... לא בא לך? האם אתה תמיד עושה רק מה שבא לך? כאן ניתן לעזור לו להבין כי לפעמים יש לבצע משימות גם כשלא מתחשק לנו. איך מתמודדים עם תשובות כמו אני
עייף או תירוצים דומים? במידה והילד עונה לא בא לי כי אני
עייף, אליעד כהן ממליץ לבדוק עם הילד בצורה הגיונית האם הוא באמת
עייף או שהוא פשוט בוחר להשתמש
בעייפות כתירוץ. ניתן לשאול: אם אתה
עייף, איך יש לך כוח לשחק בטלוויזיה או לעשות דברים אחרים? אולי אפשר לסדר לפני שתהיה
עייף?. כך מלמדים את הילד להפריד בין תחושת
העייפות הכללית לבין הרצון או חוסר הרצון לבצע פעולה ספציפית. מה עושים אם הילד לא יודע להסביר למה הוא לא רוצה? אם הילד ... את החדר? או מה הסיבה שלא בא לך לעשות את זה? - ולא בגישה שיפוטית. כך תאפשרו לילד להרגיש שיש מקום להסביר את עצמו. 3. התמודדות עם סיבות כמו
עייפות - אם הילד אומר לא בא לי כי אני
עייף, אפשר לשוחח איתו על איך הוא מסוגל לעשות פעילויות אחרות, כמו לשחק בטלוויזיה, למרות שהוא
עייף. זה מאפשר לו להבין
שהעייפות היא סיבה שיכולה להיות נפרדת מיכולת לעשות דברים אחרים. אם הוא מבין זאת, ניתן להציע פתרונות, כמו לבצע משימות לפני שהוא
עייף. 4. היגיון בשיחה - אם הילד לא יודע להסביר למה לא בא לו, אפשר לשאול אותו שאלות כמו: איך יש לך צעצועים אם לא ... לך לא יודע אתה שואל אותו למה לא בא לי אם הוא אומר לך לא בא לי כי... הוא מביא לך סיבה הגיונית תדבר איתו על הסיבה הוא אומר לך לא בא לי כי אני
עייף אוקי אז בא נבין אתה באמת
עייף אתה
עייף בכלל אבל אני רואה שיש לך כוח לדברים אחרים אתה
עייף רק לזה, מאיזה סיבה אתה
עייף באמת
עייף מה זאת אומרת
עייף אין לך כוח לכלום, אז איך אתה הולך לראות טלוויזיה אמרת שאתה
עייף איך יש לך כוח לזה ולזה אמרת שאתה
עייף. דבר שני נגיד שאתה
עייף אז כשאתה
עייף אתה לא יכול לעשות דברים אין לך אפשרות אז אולי תעשה אותם לפני שאתה
עייף ואם לא היית
עייף היית מסדר, אין בעיה ואם לא היית
עייף היית מסדר הוא אומר לך כן אוקי סבבה אז בוא פעם הבאה רואה איך שאתה הולך להיות
עייף בוא נסדר לפני. זאת אומרת עוד פעם שלב ראשון אנחנו משדרים לו אהבה בלי תנאים איך שאתה זה טוב למה כי בלי זה אין ...