... שאינו תלוי בדבר. כיצד להסתכל על סתירה שנראית בלתי ניתנת לגישור? נושא הסתירה עולה כשבמקום אחד מלמדים תציב מטרה כדי להיות מאושר, ובמקום אחר טוענים אל תחפש
כלום, קבל את המציאות בשלמותה. מוסבר שהסתירה מתקיימת רק אם מאמינים שמטרה יחסית אחת תביא לאושר מוחלט. בפועל, אפשר לפעול בשני מישורים בו ... באופן מוחלט ואת יודעת שזה לא ככה, אז יש לך קונפליקט. אבל זה כל דבר, מי שלומד פה זה גם הורס לו המון דברים נוספים. אבל אם הוא מבין את הסיפור זה לא הורס לו
כלום. כי זה לא נגד שתשיג מטרות יחסיות. זה נגד זה שתגיד רק אם אני אשיג את היחסי אני אקבל את האושר המוחלט ותמשיך לחכות לאושר המוחלט באמצעות ... אני רוצה לגרום לו לרצות אני אשאל אותו רק פעמיים. ש: מהידיעה עצמה אני מעמיקה את השאלה שלו. זאת אומרת אם אני לא מביאה אותו לכל הדרך. אליעד: את לא מעמיקה
כלום. את אחראית להביא אותו לכל הדרך? ש: האם זה מה שמביא אושר והתפקיד שלי זה לגרום לו לשנות את זה. אליעד: לא, תכף אני אסביר לך משהו. אם ... יש אני רוצה כסף לפניו יש אני רוצה כבוד ובשביל זה אני רוצה מאה דברים בשביל למה אני רוצה את הכסף? ולפני יש עוד מאה ולפני עוד מאה ולפני זה, ובסוף יש לא רוצה
כלום. עכשיו אם בן אדם אומרים לו אין לי חשק להשיג כסף, לדוגמה. אוקי ולמה אתה רוצה? וואלה בכלל לא יודע למה אני רוצה כסף, דוגמה. לא במובן של ... אבל למה זה כאילו... בשיטה, כאילו איך אני עובדת איתו? אליעד: איך זה קשור לפה? אז אני אסביר לך. פעם רבי נחמן אמר מי שיקרא את הספר שלי יהיה לו שכל. בלי קשר
לכלום , בלי קשר לזה שהוא גם יהיה מאושר גם יהיה לו הרבה מאוד שכל. קודם כל אני רוצה להגיד לך משהו, אם תצליחי פעם אחת לקרוא את הספר להיות ... מאותו דבר לא על ידי שהוא יאמין שהוא יצליח על ידי שהוא לא יפחד להיכשל. כי הוא לא יפחד שיפטרו אותו והוא לא יפחד זה וזה וזה. איך על ידי זה שהוא ילך לשגעון,
לכלום, לא יודע למה אני חי זה לא משנה אם אני מת וכו. ואז הוא יהיה יותר רגוע כשהוא יהיה ברמה היחסית להתמודד באופן יחסי עם הראיון. זאת אומרת ...