... האם חלומות הם נבואה? ללמוד כשאתה ישן, ללמוד כשאתה עייף, ללמוד כשאתה מתנמנם, ללמוד בחוסר ריכוז, ללמוד בלי ריכוז, ללמוד בעייפות, למוד התורה אפילו מתנמנם הוא טוב, שמיעת הרצאות תוך כדי שינה, שתילת מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד בזמן השינה, ...
...אני אוהב?, עליו לשאול מה זה אהבה?. כך יגיע למקום עמוק יותר ויבין את האהבה בצורה מהותית יותר, למשל שמהות האהבה היא הרצון לאהוב את עצמו דרכה. מהי הבעיה בשאלת הלמה? שאלת למה מוגבלת משום שהיא פועלת על ציר הזמן ובמסגרת יחס של סיבה ותוצאה. כלומר, כאשר שואלים למה, בעצם מנסים להסביר משהו שקורה עכשיו על ידי משהו שקרה לפניו, בעבר. לדוגמה, למה אתה רוצה משהו? התשובה תהיה בגלל משהו אחר שרצית קודם. כך נשארים במעגל אינסופי של סיבות ותוצאות, ולעולם לא מגיעים לשורש המהותי האמיתי. הבעיה הלוגית בשאלת למה היא שהיא...
...בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט...
...במציאות כרגע. לפי אליעד, הבחירה של המוח מהו בפועל ומהו בכוח נעשית על פי תפיסת האדם עצמו, בהתאם למה שנראה לו יותר ממשי או אפשרי. המוח האנושי תמיד עושה הפרדה בין מצב יש לבין מצב אין. יש נתפס כממשי ובפועל, ואין נתפס כמשהו שאינו קיים בפועל אלא רק בכוח או באופן פוטנציאלי. אך אליעד מדגיש שהאדם מחליט בעצמו מה להגדיר כבפועל או בכוח. למשל, אדם יכול לחשוב שפרויקט שבבנייה הוא עדיין בכוח, כי עוד לא הושלם בפועל, בעוד שמישהו אחר יגיד שהוא כבר ממשי, כי הבנייה החלה והפרויקט מתקדם. האם יש הבדל אמיתי בין יש לאין...
...לא חייב תמיד לשנות את המציאות, אלא אתה יכול לשנות את הרצון שלך במקום זה. כך, דרך סיטואציה שבה היה לו אינטרס להאמין שהאחר צריך לשנות את רצונו ולא את המציאות, הוא יבין את הרעיון שגם הוא יכול ליישם בדיוק את אותו עיקרון בחיים שלו. איך לזהות את האינטרס האישי של אדם כדי לשכנע אותו? אליעד כהן מסביר שכדי לזהות את האינטרס האישי, יש לברר מראש מה בדיוק הרעיון שרוצים למכור ולבחון באילו מצבים או סיטואציות הרעיון הזה משרת בצורה ברורה אינטרס אישי של אותו אדם. לאחר מכן, יש לנסות להציג את הרעיון בסיטואציה המדויקת...
...יהיו נכונות. אליעד מציין כי קיימת הנחה רווחת שאומרת שיותר מתלוננים מעיד על כך שהמעשה קרה באמת. מדובר בהנחה שגורסת שאם עשר נשים מתלוננות, אז כנראה משהו קרה. הוא שואל את השאלה: האם זו הנחה נכונה? האם כל תלונה נוספת באמת מעידה על אמיתות המקרה, או שאולי זה דווקא מעיד על כך שיש אנשים שמנסים להרעיל את שמו של אדם? הדיון עוסק בשאלה האם היגיון המוח שלנו נוטה להניח שהתלונה נכונה כשיש יותר נשים שמתלוננות. אליעד מסביר שבני אדם נוטים להניח כי אם יש יותר תלונות, יש יותר סיכוי שהן אמיתיות. הוא שואל את השאלה: האם...
...יכול להיות שאם אתה לא תרצה, תלך לכיוון של הלא רוצה אז גם היא לא תרצה ואז יהיה נתק. אליעד: אבל כשאתה הולך ללא רוצה אתה בודק מה קורה האם היא רוצה אותך יותר או שגורם לה לרצות אותך פחות ואתה מדי פעם עושה גיוון כזה ומכניס איזה משחק כזה, אתה מגוון אתה מדי פעם מראה שאתה רוצה ומדי פעם אומר שאתה לא רוצה ואתה רואה מה עושה לה יותר טוב, כאילו אתה רואה מה לפי הדינמיקה לפי ההתפתחות. אבל כל זה נכון בהנחה שלך יש שיאור רצון אם לך אין שיאור רצון אתה אומר מה היא רוצה ואז אתה מתאים את עצמך אליה אבל מה לעשות אם אתה...
...אליו כאל שטן ממש, והכל בגלל הדמיון שהיה כל כך חזק, יותר מאשר המציאות בפועל. ויכול להיות גם מצב הפוך, שבו נניח שיש גבר שמכה את בת זוגתו. ואותה אישה מוכה, נניח שהמציאות היא שכשהיא איתו רע לה, ושיש לה את האפשרות לקום ולעזוב אותו ולהרגיש יותר טוב בלעדיו. אבל יתכן מצב שבו יש לה דמיון מאוד גדול, כאילו משהו שקורה ביקום מקביל / מציאות מקבילה, שבה היא מדמיינת מסיבה כלשהי, שמאוד טוב לה איתו, או שהיא מדמיינת שהקשר איתו מציל אותה ממשהו מאוד רע ודמיוני. ואז ממילא היא תאהב אותו. כי שוב, הדמיון גבר על המציאות...
...אומר שהוא רוצה ללמוד מתמטיקה כי זה יעשה אותו חכם, ישנן שתי דרכים לחזק את התועלת בלמידה: להגדיל את מספר היתרונות - לומר לו שמתמטיקה לא רק תעשה אותו חכם, אלא גם מצליח, עשיר או מוכשר יותר. להגדיל את העוצמה של הרצון ביתרונות קיימים - לשכנע אותו שלהיות חכם זה הדבר הכי חשוב והכי משמעותי בחיים, ובכך לחזק את העוצמה של הרצון שלו להיות חכם. אם הוא רואה חסרונות בלימודי המתמטיקה, ניתן להשתמש בשתי דרכים נוספות: להקטין את כמות החסרונות - למשל לומר לו שאין באמת כל כך הרבה שיעורי בית במתמטיקה. להקטין את העוצמה...
...בלבד. אליעד מדגיש שהשאלה עצמה מראה שהאדם תקוע בפרדוקס שבו הוא לא יכול להכריע האם הוא קיים או לא. הפתרון שמציג אליעד הוא לא לברוח מהפרדוקס ולא לנסות לפתור אותו לצד אחד בלבד, אלא להבין לעומק שהפרדוקס עצמו הוא האמת. כשמבינים את זה, השאלה מתבטלת מעצמה. מדוע אין צורך למצוא תשובה חד - משמעית לשאלות הגדולות? לפי אליעד כהן, השאלות הגדולות ביותר שהאדם שואל - האם יש סיבה לעולם? או האם אלוהים קיים? - תמיד מובילות את השואל לפרדוקס שבו כל תשובה ניתנת להוכחה באותה מידה של ודאות כמו התשובה ההפוכה לה. המשמעות של...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: ללמוד בעייפות, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: ללמוד בעייפות, איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי להרזייה, מאמן אישי לעסקים בנושא ללמוד בעייפות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331