... שלא נאמר באופן מפורש, אלא משתמע בין השורות. לדוגמה, כאשר נאמר במשפט על ארבעת הנרצחים האלה לא
יכולתם לקרוא בעיתונים, חשוב לשים לב לכך שיש הבדל בין עובדה לפרשנות. העובדה ... - מודע. איך פועלות מניפולציות בטקסט כדי לשכנע? דוגמה נוספת שאליעד נתן היא השימוש בביטוי לא
יכולתם לקרוא בעיתונים. הביטוי הזה מציג שתי מניפולציות במקביל: ראשית, הוא ... מה שגורם אוטומטית לתחושת סקרנות חזקה יותר, כי הקורא רוצה לדעת מה מוסתר ממנו. שנית, הביטוי לא
יכולתם מעורר אצל הקורא הרגשה של חוסר אונים, השפלה או חוסר שליטה. כאשר אדם ... לרצות להמשיך לקרוא, ואפילו לשתף את הטקסט הלאה. היבט נוסף הוא ההבדל בין שימוש בלשון יחיד (לא
יכולת) ללשון רבים (לא
יכולתם). אליעד מסביר כי כשמשתמשים בלשון יחיד, הדבר משפיע באופן אישי על הקורא, גורם לו להרגיש שזה עניין אישי שלו. לעומת זאת, שימוש בלשון רבים (לא
יכולתם) גורם לקורא להרגיש שהוא חלק מקבוצה או ממאבק רחב יותר, מה שיכול לחזק ... על אנשים. כיצד משפיעה הפנייה בגוף רבים לעומת גוף יחיד? אליעד הסביר גם את ההבדל בין לומר לא
יכולת בלשון יחיד לבין לא
יכולתם ברבים. לא
יכולתם בלשון רבים גורם לקורא להרגיש שייכות לקבוצה גדולה יותר, תחושה שיש רבים כמוהו, שאיתם הוא מזדהה ואיתם הוא חולק גורל משותף. לעומת זאת, לומר לא
יכולת בלשון יחיד פונה ישירות ואישית לקורא הבודד, מה שיכול לגרום לו להרגיש שזה עניין אישי ספציפי שלו. שתי הגישות
יכולות להשפיע על אדם בדרכים שונות, בהתאם לאפקט הרצוי שהכותב רוצה להשיג. איך ... הנרצחים במקום ארבעה אנשים שמתו מייצר משמעות רגשית שונה. גם שימוש בביטויים כמו מסתירים מכם, לא
יכולתם לקרוא או קראו ושתפו משפיעים על המוח בצורה משמעותית וגורמים לקורא ...