... מהם רגשות, להרגיש
כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות האם באמת קיימים רגשות או שאין ... ביטוי של משהו אחר, שהוא ביטוי של משהו נוסף, ובסוף, הביטוי האחרון הוא של
כלום. כלומר, בשורשו כל רגש הוא
כלום. איך ייתכן שמצד אחד מרגישים תמיד ומצד שני לא מרגישים
כלום? אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה: אם ניקח שולחן ונשאל מהו, נגלה שאנחנו יודעים רק ... למסקנה שאיננו יודעים באמת מהו שולחן. בסוף מגיעים להבנה שהשולחן הוא בעצם
כלום . באותה צורה, כל רגש הוא למעשה
כלום המופיע בצורה של משהו. אליעד מדגים זאת על רגשות של שמחה ועצב. כשאדם אומר שהוא מרגיש ... ינתח את ההרגשה הזו לעומק, הוא יגיע למסקנה שההרגשה אני קיים היא בסך הכל
כלום המופיע בצורה של תחושת קיום. כך, למעשה, האדם אף פעם לא באמת הרגיש קיים, אלא הוא רק חשב ... ולהבין שבחוויה המוגדרת והנפרדת שלו אין למעשה שום דבר מוגדר, וזה הכל
כלום. הוא דורש מהאדם להסתכל על ההגדרות והשכל שבו, ומתוך ההגדרות הללו להבין ולראות שאין שם
כלום ממשי. הוא מסביר כי האחדות האמיתית היא ההבנה הברורה והחד - משמעית שהיש והאין אינם שני ... אותו, הוא לבוש של משהו אחר, של משהו אחר, ושל משהו אחר, ובסוף זה לבוש של
כלום. כאשר האדם מרגיש משהו, מה הוא בעצם מרגיש? הרגש הוא ביטוי של משהו וביטוי של משהו ושבסוף זה ביטוי של
כלום. מה זה אומר? שאתה לא באמת מרגיש משהו, זה כאילו מרגיש. אם האדם יסתכל לתוך הרגש שלו, ... מה זה כאב? אם תתבונן בסוף תגיע למקום שתבין שאין לזה הסבר, בסוף תגיע
לכלום, תגיע לאחד. הרגש בחיצוניות שלו הוא מצומצם, אבל בפנימיות שלו הוא אחד. שאלה: מה המהות של הרגש? אליעד:
כלום, אחד. למה אף פעם אין רגש, כי תמיד הרגש הוא לא מוגדר. כל מה שאתה מרגיש, למעשה אתה לא ... למשל יש פה שולחן, ונשאל מה זה שולחן? ניתן פירושים על השולחן, אבל בסוף זה
כלום. אז מצד אחד אני יודע שיש פה שולחן, אבל אם נשאל אותך מה זה שולחן, תגיד עץ, וכן תיתן ... אז למעשה אתה יודע שום דבר בצורת משהו. ומאחר שהשורש של כל המציאות הוא
כלום, אז למעשה אתה מרגיש
כלום בצורת משהו. וכשאתה מרגיש
כלום בצורת משהו, אז זה אומר, שתמיד יש לך את הרגש, אך מצד שני הרגש הוא תמיד
כלום. שאלה: מה הרווחנו מזה? אליעד: מצד אחד היא תמיד מרגישה שהיא קיימת, אבל מצד שני אם תבדוק, מה זה שאני מרגישה שאני קיימת? מה זה הקיום הזה? בסוף תבין שזה
כלום. כך שמצד האמת, היא כרגע לא מרגישה שהיא קיימת. שאלה: מה היא מרגישה? אליעד: היא לא ... משהו מוגדר. אי אפשר להגיד שהיא תמיד מרגישה קיימת. כי למעשה היא מרגישה
כלום בצורת הרגשה שהיא קיימת. עכשיו, מהצד שאת מרגישה שאת קיימת, אז את תמיד מרגישה קיימת, אך מצד האמת, להרגיש קיימת זה בעצם
כלום, כי זה אחד בסוף. כך שאם נתבונן כרגע לתוך החוויה שלך, אנו נראה שאת מרגישה שזה אחד. ... שהיא תמיד מרגישה, אבל אם היא תנתח את ההרגשה שהיא קיימת, אתה תראה שזה
כלום. ואם זה
כלום, אז אין דבר כזה שהיא מרגישה שהיא קיימת. שאלה: אני לא מבין את הרק. אליעד: אם תסתכל על ... הרק. אליעד: אתה אומר שמצד מסוים המהות ממלאת את הצורה, מהיבט מסוים זה רק
כלום, אבל אני אומר לך, לא, זה לא מהיבט מסוים, זה תמיד רק
כלום. אתה למעשה אומר, שאתה מוכן לקבל את זה שזה אחד, אבל זה אחד מהיבט מסוים. אבל אתה לא ... מהצד של הנפרדות זה אחד. זאת אומרת שבשכל של הנפרדות אתה יכול להבין שזה
כלום. יש לנו שכל ואין שכל. באין שכל זה אחד, אבל אני רוצה שתבין שגם בשכל זה אחד. אני רוצה ... אלא בשכל המגדיר שלך תסתכל על חוויית הקיום של עצמך, ובשכל המגדיר תראה שזה
כלום. אני רוצה שברגש המוגדר שלך אתה תחווה את
הכלום. אני ארצה שתגדיר לי מה זה רגש, ואז אתה בנפרדות שלך תראה שזה
כלום. שאלה: איך מתבוננים לתוך הרגשות? אליעד: מאוד פשוט, על ידי ששואלים, מה אני מרגישה? מה ...