אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עד הסוף ✔להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף ✔ האם צריך להעריך ולאהוב את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף
האם צריך להעריך ולאהוב את המציאות כפי שהיא?

אליעד כהן מסביר בהרצאה שהגישה המקובלת, שלפיה צריך להעריך או לאהוב את מה שיש, אינה בהכרח נכונה. הוא אומר שאין משמעות אמיתית לכך שננסה להעריך משהו רק כי הוא קיים. במקום להעריך, האדם צריך לשאול את עצמו את השאלה האמיתית: האם המציאות היא טובה או רעה? אם מתברר שהמציאות היא רעה, אין שום סיבה לאהוב או להעריך אותה. המטרה היא להיות כנים ולברר את האמת באופן מוחלט. אם המציאות רעה, אז האדם צריך לדעת זאת באופן חד - משמעי, ואם היא טובה, עליו לדעת זאת בוודאות מלאה וליהנות ממנה ללא ספקות.

מה הקשר בין הבנת האמת המוחלטת לבין האושר האמיתי?

אליעד כהן מסביר שכדי להגיע לאושר אמיתי, על האדם לדעת באופן מוחלט אם המציאות טובה או רעה, ולא להסתפק באמונה או השערה. הוא משווה זאת לידיעה מוחלטת כמו הידיעה של האדם שהוא עצמו קיים. לדוגמה, האדם יודע בוודאות שהוא קיים יותר מאשר הוא יודע שאדם אחר מדבר איתו. הוא צריך להגיע לרמת ודאות כזו לגבי השאלה אם המציאות טובה או רעה. ידיעה מוחלטת זו, בין אם היא תביא למסקנה שהמציאות טובה או רעה, היא המפתח לשחרור מסבל.

מה משמעות התרגיל של בדיקת הטוב והרע במציאות?

כדי לחקור לעומק את השאלה האם המציאות טובה או רעה, אליעד מציע תרגיל: לרשום עשרה דברים שנראים טובים ועשרה דברים שנראים רעים. לאחר מכן, יש לנתח ולבחון את הסיבות מדוע כל דבר נתפס כטוב או רע. האדם יתחיל לשאול את עצמו שאלות ויראה שהגדרות הטוב והרע הן לא מוחלטות אלא מבוססות על פרשנויות. לדוגמה, השאלה "האם טוב לחיות?" איננה פשוטה. האדם חושב שטוב לחיות כי הוא אוכל, מתפרנס ומגן על חייו. אך כאשר הוא נתקל בקשיים, הוא כבר לא בטוח שזה באמת טוב.

כיצד הוודאות לגבי הטוב שבחיים יכולה לגרום לסבל?

אם אדם בטוח באופן מוחלט שחיים זה דבר טוב, הוא בהכרח יסבול מהידיעה שהחיים לא נצחיים. לדוגמה, אדם שמאמין שהחיים הם טוב מוחלט יחוש פחד וסבל מפני המוות, כי הוא יודע שהדבר הטוב הזה ייגמר בסופו של דבר. אולם, אם האדם מבין שגם למות הוא טוב, אז אין שום פחד או סבל מול סיום החיים, כיוון שהטוב אינו תלוי בחיים עצמם אלא בכל דבר שקורה, בין אם חיים ובין אם מוות.

כיצד מקרה הכלבה החולה מדגים את תלות הטוב והרע בנסיבות?

אליעד מביא דוגמה של כלבה מבוגרת וחולה. בתחילה, ברור היה שלחיות טוב לה. אך כאשר מצבה הבריאותי הידרדר, בעליה קבעה שהריגתה עדיפה, כיוון שהחיים כבר הפכו לסבל. הדוגמה הזו ממחישה שהטוב והרע אינם מוחלטים ותלויים במצב ובפרשנות של האדם. בעלת הכלבה סבלה מכיוון שחשבה שחייה של הכלבה הם דבר טוב, וכאשר מצבה הבריאותי של הכלבה השתנה, השתנתה גם הערכת הטוב.

מדוע אנשים סובלים, ומהו שורש הסבל?

אליעד מסביר שאנשים סובלים כי הם משוכנעים שדבר מסוים טוב יותר מדבר אחר. הסבל נובע מהרצון במשהו שנחשב טוב, וכאשר האדם אינו מצליח להשיגו, הוא סובל. אם לאדם אין מושג ברור לגבי מה טוב ומה רע, הוא לא יוכל לסבול, כיוון שאין לו העדפה ואין לו אחיזה. כלומר, הסבל קשור באופן ישיר לוודאות לגבי הטוב.

האם יש סיכון בחיפוש אחר האמת?

כן, יש סיכון בחיפוש אחר האמת המוחלטת. אם האדם יגיע למסקנה מוחלטת שהמציאות רעה, הוא יסבול בצורה קשה יותר, כיוון שהידיעה הזו תהיה ודאית ומוחלטת ולא רק מחשבה יחסית. מצד שני, אם יגיע להבנה מוחלטת שהמציאות טובה, הוא יפסיק לסבול ויחוש שלווה מוחלטת. לכן, האדם צריך להחליט אם הוא מוכן לקחת את הסיכון הזה ולחפש את האמת באופן מוחלט, או להישאר עם הספק, שמייצר סבל מתמשך אך פחות קיצוני.

למה חשוב להגיע להחלטה סופית לגבי המציאות?

כדי לחיות ללא סבל, האדם חייב להגיע למוחלטות אחת ולתמיד לגבי השאלה האם המציאות היא טובה או רעה. חוסר הוודאות וההשערות בנוגע למציאות יוצרות אי שקט פנימי מתמשך. אליעד מציין שהחלטה מוחלטת מאפשרת לאדם לחוות שלווה פנימית, כי כאשר המציאות נתפסת כטובה לחלוטין או כרעה לחלוטין, האדם כבר אינו נאחז ואינו סובל מפחדים או ספקות.

לדוגמה, אם אדם מתלבט לגבי חיים או מוות של חיית מחמד אהובה, הוא יסבול מחוסר הוודאות. אך אם יקבע באופן מוחלט שטוב שהכלבה תחיה או תמות, הוא ישתחרר מהספק. אמנם, אם ההחלטה שלו תהיה שטוב שהכלבה תחיה, הוא עלול לסבול הרבה יותר אם המציאות לא תתאים להחלטתו המוחלטת, לעומת הסבל שהיה נגרם מחוסר ודאות. לכן, החלטה מוחלטת עלולה להיות מסוכנת, אך זו הדרך היחידה לשחרור מסבל.
חקר האמת והקשר לאושר

השאלה שנדונה היא האם יש טעם להעריך את המציאות כפי שהיא, ואם כן, כיצד זה קשור לאושר. הדיון נפתח בהנחה שאין הכרח להעריך את המציאות אם היא נתפסת כגרועה. במקום זאת, יש לבדוק מהי האמת - האם המציאות טובה או רעה - ולנהוג בהתאם.

הצורך בהבנת המציאות בצורה מוחלטת

כדי להגיע לאושר אמיתי, יש לחקור את המציאות עד תום ולשאול: האם היא טובה, רעה, או מורכבת משני מצבים אלה? חקירה זו חייבת להיעשות ברמה של ידיעה מוחלטת, כלומר, כמו שהאדם יודע שהוא קיים. אין זה מספיק להאמין שמשהו טוב או רע, יש לדעת זאת באופן חד - משמעי.

בדיקת הטוב והרע במציאות

על מנת להבין טוב ורע, יש לבצע תרגיל שבו מפרידים רשימה של דברים טובים ורעים ומנתחים את הסיבות לכל תפיסה. תהליך זה מגלה שהתפיסה שלנו לגבי טוב ורע אינה מוחלטת, אלא תלויה בפרשנות שלנו. לדוגמה, השאלה "האם לחיות זה טוב?" אינה בהכרח פשוטה. אדם יכול לומר שלחיות זה טוב כי הוא נאחז בחיים, אך מצד שני, הוא עלול גם לפקפק בכך כאשר הוא מתמודד עם קשיים.

האם הוודאות לגבי הטוב מובילה לסבל?

אם אדם בטוח במאה אחוז שלחיות זה טוב, אזי בהכרח הוא יסבול מהידיעה שהחיים אינם נצחיים. ככל שההיצמדות לערך החיים גדלה, כך גם הפחד מהמוות גובר. אך אם הוא מחליט שגם למות זה טוב, אז אין לו סיבה לחשוש מסוף חייו.

תלות בנסיבות והבנת הערך של החיים

דוגמה שניתנה לעניין זה הייתה מקרה של כלבה חולה. בתחילת חייה היה ברור שחיים טובים לה, אך בשלב מסוים, כאשר מצבה הבריאותי הידרדר, בעליה החליטה להרדימה מתוך מחשבה שזה הפתרון הטוב ביותר. המסקנה היא שלטוב ולרע אין ערך מוחלט, הם תלויים בהקשר ובתפיסת האדם.

למה אנשים סובלים?

הסבל נובע מהאמונה שדבר אחד טוב יותר ממשנהו. אם אדם נמצא במצב שבו הוא אינו בטוח האם משהו טוב או רע, הוא פחות יסבול כי אין לו נקודת אחיזה לתסכול. כדי להגיע לאושר אמיתי, יש להגיע למוחלטות בנוגע לשאלה האם המציאות טובה או רעה.

הסיכון שבחיפוש האמת

החיפוש אחר האמת כרוך בסיכון: אם אדם יגלה באופן מוחלט שהמציאות רעה, הוא יסבול הרבה יותר מאשר אם רק חשב כך באופן יחסי. מאידך, אם הוא יגלה שהמציאות טובה באופן מוחלט, הוא יוכל להשתחרר מסבלו. לכן, האדם חייב לשאול את עצמו: האם הוא רוצה לדעת את האמת למרות הסיכון שבכך?

הצורך בהחלטה סופית

על מנת להגיע לאושר, האדם חייב להחליט אחת ולתמיד האם המציאות טובה או רעה. לא ניתן להסתפק בחוסר ודאות או בחיים מתוך השערות. המסקנה היא שהגעה למוחלטות - בין אם בכך שהכל טוב או בכך שהכל רע - היא הדרך היחידה להפסקת הסבל ולמציאת שלווה פנימית.
לא צריך אל תעריכי תשמיצי, סתם אין לזה משמעות בכלל להעריך את מה שיש מה האמת זה טוב או רע, מה אכפת לי למה שאני אעריך את מה שיש אם זה גרוע אני אגיד שזה גרוע למה אני צריך להעריך את זה.

ש: בשביל להיות מאושרת מה אני צריכה לחשוב שהכל רע?

אליעד: לא את לא צריכה, לא את צריכה לבדוק מה האמת אם זה טוב "אני רוצה לדעת את זה וליהנות מזה תמיד ואם זה רע אני רוצה לדעת את זה ואני אסבול תמיד", עכשיו אם את מפחדת לחקור את האמת את לא תהיי מאושרת באמת זאת אומרת בן אדם קודם כל צריך להיות אמיתי, מה זאת אומרת להיות אמיתי לשאול את עצמו מה האמת "האם המציאות הזאת טובה או רעה" קודם כל לברר טוב או רע.

ש: אוקי אם היא טובה הוא מבסוט אם היא רעה מה הוא אמור לעשות?

אליעד: אם היא רעה נדפקת אבל תביני כי לא מדובר פה על אמונה זה לא "שטוב אני אנסה להאמין שהכל טוב ואני אנסה להאמין שהכל רע" לא אומר, את צריכה לבדוק כמו שאת יודעת שאת קיימת את צריכה לדעת האם הכל, כאילו את מבינה מה הכוונה "את יודעת שאת קיימת" זה לא כמו שאת יודעת שאני מדבר איתך, מה את יודעת יותר שאני מדבר איתך או שאת קיימת שאת קיימת נכון, את צריכה ברמת ידיעה כזאת לדעת האם הכל טוב או האם הכל רע או האם חלק טוב וחלק רע, כאילו את חייבת להגיע למוחלטות להבנה מוחלטת.

ש: זה חייב להיות הכל, אני יכולה להסתכל על זווית ספציפית בחיים.

אליעד: בסדר אבל את צריכה לדעת באופן מוחלט אם זה טוב או רע.

ש: אוקי מה אני עושה עם זה.

אליעד: רגע אבל קודם כל את צריכה שהמציאות תהיה לך ברורה את צריכה אם משהו, אני אתן לך דוגמה עכשיו אני אתן לך רשימה של דברים ותכתבי עשרה דברים שנראים לך רעים ועשרה דברים שנראים לך טובים ואז אני אשאל אותך "מה הסיבה שהדברים האלה טובים, מה הסיבה שהדברים האלה רעים" ואז את תתחילי לתת סיבות, ואז אנחנו נתחיל לחקור ואז את תגלי שפתאום את "רגע למה זה רע, למה זה טוב" את תראי שאצלך תפיסת הטוב והרע היא לא מוחלטת, היא לא מכווננת את לא ברור לך באמת כשאת אומרת, אני אתן לך דוגמה לחיות זה טוב?

ש: תלוי.

אליעד: עבדת היום אכלת היום?

ש: כן.

אליעד: למה אכלת כי את רוצה לחיות נכון זאת אומרת שאת חושבת שזה טוב, אם היית רוצה למות היית אוכלת היום לא, נכון בן אדם שרוצה למות אתה רוצה למות למה אתה אוכל אל תאכל תמות.

ש: לא יש הבדל בין למות לבין לא להיות קיים מלכתחילה.

אליעד: עזבי אותי להיות קיים בעיקרון עכשיו את חושבת שלחיות זה טוב.

ש: נגיד מישהו שלא נולד עדיין לעומת מישהו שקיים לא יודע מיומנויות והכל.

אליעד: אני רוצה לשאול שאלה אם עכשיו מישהו ירצה לירות בך את תברחי ממנו?

ש: כן.

אליעד: זאת אומרת שאת חושבת שלחיות זה טוב.

ש: באופן יחסי מלקבל כדור בראש.

אליעד: כי את לא רוצה למות אם היית חושבת שזה טוב אז לא היה אכפת לך "שירה לי בראש".

ש: אבל אני לא סגורה על זה ששווה להיוולד זה משהו אחר.

אליעד: בסדר עזבי אותי אני מדבר עכשיו על רצון לחיות, עכשיו למה זה טוב את בטוחה שזה טוב לחיות?

ש: לא.

אליעד: יפה מה אני בא להגיד.

ש: אני בטוח שזה טוב לחיות.

אליעד: אתה בטוח שזה טוב אז אתה יודע אם אתה בטוח שזה טוב לחיות אז אתה סובל, אתה יודע למה כי אם זה כל כך טוב לחיות אז אתה בכל רגע אמור לסבול מזה שבסוף תמות, כי אם הטוב שלך תלוי בכך שאתה חי אז כאילו זה כל כך "אני כל כך בטוח שזה טוב עד כדי כך שאני יכול ליהנות מכך שאני חי כי זה כל כך טוב" אז ממילא זה אומר שאתה בכל מקרה אמור לסבול מכך שאתה יודע שהטוב הזה הוא לא נצחי כי בסוף מתים.

ש: אלא אם כן אני לא נצמד לזה שזה טוב, זאת אומרת זה שזה טוב שאני חי זה לא אומר שזה יהיה רע כשאני אמות.

אליעד: אני אגיד לך משהו מה זה נקרא "טוב", טוב מוחלט פירושו שבו תלוי הטוב זאת אומרת אם אתה אומר "תקשיב זה טוב לחיות אבל גם אם אני אמות זה טוב" זאת אומרת שזה לא מספיק טוב, לא בא נשאל אותך שאלה.

ש: מבחינת זה שאתה לא יודע מה זה טוב.

אליעד: כשאתה לא יודע, שניה בא נניח שאתה אומר "לחיות זה טוב" גם אני אומר שלחיות זה טוב אבל אני אשאל אותך שאלה מה ההפך של לחיות למות, למות זה טוב זאת השאלה כי אם התשובה היא שכן אז הסתדרת כי אז הטוב הוא לא בלחיות הטוב הוא במה שקורה.

ש: אבל זה נורא תלוי אני אתן לך דוגמה הייתה לי כלבה מבוגרת מאוד חולה, היו לה חיים מקסימים ובסוף היה עדיף להרדים אותה אז לפני שהיא חלתה זה לא היה טוב למות כשהיא חלתה זה כבר היה עדיף למות.

אליעד: עכשיו כשהיא חלתה את מאוד סבלת כי היא חולה.

ש: גם היא מאוד סבלה.

אליעד: בסדר בואי נדבר עלייך את לא יודעת מה היא, זה כאב לה אז את לא יודעת מה היא סבלה אבל בואי נדבר עלייך, למה סבלת כי אמרת זה מאוד טוב שהיא תחייה והיא הולכת למות נכון, עכשיו אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תמות או תחיה היית סובלת, אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תחיה או תמות אם זה היה אצלך בהשתוות שאת לא יודעת "אין לי מושג אם זה טוב או רע", זאת אומרת שלמה סבלת כי חשבת שזה טוב שהיא תחיה.

ש: כמו שהיא חיה עד אותו רגע.

אליעד: בסדר לא נגדך.

ש: אבל עובדה שכל המחשבה השתנתה ראיתי שהאיכות חיים שלה מתדרדרת אז כבר לא היה ערך.

אליעד: כל מה שאני בעצם בא לומר.

ש: החיים כבר לא היו ערך כבר לא היו ערך עליו דווקא לחיות תלוי איך לחיות.

אליעד: בסדר אתה סובל כאשר אתה בטוח שדבר אחד יותר טוב מדבר אחר, אתה לא יכול לסבול בלי להיות בטוח שמשהו אחד יותר טוב ממשהו אחר אם בן אדם היה בהשתוות שאין לו מושג מה יותר טוב אז "מה למה לי איך אני יכול לסבול", כדי לסבול אתה צריך לרצות כדי לרצות אתה צריך לחשוב שזה יותר טוב, אם אתה לא יודע אם אין לך שמץ של מושג מה יותר טוב אז איך אתה יכול לסבול "אולי זה טוב יותר, אולי זה טוב יותר" אתה לא יודע. עכשיו מה אמרתי לך קודם בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע, שאלת אותי איך להיות מאושר בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע תתרכזי.

ש: מצחיק.

אליעד: מה מצחיק?

ש: סתם.

אליעד: בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע מוחלטות פירושו, נגיד לדוגמה הכלבה שלך עומדת למות ואת סובלת בן אדם אומר "איך אני יכול להתמודד עם המצב הזה" התשובה היא תחפש את האמת, תשאל את עצמך מה האמת "האם זה טוב שהכלבה תמות כן או לא", עכשיו אבל יש פה גם סיכון גם צריך להבין את זה כי בן אדם לא בטוח אם זה טוב שהכלבה תמות או לא הוא רק נגיד יותר חושב שזה לא טוב מאשר הוא חושב שזה טוב אבל הוא לא בטוח במוחלטות, אבל יש פה סיכון כי מה הוא אומר הוא יש לו בעיה כי הוא חושב שיותר טוב שהיא תחיה אני אומר לו "תקשיב אתה צריך לאמת את המידע האם בטוח שהיא תחיה כן או לא". עכשיו ברגע שהוא יאמת את המידע הזה זה יכול להיות שתי אפשרויות, אפשרות אחת שהוא באופן מוחלט יבין שזה לא יותר טוב שהיא תחיה ואז ממילא הוא לא סובל בכלל אבל האפשרות השנייה היא שהוא יגלה שבאופן מוחלט שזה טוב שהיא תחיה ואז הוא יסבול פי אלף.

ש: בגלל שהוא לא יכול להשיג את מה שהוא חושב.

אליעד: כאילו אם היה ברור לו שזה באופן מוחלט שזה טוב שהיא תחיה הוא היה סובל הרבה יותר מאשר שהוא היה רק חושב שזה טוב שהיא תחיה ואני בעצם אומר לבן אדם "אתה צריך לאמת אם זה טוב או רק" ויש פה סיכון. בא נדבר באופן כללי על כל המציאות, בן אדם צריך לאמת האם המציאות הזאת היא טובה או רעה, קחי את המציאות כמציאות "האם המציאות הזאת כמציאות האם היא טובה או רעה".

ש: אז רגע ואז אני לא אסבול ואם אני מאמתת.

אליעד: לא אז קודם כל לאמת פירושו בלי שיכול מה יקרה אז כשאת אומרת "אני הולכת".

ש: לאמת בא'.

אליעד: כן לאמת בא'.

ש: אז רגע ברגע שלקחתי את ההחלטה המאוד קשה והמאוד ואמרתי אני הולכת להרדים אותה, החלטתי שעדיף שהיא תמות עם כל הסיוט והסבל שלי והפחד והכל, החלטתי סופית שזה מה שעדיף.

אליעד: אוקי גם אז לא בטוח שהיית שלמה עם זה.

ש: איך אתה מנתח את מה שהרגשתי.

אליעד: אני מסביר לך עוד פעם תביני.

ש: אז הייתי כבר מוחלטת ידעתי במאה אחוז.

אליעד: לא במאה אחוז, החלטת אבל עדיין יכול להיות שבתוכך היה לך ספק אם היית צריכה לעשות את זה אמרת "רגע ואולי אם הייתי הולכת לרופא ההוא היה מביא איזה תרופה".

ש: לא הגיע איזו נקודה שכבר לא.

אליעד: בסדר אני אומר על העיקרון כדי להיות מאושר בחיים אתה צריך להחליט באופן מוחלט "האם החיים האלו טובים או רעים, האם דפקו אותנו ללא סיבה והכל פה זה גיהנום או שיש פה איזו סיבה וזה ממש טוב", חייב פעם אחת להבין את העניין מה קורה טוב או רע, לא להגיע "טוב אחרי שאני אמות אני אקבל תשובה, אני לא יכול לדעת תשובה" מה זה הדברים האלה, פעם אחת שב עם עצמך תגיד "אני רוצה אחת ולתמיד להבין טוב או רע מה קורה כאן". עכשיו אבל יש פה סיכון למה סיכון.

ש: כי אתה סותר כל החלטה גם אם אתה מחליט רע אתה סותר את זה וגם אם מחליטים טוב אתה סותר את זה, זה תמיד אתה אומר אם אתה מחליט שזה טוב זה רע לך באופן מוחלט ואם אתה מחליט רע זה.

אליעד: תסביר.

ש: אני לא יכול להסביר את זה, זה מה שאתה אמרת.

אליעד: בא נתקדם.
למצוא פירוש המציאות היא טובה צורה מוחלטת לקחת איך להתמודד עם קשיים איך להתמודד עם פחד להבדיל איך להיות מאושרים האושר תלוי גרוע אהבה איך לאהוב את מה שיש איך לברר את האמת איך להעריך את מה שיש אם לחיות או למות אמת האם המציאות רעה האם המציאות רעה או טובה האמת עד הסוף המציאות המציאות רעה המציאות רעה או טובה הסוף הערכה טוב לחיות טוב לחיות או למות טובה או רעה לאהוב לאהוב את מה שיש לברר לברר את האמת לברר את האמת עד הסוף להעריך להעריך את מה שיש לחיות לחיות או למות למות למות או לחיות מוות מציאות מציאות רעה עד הסוף רעה או טובה
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף , שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. ... לא ינסה לחקור או להבין. לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. האם תמיד חייבים ... הבעיה מתחילה רק כאשר האדם מרגיש רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של אליעד היא שהאדם רשאי להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים משהו? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. ... הוא מדגיש שההתמקדות הזאת תוביל את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ... סופית ומוחלטת. מה המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. ... שהשלמות היא זמינה וקרובה בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ... היא אינסופית העניין שביכולת ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את ... העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת ... הזה. וממקום האמת, נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף ... אם הגעת לסוף או לא, יש הבנה וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד ... במצב לא מוגדר בין הקצוות, ואז הוא לא חווה שלמות או אושר אמיתי. איך להתקרב אל הקצה אם הוא כל כך רחוק? אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא ... כי השלמות לא נמצאת בכמות הידיעות, אלא בעומק ההבנה. לכן, מי שרוצה להגיע לשלמות אינו צריך להתפזר על תחומים רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש אחד. אם הוא יגיע לאמת מוחלטת בנושא אחד, באופן שלא יהיה ניתן לחשוב את ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות ... נושא או פעולה אחת ולהתמקד רק בהם. אנשים נוטים לעיתים לקפוץ מנושא לנושא, מה שמונע מהם להגיע לעומק אמיתי. במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל ... הוא מגיע קרוב יותר לשלמות. בסופו של דבר, המסר שאליעד מעביר הוא ברור ופשוט: כדי להגיע לשלמות אמיתית, לא צריך לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו האושר האמיתי? כיצד להתמקד בנושא אחד? למה חשוב להיות אמיתי עם עצמי? איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה ... את הריחוק מהקצה ולפעמים בגלל הדמיון נדמה לו שהוא קרוב. ואדם יכול להיות רחוק ולפעמים הוא מרגיש רחוק או להיפך לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר ... שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו. האדם רחוק אינסוף מהשלמות כי יש אינסוף דברים לדעת לשלמות הידיעות ויחד עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות ... יש סוף לדברים אדם צריך להיות אמיתי עם עצמו, ולהגיע לאמת מוחלטת לפחות בנושא אחד בעולם באופן שאין אפשרות לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות הן טכניקות ... אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה או המנטרה? אליעד כהן מציין ... כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא מאבד לחלוטין את תחושת הקיום ... מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה איך להשתחרר מהשכל? מה זה ... ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות. מה המהות של חוויות מדיטטיביות? ... אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען כי השכל, אפילו כשנראה שהוא נעלם ... אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן לברוח לשם? בסופו של דבר, אם נמשיך ... למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר אם אני משנן מנטרה אני סתם דופק ... עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. ... כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית ... אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה תוכל להמשיך לחיות פה ואתה ... איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר? ש: אני רוצה להגיד לגבי זה ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של ... וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת ... לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד ... באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, ... מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר ... להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, ... ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. ... לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם ... וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו ... שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר ... שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ... עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה ... האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של ... בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול ... אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל ... שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט ... באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, ... אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם ... וברור, כמו כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו ... לו. וכאשר האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או ... פשוט או מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף ... אחר, וזהו המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ... של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של ... להגיע לידיעה האמיתית, האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו ... קופצים מוקדם מדי למסקנות? לפי אליעד, בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר ... על שלב הבירור. אמונה נותנת הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק ... מספקת, ימשיך לשאול את השאלה שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, ... דבר, וזה המצב שבו הוא יודע את הכל דרך ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי ... שאלות חוזרות על עצמן? מהו מחויב המציאות? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה ... בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף , ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה ... כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עד הסוף, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עד הסוף, איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן אישי לקשב וריכוז, מאמן זוגי בתחום עד הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5313 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 16:08:02 - wesi1