... כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות
במטרה איך לגרום לעצמנו להשקיע במטרות רחוקות במקום במטרות מיידיות? במהלך ההרצאה, אליעד דיבר על הנושא של הצבת מטרות ... ארוכות טווח. הוא הביא דוגמה שבה יש לאדם שתי מטרות:
המטרה המיידית, כמו לקנות גלידה,
ומטרה רחוקה, כמו לחסוך כסף כדי להתעשר. כאן, הסוגיה היא איך אנו בוחרים להקצות את המשאבים שלנו (זמן, כסף, אנרגיה) בין ... להגיע להצלחה), עלינו להימנע מהסיפוק המיידי ולשקול את
המטרה הרחוקה והארוכה, שהיא בדרך כלל דורשת מאמץ רב יותר, סבל והתמדה. הבעיה האמיתית, כפי שציין אליעד, היא ששני סוגי ... להחליט לאן להקצות את האנרגיה שלנו - האם להשקיע
במטרה המיידית והקלה או
במטרה הרחוקה והמורכבת. הדרך שבה אנחנו מקבלים החלטות על פי אליעד, המוח שלנו עושה חישוב של איזה
מטרה תגרום לנו להרגיש טוב יותר בטווח הקצר או הארוך. אליעד הסביר, כי בסופו של דבר כל החלטה שלנו מבוססת על שאלה אחת פשוטה: איפה אני אראה יותר טוב - בהשגת
המטרה המיידית או בהשגת
המטרה הרחוקה? ההחלטה הזאת אינה תלויה תמיד בהיגיון, אלא במוטיבציה הפנימית שלנו. כאשר
המטרה הקטנה מספקת לנו תוצאה מיידית (כמו אוכל טעים או פעילות משמחת), המוח שלנו ייטה לבחור בה, על אף שהיא לא בהכרח משרתת את המטרות הרחוקות יותר. לעומת זאת,
המטרה הגדולה, שדורשת זמן והשקעה, מצריכה סבלנות ושכנוע פנימי כדי לא להתפתות להנאות המיידיות. הצורך להרגיש טוב:
המטרה הכללית אליעד מציין שיש לנו תמיד
מטרה כללית אחת: אני רוצה להרגיש טוב. כל החלטה שאנו מקבלים נבחנת דרך המשקפיים של
המטרה הזו. איך אני מרגיש עכשיו? איך אני ארגיש בהמשך? אם אדם לא מצליח להרגיש טוב במציאות הנוכחית, הוא עלול לבחור
במטרה הקטנה יותר, שמספקת לו הנאה מיידית. אך אליעד מסביר כי אם אנו שואלים את עצמנו איך אני ארגיש טוב יותר בטווח הרחוק?, אז ייתכן שזו תהיה הבחירה
במטרה הגדולה שדורשת זמן ומאמץ. הבעיה כאן היא ששאיפה להרגיש טוב בטווח הקצר עלולה לדחוק את המטרות הגדולות, שכן אנחנו ... להימנע מסבל או חוסר סיפוק מיידי, גם אם בסופו של דבר
המטרה הגדולה תוביל אותנו לתוצאה הרבה יותר טובה בעתיד. איך לשכנע את עצמנו להשקיע
במטרה הגדולה? השלב הבא בהסבר של אליעד היה להבין איך לשכנע את עצמנו לבחור
במטרה הגדולה על פני
המטרה הקטנה. אליעד מציין כי הדרך היא לשקר את עצמנו - כלומר, לשדר לעצמנו רק את היתרונות של
המטרה הגדולה ולהתעלם או להפחית את היתרונות של
המטרה הקטנה. זהו תהליך שבו אנחנו ממנפים את המוטיבציה שלנו על ידי מיקוד במה שמשרת אותנו לטווח הארוך. למשל, אם אנחנו רוצים ללמוד או להשקיע
במטרה גדולה כמו עבודה חדשה או תכנון לטווח הרחוק, עלינו להימנע מלהתמקד בהנאות מיידיות כמו גלישה ברשתות חברתיות או אכילת ... לא בריא. כל הבחירה תלויה ביכולת שלנו להאמין שהשקעה
במטרה הגדולה תביא לנו יותר תועלת בהמשך. החשיבה היחסית והשקר העצמי אליעד מציין שהחשיבה היחסית נכנסת כאן לתמונה - עלינו ... אמיתיים, רק בזבוז זמן. מאידך, אם אנחנו בוחרים להשקיע
במטרה הגדולה, אנחנו צריכים לראות בה רק את היתרונות. אליעד מסביר את ההתמודדות הפנימית שלנו - מצד אחד, אנו יכולים להבין ... להשקיע בדיאטה לטווח הארוך. 3. הצורך להרגיש טוב - זו
המטרה הכללית ביותר, שאותה אנחנו תמיד בודקים כשאנחנו צריכים להחליט בין מטרות שונות. השאלה היא, איזה
מטרה תגרום לנו להרגיש טוב יותר, בטווח הקצר או הארוך? איך נקבל החלטה בין המטרות? על פי אליעד, אם
המטרה הקטנה מביאה לנו הנאה מידית, אבל
המטרה הגדולה צפויה להביא לנו יותר תועלת בטווח הארוך, אנחנו נבחר
במטרה הגדולה אם נוכל לשכנע את עצמנו שההשקעה בה תביא לנו יותר טוב בעתיד. למשל, אם יש עבודה שמספקת שכר מיידי אך יש אפשרות ...