... תוך כדי
עייפות, לימוד תוך כדי שינה מדוע כדאי ללמוד גם כשאתה מנומנם? אליעד כהן מדבר על החשיבות והיתרונות של לימוד במצב של
עייפות ומנומנמות, על פי תפיסתו של רבי נחמן. הוא מסביר שבמצב של
עייפות או נמנום, האדם למעשה מחדיר לתודעה שלו את החשיבות שהוא מייחס ללימוד. לדוגמה, כאשר אדם רעב, הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני השינה הוא על אוכל. באופן ... כאשר הוא לומד למרות שהוא מנומנם
ועייף , המסר שנחקק בתת - המודע שלו הוא שהנושא הזה באמת חשוב ומשמעותי עבורו. בנוסף, אליעד מביא תיאוריה שלפיה דווקא כשאדם נמצא במצב שבין ערנות לשינה, הוא יכול ... בנושא מסוים. אולם כאשר הוא כבר
עייף או מנומנם, הוא נמצא במצב שבו יכולת ההתנגדות של המוח שלו למידע חדש קטנה משמעותית. מצב זה מאפשר למידע להיכנס פנימה בצורה עמוקה יותר ולחלחל ישירות לתת - ... לעומת זאת, במצב של מנומנמות או
עייפות, פעילות המוח יורדת, ולכן יש פחות הסחות דעת, פחות מחשבות שמתחרות על תשומת הלב שלו, והדבר מאפשר לו להתרכז ביתר בהירות בנושא אחד בלבד. במצב מנומנם, האדם ... אדם מתעקש ללמוד נושא מסוים למרות
עייפותו, הוא מעביר למוח שלו מסר חזק שהנושא הזה משמעותי לו באופן עמוק. איך
עייפות תורמת להחדרת מסרים לתודעה? אליעד מסביר שהמצב של טרום - שינה הוא שלב שבו התודעה פחות עסוקה בלוגיקה ובמחשבות תובעניות אחרות. במצב זה, מסרים חדשים או ... לעשות זאת דווקא בשלב הזה של נמנום
ועייפות . לדוגמה, אם מישהו רוצה להפסיק הרגל מסוים או לאמץ הרגל חדש, כדאי לו לחזור על המסר הרצוי דווקא כשהוא מתקרב לשינה, כי במצב כזה המסר עוקף את המנגנונים ... שהסביר אליעד כהן: לימוד במצב של
עייפות מעיד על חשיבות הנושא ללומד, ולכן המסר נחקק עמוק יותר בתודעה. בזמן נמנום האדם פחות מוסח ופחות מתנגד למידע, מה שמקל על קליטת רעיונות חדשים. מצב של טרום ... של ההכרה נחלשים. לימוד תוך כדי
עייפות יכול להגביר את ההבנה וההפנמה של המידע, מאחר שיש פחות מחשבות מתחרות. ההתעקשות ללמוד למרות
העייפות מחדירה לתודעה שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד
כשעייפים? איך להחדיר מסרים לתת - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום ...