... משל ברור. המשל מדבר על מצב שבו קבוצה של אנשים נמצאים במעגל של ריקודים ושמחה, אך ישנו אדם אחד שעומד בצד,
עצוב או במרה שחורה, ואותו האדם אינו משתתף בשמחה. אנשים אלו רואים אותו במצב של עצבות ומנסים בכוח להכניסו לתוך מעגל הריקוד, כדי שגם הוא יהיה שמח. אבל לפעמים, אותו אדם
עצוב אינו רוצה להשתתף, וככל שמכריחים אותו לרקוד ולהשתתף, הוא מתנגד עוד יותר, נעשה יותר עצבני ויותר כעוס. אליעד ... שהנקודה כאן היא עמוקה. כאשר אדם שמח באמת, השמחה שלו חייבת להיות שלמה, ולכן עליו להתמודד עם כל החלקים
העצובים שבתוכו, לא רק עם מה שטוב וקל לו. הוא לא יכול פשוט להשאיר את העצבות בצד ולרקוד בלעדיה, אלא חייב למצוא את המקומות
העצובים, הפחדים, הטראומות והבעיות, ולהכריח אותם להצטרף לשמחה. למה חייבים לשלב את הכאב בתוך השמחה? אליעד מדגיש ... רק להיות פסיבי ולחכות שהשמחה תגיע מעצמה. במקום זה, האדם חייב לפעול באופן אקטיבי, לקחת את כל מה שכואב
ועצוב בתוכו, להכיר בו, לקבל אותו, ואז להוביל אותו אל תוך מצב של שמחה. זה נעשה על ידי התבוננות פנימית, מודעות עצמית והבנת השורשים העמוקים של העצבות. רבי נחמן מסביר שאדם חייב להכריח את החלקים
העצובים שבו להיכנס אל תוך הקדושה, כלומר, אל המקום שבו הוא בוחר להיות בשמחה ובחיבור עם החיים. העצבות, שבתחילה מתנגדת ...