7:18להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן... אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן מהי המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד ... החיים הן: זיהוי הנחות יסוד - הבנת התהליכים המחשבתיים והקוגניטיביים שעומדים מאחורי כל תחושה או מחשבה, בעיקר השליליות שבהן. הטלת ספק בהנחות היסוד - יכולת לבחון את האמיתות של אותן הנחות יסוד שזוהו, כדי לבדוק האם הן נכונות או אולי מוטעות. אליעד מדגיש כי מאחורי כל תחושה רעה עומדת הנחת יסוד מסוימת. על ידי זיהוי ההנחות הללו והטלת ספק באמיתות שלהן, ניתן להפחית את ההשפעה של תחושות שליליות ואף להפוך אותן לחיוביות או לנייטרליות. איך מזהים הנחות יסוד ... הנחות יסוד היא מיומנות שניתן לשפר ולפתח, בדומה לכל כישור אחר בחיים, כגון ריצה או ציור. מהי המשמעות של הטלת ספק וכיצד עושים זאת נכון? הטלת ספק, לפי אליעד כהן, היא בדיקה מעמיקה ויסודית של נכונות המחשבה או התחושה. לאחר שזיהית את ההנחות שעומדות בבסיס התחושות ... אפשר להסתכל על המצב אחרת? האם ההפך יכול להיות נכון באותה מידה? אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא להפוך לרובוט ולהטיל ספק בכל דבר בחיים בצורה אוטומטית, אלא לפתח מיומנות של הטלת ספק בצורה מבוקרת ומודעת, בעיקר כאשר מרגישים רע. לעומת זאת, אין הכרח להטיל ספק במחשבות טובות - אותן ניתן לקבל כמו שהן ולהאמין בהן. כיצד שימוש נכון במיומנויות הללו משפיע על איכות החיים? לדברי אליעד כהן, שליטה טובה בשתי המיומנויות (זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק) תורמת לשיפור משמעותי באיכות החיים. האדם שלומד כיצד לבצע אותן באופן יעיל יכול לשלוט טוב יותר במערכת הרגשית שלו, ... היסוד שלו. מה התכלית האמיתית של הלימוד אצל אליעד כהן? התכלית האמיתית של הלימוד אינה עצם זיהוי ההנחות או הטלת הספק בלבד. המטרה היא להגיע לשליטה מלאה ביכולת הזו כך שבכל פעם שהמוח מייצר תחושה שלילית, ניתן יהיה לזהות מיד ... שהוא מגיע לרמת מודעות הקרובה לזו של אלוהים. יחד עם זאת, ההגעה למצב כזה דורשת תהליך אינטנסיבי וקיצוני של הטלת ספק מוחלטת בכל מחשבה, עד לרמה אבסולוטית של אי - היצמדות לאף מחשבה או אמונה. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי רע? מהי המשמעות של ספקנות עצמית? מהי מטרת הלימוד אצל ... היא להבין כיצד להרגיש טוב ולא להרגיש רע. השיטה מבוססת על זיהוי הנחות היסוד של המחשבות והרגשות שלנו, ועל הטלת ספק בהן כדי לשחרר את עצמנו מתפיסות מגבילות. כיצד ניתן להרגיש טוב ולא להרגיש רע? לפי השיטה, לכל תחושה רעה ... להתקיים. שני הדברים העיקריים שלומדים הם: 1. לזהות הנחות יסוד - להבין מה עומד מאחורי המחשבות והתחושות שלנו. 2. להטיל ספק בהנחות היסוד - לבדוק האם הן נכונות, ולראות את ההפך האפשרי. כאשר אדם מפתח את שתי המיומנויות הללו, הוא מסוגל לשלוט במערכת הרגשית שלו. מהי המשמעות של הטלת ספק? הטלת ספק משמעה בדיקה יסודית של כל אמונה או מחשבה, כדי לוודא אם היא אכן נכונה. למשל, אם אדם מרגיש רע, ... יש דרך אחרת להסתכל על זה? באמצעות שאלות אלו, ניתן לערער על המחשבות הרעות ולהפחית את השפעתן. מתי צריך להטיל ספק ומתי לא? לא מדובר בהטלת ספק תמידית וחסרת הבחנה. הרעיון הוא להטיל ספק בעיקר במחשבות הרעות ולזהות את הנחות היסוד שלהן. מחשבות טובות, לעומת זאת, אפשר לקבל כפי שהן ולא לערער עליהן. כיצד הלימוד מוביל לשיפור בחיים? הלימוד מעניק כלים לניהול רגשות ולפתרון קונפליקטים. אדם שמיומן בזיהוי הנחות יסוד ובהטלת ספק יכול להתמודד טוב יותר עם מצבים קשים, לשחרר פחדים ולשפר את איכות חייו. בנוסף, יישום הקיצוני של השיטה יכול ... המרכזי הוא היכולת לא להרגיש רע ולשמור על תחושת איזון נפשי. לסיכום העקרונות המרכזיים בלימוד הם זיהוי הנחות יסוד והטלת ספק בהן, מתוך מטרה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. כאשר אדם מפתח את המיומנות הזו, הוא יכול לשלוט על רגשותיו ולחוות את המציאות בצורה חופשית יותר. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי רע? מהי המשמעות של ספקנות עצמית? אני רוצה לשאול אותך ... מהטכניקות או זאת המהות של הטכניקה נניח אבל מה בעצם לומדים פה זאת השאלה. מה אתה אומר? ש: ללמוד להטיל ספק. אליעד: זאת המהות של העניין לדעת להטיל ספק? ש: להטיל ספק בכל מה שאתה בטוח בו. אליעד: מה זה נותן? ש: זה נותן לך להבין שאתה בעצם נאחז. אליעד: קודם ... גם כשאתה מרגיש טוב אבל גם בעיקר כשאתה מרגיש רע. ודבר שני שלומדים פה אחרי שזיהית את זה לדעת להטיל ספק לדעת לראות את ההפך, לדעת לראות שזה לא בהכרח נכון זה הכל. דבר ראשון שלומדים פה זה לזהות הנחות יסוד ודבר שני שלומדים פה זה להטיל ספק ברעיונות ככל שבן אדם לומד לפתח את שתי המיומנויות האלה, מיומנות ראשונה איך אני יודע לזהות את הנחות היסוד ... שגונב את הבנק נניח. אוקי לדעת לזהות הנחות יסוד לדעת לזהות רעיון בתוך רעיון פנימיות מהויות של דברים ולדעת להטיל ספק ברגע שבן אדם יש לו שתי מיומנויות עכשיו הוא תיאורטית יכול לשלוט במערכת, הרעיון זה לא להיות רובוט ולא תמיד לבדוק מה הנחות היסוד ולא תמיד להטיל ספק הרעיון הוא שיש לך דברים טובים, לכן אני משנה ביחס למה שאת אמרת הרעיון הוא בדברים הטובים לא להטיל ספק בדברים הטובים לא לבדוק מה הנחות היסוד או לא חייב לבדוק מה הנחות היסוד אבל בדברים הרעים מה הנחות היסוד? בוא נטיל ספק זה הכל. ועוד פעם הדרך של בן אדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע היא באמצעות זה שהוא מאמין למחשבות ... את שתי המיומנויות האלה זה לשאול מה האמת אבל בגדול זה שני דברים בסיסיים תלמד לזהות הנחות יסוד ותלמד להטיל ספק בהנחות יסוד אם הן נכונות או לא זה הכל. הבנו את הסיפור וכאשר המטרה הסופית עוד פעם, נגיד שאנחנו לומדים פה באופן כללי לזהות הנחות יסוד ולהטיל ספק אבל זאת לא התכלית, התכלית היא לא הטלת הספק. התכלית היא שתהיה לך מספיק מיומנות להטיל ספק שכשהמוח שלך יגיד לך רע לי אתה תוכל לבוא אליו להטיל ספק ולהפוך את הרע הזה לטוב או ללא משנה או לפחות רע. אותו דבר תבדוק מה הנחת היסוד מה המהות ... בזה ספק כי אם לא תזהה מה המהות איך תטיל בזה ספק, אם לא תזהה מה הנחת היסוד איך תטיל ספק ולכן לפעמים אנחנו לוקחים סתם נושאים נייטרליים כאלה ואחרים והופכים את זה למהות וצורה ומה המהות של זה ומה ... להרגיש טוב צריך להאמין לטוב וצריך לא להאמין לרע, בשביל לא להאמין לרע צריך לזהות את הנחות היסוד ולדעת להטיל ספק ולראות את זה כמיומנות בן אדם שרוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע צריך מיומנות. עכשיו בנוסף לזה גם צריך את המיומנות לדעת לשלוט שלא להטיל כמו רובוט להטיל ספק בהכל או להאמין להכל צריך לדעת גם לזהות רגע זה רע? אני אטיל ספק, זה טוב? אני אאמין. הבנו כן מה אתה אומר? ש: זה משהו יחסי שאנחנו לומדים פה אני מבין. אליעד: ... זה טוב למיליון ואחד דברים אבל זה טוב בעיקר לקונפליקטים שכשיש לך קונפליקטים אתה יכול לבדוק מה הנחת היסוד ולהטיל ספק לראות את זה בצורה אחרת לראות את זה פה לראות את זה שם כשזה גם המון נגזרות אבל הנגזרת ...