... את דעתו, היא דווקא על ידי זה שתזדהה עם השומע לגבי הדעה שלו. אבל תכניס את השומע
לקונפליקט פנימי, שיגרום לו להתנגד לדעה של עצמו, דווקא דרך זה שאתה מזדהה עם הדעה שלו. לדוגמה: אתה אומר לאדם השני, נכון, יש כאן פילים שרודפים אחריך, ולכן אסור לך לישון בלילה ... עליהם. אלא אתה צריך כל הזמן לזכור שהם רודפים אחריך ולברוח מהם. וכאן בעצם יצרת מולו
קונפליקט פנימי. כי אתה יודע מראש, שיותר ממה שהוא מאמין שרודפים אחריו פילים, יותר מזה הוא לא מוכן לוותר על החופש האישי שלו. ואתה בעצם גורם לו להבין, שהמחשבה שרודפים אחריו ... אחריו פילים וכיוב. זא לפעמים דווקא ניתן להזדהות עם העמדה השגויה, וליצור לשומע
קונפליקט פנימי שלו מול עצמו. כאשר מראש אתה מכין את המלכודת, לכך שהוא ירצה יותר משהו אחר, יותר מאשר לחשוב את מה שהוא חושב. ואתה מראה לו שיש
קונפליקט בין מה שהוא חושב לבין מה שהוא רוצה. ואז ממילא, דווקא זה מפיל אותו בפח של עצמו, והוא מודה על האמת ונוקט בעמדה הנגדית. כמו לדוגמה ילד (חינוך ילדים) שאומר, אתה לא ... שלי. ואז אתה אומר לו, אם אני לא ההורה שלך, אז מעכשיו לא תקבל ממני X. ואז הילד נכנס
לקונפליקט פנימי, וצריך להודות על האמת, למען המטרה שהוא יותר בטוח שהוא רוצה אותה, יותר מאשר שהוא חושב שאתה לא ההורה שלו. אם מישהו אומר דעה שאתה לא מסכים רוצה שהוא יחשוב - אל ...