציאות, לנקודה שבה הכל שלם, ולכן כל חוסר שמחה בשבת הוא בעצם ביטוי של חוסר שלמות עמוק יותר. אליעד מדגיש נקודה חשובה, שרבי נחמן מציין במקומות אחרים בליקוטי מוהרן שצריך להמשיך את קדושת השבת לששת ימי החול, ושאדם יכול להגיע למצב שהוא חווה את שמחת השבת כל השבוע. אבל בשבת עצמה, הוא אומר, יש דגש מיוחד על להיות שמח, משום ששבת היא ביטוי לאחדות ושלמות מוחלטת. אדם צריך להיות שמח בשבת לא באופן אקראי, אלא מתוך מודעות מלאה. לכן, כאשר רבי נחמן אומר להיזהר מאוד, הכוונה היא שביום שבת האדם צריך להיות מודע באופן מיוחד לרגעים שבהם הוא מתרחק משמחה, ולזהות מה גורם לכך. מה הקשר בין יראה, דעת וחירות בשבת לפי רבי נחמן? בהמשך אליעד מתעמק בנושא מושג ... להקדיש כסף או משאבים למען שבת, המטרה אינה הכסף או הפעולה עצמה אלא לגרום למוח לחשוב על חשיבותה של השמחה בשבת. אם האדם משקיע מאמץ וכסף כדי לשמוח בשבת, הוא בעצם מלמד את עצמו להעריך יותר את השמחה הזו, וכך הוא מתקרב לאותה דעת שלמה שמובילה לחירות. למה רבי נחמן שם דגש מיוחד על שמחה בשבת? אליעד מדגיש שרבי נחמן רוצה לגרום לאדם לשאול את עצמו שאלות עמוקות יותר לגבי השמחה שלו בשבת. כאשר האדם מנסה להיות שמח ואינו מצליח, הוא צריך לשאול את עצמו למה אני לא שמח? ומתוך השאלה הזו להעמיק את ההבנה העצמית שלו. אליעד מדגיש שגם כאשר אדם כן שמח, הוא עדיין צריך להבין לעומק מדוע הוא שמח. ההבנה הזאת, ההיכרות עם השורש של השמחה ושל העצב, היא חיונית להשגת אותה חירות אמיתית. אליעד גם מסביר שאם האדם אינו מצליח לשמוח בשבת, הוא יכול לנסות פעולות פשוטות שיכולות לעזור לו להתחבר לשמחה. לדוגמה, האדם יכול להשקיע יותר במאכלים טעימים או בעיסוקים מהנים בשבת, כדרך פרקטית שמקרבת אותו למודעות פנימית גבוהה יותר. ... לסכל (הבנה חלקית) ומגיע לחירות. בסיכום הדברים, אליעד מסביר שלימוד והבנת העומק של דברי רבי נחמן בליקוטי מוהרן בנושא שמחה ויראה בשבת, מאפשרים לאדם להגיע לחירות אמיתית, להשתחרר ממגבלות הדעת החלקית שלו ולחוות את השלמות הפנימית. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה הכוונה להיזהר בשמחת שבת? איך להשיג חירות אמיתית? למה בשבת היראה צריכה להיות שלמה? מה זה פחד מהשורש לפי רבי נחמן? פירוש לליקוטי מוהרן איך להגיע לשמחה אמיתית בשבת?