... שהוא מבין בשכלו את כל מה שביד
היכולת של השכל האנושי להבין. ואחרי שהאדם מבין את כל מה שהשכל האנושי שלו מסוגל להבין, אז הוא רואה שההפכים מתחברים. ואז הוא מסוגל להכיל בתוכו את ... ועוד. אבל, כאשר האדם משיג את
היכולת להכיל בתוכו את ההפכים, זאת נקראת השגת האין סוף. כי
היכולת להכיל את ההפכים, מהותה היא
היכולת לאחד את הדברים. ואם האדם מסוגל לתפוס שני דברים הפוכים, כדבר אחד, הרי שהוא בעצם בנקודה של השגת האין סוף, כי אין דבר אחר שגדול ממנה. כי כדי ... דומה לאדם שמנסה להרים משהו שאין
ביכולת שלו להרים אותו, שהדבר הזה רק יגרום לו לנזק. והאדם צריך שתהיה לו את
היכולת השכלית והרגשית להכיל את השכל הזה. ומי שאין לו את
היכולת השכלית הזאת, הוא בעצם מנסה להעמיס על כלי הקיבול השכלי והרגשי שלו, מעבר למה שהוא יכול להכיל. ולכן על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו. דהיינו, ... כבד. שעל האדם להתאמן להרים כפי
היכולת שלו. ולמרות שהוא רוצה יותר, עליו להתאמן כפי כוחו, כדי לא לפגוע בעצמו. ואחרי שהאדם הופך להיות מיומן באמת, בלהרים משקלים קטנים, אז הוא פתאום ... אבל, עדיין אפשר להתקדם בעוצמה של
יכולת הכלת ההפכים. כי יש אין סוף (אמיתי) של עוצמה עד כמה האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. כי יש שני מצבים. או שהאדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, ... שעכשיו הוא יכול להתקדם בהגדלת
היכולת הרגשית שלו להכיל את השלמות ואת ההפכים. והדבר דומה לאין סוף אחד שגדול יותר מאין סוף אחר. כי כאשר מחברים את ההפכים, הרי שזהו אין סוף. כי אין ... הרי שהוא יכול לחיות לנצח עם
היכולת השכלית והרגשית שלו להכיל את האין סוף. כי כאשר האדם מגיע לנקודת האין סוף, לאחר מכן הוא כבר אינו חסר דבר. והוא חווה את השלמות ושלמות מלאה, ... להתקדם קדימה. שאלו שני הפכים.
והיכולת של האדם לרצות, תוך כדי זה שהכל טוב בעיניו באותה המידה, זאת
היכולת להכיל את הרע. וככל שהאדם הופך להיות יותר מושלם, כך הוא מסוגל להיות יותר לא מושלם, ואף על פי כן להישאר מושלם. וככל שהאדם מבין טוב יותר שהכל ... היא לא חיבור ההפכים, אלא
היכולת להפריד אותם ושאף על פי כן הם יישארו מחוברים. וכל זמן שהאדם לא מסוגל לכעוס ולהרגיש רע, תוך כדי זה שהוא מרגיש שמחה וטוב, הרי שהוא לא מסוגל ...