... שלך להבין אמת יחסית מרחיק אותך מהאמת המוחלטת, שהיא האין המוחלט, שאין בו שום חוקיות או הגדרה. מצד שני, אם תלך עם ההבנה שלך
עד הסוף, בסופו של דבר תגיע לאמת המוחלטת. התהליך הזה הוא דו - משמעי: כל צעד של הבנה חלקית מרחיק ... שאין חוקיות מוגדרת במציאות, אלא היא עירוב של כל החוקים האפשריים יחד. המציאות היא הכל בבת אחת, ולכן אי אפשר באמת להבין אותה
עד הסוף על ידי הגדרות מוגבלות. מה המשמעות של להיות אלוהים ואיך זה משפיע על חוויית החיים שלך? ... כשהחלקים שבתוכך רבים זה עם זה, בסופו של דבר השאלות נעלמות, כי אין מי שישאל אותן. בסיכום, האדם צריך להיות מדויק עם עצמו ולשאול
עד הסוף, מה אני באמת רוצה, ולמה אני רוצה זאת, עד שהוא יגיע להבנה הבסיסית ביותר, שהוא עצמו ... מים, הוא לא באמת רוצה את המים, הוא בכלל רוצה משהו אחר, אבל אומר שהוא רוצה מים, וכאן נכנסת הבעיה. שהוא מתחיל לחשוב קדימה אבל לא
עד הסוף. האדם שרוצה לשתות מים, חושב, אני לא רוצה סתם לשתות מים, יש לי סיבה מדוע אני רוצה לשתות. אבל הוא לא הולך עם הסיבות
עד הסוף. אם תלך עם השכל
עד הסוף, תהיה חייב לדעת מדוע אתה רוצה את זה, אז תגיע להבנה שתביא אותך לחוויה שהיא - אני רוצה את ... המוחלט הוא האין, אז כאשר אתה רוצה להבין, אתה מתרחק מהאין. האין הוא המוחלט. אבל גם מצד שני הרצון להבין מקרב אותך למוחלט, אם תבין
עד הסוף. רק בסוף תוכל לראות את המוחלט. אתה כרגע נמצא במצב המושלם, ואתה רוצה לשנות, אתה יוכל לשנות אבל
עד הסוף. הדבר הברור ביותר בעולם, זה שהמציאות קיימת. אבל האדם לא קולט שהמציאות היא הכל. אני אחד ... שתמיד טוב לך ונגמרו כל השאלות. שאלה: האם יש פרספקטיבה כזאת? אליעד: יש, אבל בפרספקטיבה כזאת, אין שאלה. אם האדם מתבונן פנימה
עד הסוף , אז זה כאילו מבטל אותו. אתה מגיע למצב שכאשר אתה אוכל, אתה מבין שהמציאות רוצה שאתה תאכל. ... שאין סוף ישויות ידעו שהם אלוהים. ומצד שני יש גם אין סוף ישויות שיכולות לחוות שהם לא אלוהים. כי אתה לא באמת חווה שאתה אלוהים
עד הסוף. ברגע שיש תחושה שאני קיים, אז יש חיסרון כי אני חווה שאני גם לא, וזה מספיק כאב ראש. אם ... גם רוצה וגם לא רוצה אז זה ממש לא משנה לי כי כוח אחד מאזן את הכוח השני. איך מרגישים את המצב הזה? תהיה מדוייק עם עצמך ותצמד לאמת
עד הסוף.