... שולט במצב, שהוא בונה מציאות משלו, ושיש לו את
היכולת לקבוע את מהלך המשחק. תחושות אלו של שליטה
ויכולת עשויות להיות חסרות בחייו האמיתיים. במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר שליטה בחייו, ולנסות לספק לו תחושות דומות של שליטה במצבים אחרים, למשל ... חזקות או גיבורים, בעוד שבמציאות הוא מרגיש חסר
יכולת. במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר
יכולת ולסייע לו לפתח כישורים שיכולים להעניק לו תחושת הצלחה. לאחר שמזהים את התחושות הטובות שהילד מקבל מהמשחקים, יש למצוא דרכים להעניק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות. ... כמו סידור חדר, ולעזור לו למצוא תחושות הצלחה
ויכולת גם בפעילויות יומיומיות. השלב הבא - שינוי התחושות והפחתת ההתמכרות לאחר שמבינים את התחושות הטובות וההרגשות הרעות, השלב הבא הוא לשנות את הדרך בה הילד רואה את ... במשימות לא נעימות ולהגדיל את תחושת ההצלחה
והיכולת שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות אחרות. בסופו של דבר, המטרה היא לאסוף את המידע על מה שגורם לו להרגיש טוב ולמצוא דרכים לספק לו את אותן תחושות בדרכים אחרות, ... שהוא בונה לעצמו מציאות משלו ושיש לו את
היכולת לקבוע מה יקרה במשחק. זה סוג של תחושת שליטה
ויכולת שלא תמיד קיימת לו בחיים האמיתיים. אם זה המקרה, צריך להבין באילו תחומים בחיים שלו הוא מרגיש חסר שליטה ולנסות לתת לו תחושת שליטה במצבים אחרים, כמו למשל על ידי ... שהילד משחק משחקי מחשב כי הוא מרגיש שיש לו
יכולות שאין לו בחיים האמיתיים. אולי הוא משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, ובמציאות הוא מרגיש חסר
יכולת. במקרה כזה, צריך לזהות את תחומי החיים שבהם הילד מרגיש חסר
יכולת ולעזור לו לפתח כישורים
ויכולות שיכולות להעניק לו תחושת הצלחה
ויכולת. כלומר, אם במשחקי המחשב הוא מרגיש גיבור או חזק, עלינו לבדוק היכן הוא מרגיש חסר
יכולת בחיים האמיתיים ולסייע לו לשפר את תחושת הערך העצמי
והיכולת האישית שלו. לאחר שמצאנו את התחושות הספציפיות שהוא מקבל מהמשחקים, עלינו לעזור לו להשיג את אותן תחושות בדרכים אחרות. אם הוא מרגיש שליטה במשחקים, אפשר ללמד אותו ... האלה, ולהראות לו איך הוא יכול להרגיש הצלחה
ויכולת גם כשמבצע פעילויות יומיומיות כמו סידור חדר. במילים אחרות, כל פעילות שהוא לא אוהב לעשות, צריך לבחון את הגורמים שגורמים לו להימנע ממנה. אם הוא חושב שמשחקי מחשב נותנים לו תחושת טוב, ומנגד הוא מרגיש רע או חסר
יכולת בעשיית שיעורים, אז אנחנו צריכים להקטין את התחושה הרעה הזו ולחזק את תחושת ההצלחה
והיכולת כאשר הוא עוסק במשהו אחר, כמו לימודים או פעילויות חברתיות. מה עושים אחרי שמבינים את התחושות הטובות והרע שנובעות מהמשחקים ומהפעילויות האחרות? עלינו לשאול את ... בדברים אחרים, התמכרות זו תפחת. ההצלחה נובעת
מיכולת להבין את השורש הרגשי של ההתמכרות ולספק פתרונות חלופיים שיתנו לילד את אותה תחושת טוב בלי לשחק יותר מדי במשחקי מחשב. בהצלחה! ...