... גבוה יותר. במקרה של ילד שמסרב להכין שיעורי בית, יש הבדל בין אני שונא שיעורים (סיבה כללית וחזקה) לבין אני
עייף עכשיו או אני חולה. אם הילד יקבע בראשו ששיעורים הם מיותרים או טיפשיים, יהיה קשה יותר לשכנע אותו בעתיד לשבת להכין אותם. לעומת זאת, אם הוא מייחס את הסירוב למצב זמני כמו
עייפות או חוסר זמן, בפעם הבאה אפשר לטעון שכרגע הוא כבר לא
עייף או לא ממהר, ולכן שווה לנסות. איך להפוך סירוב אחד להזדמנות מכירה ... את זה בגלל סיבה אחרת. או לדוגמה נגיד ילד, נגיד שלא עושה שיעורים. יכול להיות שהוא לא עושה שיעורים כי הוא
עייף, יכול להיות שהוא לא עושה שיעורים כי הוא שונא את הבית ספר, יכול ... זה מטופש, בקיצור, אנחנו בבעיה. עדיף לנו לגרום לילד לחשוב שזה שהוא לא רוצה לעשות שיעורים זה בגלל שהוא
עייף נגיד. למה? כי מחר כשנגיד לו תעשה שיעורים הוא יכול להגיד רגע, אני אבל לא
עייף, כאילו, אני זוכר שלא רציתי לעשות שיעורים, אבל לא רציתי לעשות שיעורים כי הייתי
עייף, היום אני לא
עייף, זאת אומרת שכשבפעם הבאה שאני אשאל אותו, אתה רוצה לעשות שיעורים? ... אם לעומת זאת הוא יגיד נגיד, לא רציתי לעשות שיעורים כי לא היה לי זמן, אהה וואלה, היום יש לי זמן, כי הייתי
עייף, היום אני לא
עייף, כי הייתי חולה, היום אני לא חולה. אותו דבר לגבי כל נושא אחר. ...