... כאשר חוקרים את סיבותיהם לעומק, מגלים שהן שרירותיות לחלוטין. אליעד נותן דוגמה לכך, שאדם הולך לעבוד כי הוא רוצה
להרגיש טוב, אך לא ברור למה העבודה אמורה לספק לו הרגשה טובה. הוא מעלה שאלות כמו למה האדם חייב לעבוד כדי
להרגיש טוב? למה לא
להרגיש טוב בלי עבודה? הוא מדגיש שהאדם רודף כל חייו אחר אושר, אבל כלל אינו יודע מהו אותו אושר, מי החליט שחייבים להיות מאושרים, ומה בעצם טוב בזה? מי קבע בכלל שטוב
להרגיש טוב ולא להרגיש רע? הוא מוסיף דוגמה ושואל, האם אתה בוחר לרצות
להרגיש טוב , או שזה נכפה עליך? כי אם הרצון
להרגיש טוב מוכרח, אז גם כל המעשים שלך הם בעצם מוכרחים ואין לך בחירה חופשית אמיתית בשום דבר. ואם יש לך בחירה חופשית, מדוע שתבחר בדבר שאינו ... רובוטים או כמו חמורים, בלי להבין מהי המטרה האמיתית של הקיום שלהם. הוא מוסיף שגם אם יגידו שהמטרה היא לעשות טוב או
להרגיש טוב, עדיין צריך לשאול למה דווקא לעשות טוב? למה
להרגיש טוב זו התכלית? למה בכלל משהו קיים במציאות? ומכיוון שאף אחד לא מבין את התכלית האמיתית של המציאות, ממילא אף אחד גם לא מבין את התכלית של ... להיות משוגע? מה התכלית של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך יוצאים מהשיגעון? האם לפחד להשתגע מחיפוש האמת? למה
להרגיש טוב זו המטרה? הפעם אדבר על הנושא של משוגעים וחכמים. מי שיתבונן יראה שיש הרבה הבדל בין משוגעים לחכמים, וההבדל הוא מדוע עושה האדם את ... אחרי הרצון להיות מאושר, ומי אמר מה זה אושר? ומי אמר שצריך בכלל להיות מאושר? על סמך מה החלטת שצריך להיות מאושר
ולהרגיש טוב? והאדם יגיד, מה זאת אומרת, אתה רוצה שאני יסבול? האם אתה בוחר להיות מאושר? האם אתה בוחר לעשות את כל מה שאתה עושה? כי אם לא, אז אין לך בכלל בחירה, ואז אתה חייב לעשות את שאתה עושה ממילא. אם אדם יגיד שאין לו בחירה אם לרצות
להרגיש טוב או רע, אז הוא מוכרח לעשות את כל הפעולות, ואז אין לך בחירה בשום דבר ואז אין שאלה. ואדם יגיד שהוא מוכרח לרצות
להרגיש טוב, אבל יש לי בחירה ללכת בדרך אחת ולא אחרת אבל זה יותר גרוע, כי אם יש לו בחירה באיזו דרך ללכת, למה שיבחר בדבר שלא מרגיש לו טוב. ובאמת, אדם אין לו מושג בכלל למה הוא עושה את הפעולות שלו, ואם תשאל אותו למה הוא הולך לדוגמה לעבוד. הוא יגיד שרוצה
להרגיש טוב וכו, אז תשאל אותו, מה הסיבה שדווקא עבודה תיתן הרגשה זו או אחרת, אז תחליט
להרגיש טוב מבלי ללכת לעבוד אם אתה יכול לבחור. אם אדם יכול לבחור
להרגיש טוב או לא, ונאמר שהוא רעב, עכשיו ירצה לאכול, כדי
להרגיש טוב אבל אם הבחירה בידיו, למה שיחליט
להרגיש טוב דווקא מהאכילה ולא מדבר אחר? ומי שיתבונן, יבין שאין לו שמץ של מושג למה הוא עושה את דבריו, כמו משוגע, הוא ממשיך להתאמץ להשיג דברים, ...