... מניפולציה? אליעד מסביר כי השאלה לא הבנת? נושאת איתה משמעויות נוספות, שלא רק שאלה, אלא גם אמירה סמויה שנעשית תוך כדי. שאלה כזו יכולה להעביר מסר חבוי של אתה
טיפש אם לא הבנת, זאת אומרת שהיא מעוררת אוטומטית תגובה הגנתית אצל השואל. הסיבה לכך היא שהשאלה יוצרת אצל האדם תחושת צורך להוכיח את עצמו ולהגיב: לא, אני לא
טיפש, אני הבנתי, כלומר, הוא משיב לתוך התנגדות זו. הבעיה כאן היא שהשאלה לא הבנת? מביאה למצב שבו המוח של האדם שמקבל את השאלה צריך להתמודד עם תחושת שליליות הקשורה בהבנה, דבר ... הבנת יש משמעות נוספת מעבר לשאלה שבדבר, זאת אומרת כשאתה אומר הבנת ולא הבנת יש להם משמעות נוספת. מה המשמעות כי להגיד למישהו אתה לא הבנת זה בעצם להגיד לו אתה
טיפש, זה כמו כשאתה אומר למישהו מה לא הבנת זה כמו להגיד לו מה אתה
טיפש, מה אתה משוגע. עכשיו אז אתה לא אומר לו מה אתה
טיפש, עכשיו למה אתה אומר למישהו מה אתה
טיפש הוא יגיד לך לא אני לא
טיפש ואז יש לו אינטרס להגיד לך לא, אני לא
טיפש הבנתי, עכשיו אם באמת אותו אדם היה שואל תגיד לי אתה הבנת שככה וככה או תגיד לי לא הבנת שככה וככה אם הוא באמת היה עושה את זה כשאלה, שים לב אם הצורת ביטוי של לא הבנת הייתה ... הבנת זאת לא הייתה רק שאלה היא גם הייתה סוג של אמירה כאילו מה לא הבנת? כאילו היו פה שני משפטים מה לא הבנת ואתה רוצה שאני אסביר לך או לא הבנת במובן של מה אתה
טיפש. ש: לא קולטת את הטקסט. אליעד: אז מה אם את לא קולטת במובן של מה את
טיפשה. עכשיו איפה באה המניפולציה כשבעצם עושים על המוח של השומע איפה פה המניפולציה, כשאתה למישהו מה לא הבנת אתה בעצם יוצר לו התניה במוח שאומרת לו אם אתה לא חושב את מה שאני רוצה שתחשוב זה אומר שאתה
טיפש זאת בעצם המניפולציה ואז בעצם יש לו אינטרס להגיד לך הבנתי זה פירוש העניין. ש: תלוי כמה חוסר ביטחון יש לו. אליעד: זה גם אותו דבר זה כמו מה אין לך כסף לקנות את זה או מה אתה ... סוג של מניפולציה, אתה רוצה שייתנו לך תשובה מסוימת ואז אתה רוצה להגיד לבן אדם תקשיב אם אתה תיתן לי את התשובה הזאת אתה חכם או שתיתן לי את התשובה הזאת ואתה
טיפש איך אתה תגיד לו ולכן כדאי לך לתת את התשובה הזאת, עכשיו איך אתה תגיד לו את זה בצורה מניפולטיבית אומר לו מה לא הבנת? כאילו ואתה אומר לו בקטע של מה אתה
טיפש? ואז אתה כאילו יוצר לו התניה במוח אתה יודע אם תגיד לי ככה זה אומר שאתה
טיפש לכן כדאי שתגיד לי אחרת. ש: בעצם אם אני מבין נכון מה שאתה אומר זה כשאתה מוציא לו את המילה לא אתה מוסיף מיקוד. אליעד: לא, זה לא בגלל המילה לא בגלל משמעות ספציפית של לא הבנת ... להגיד למישהו לא הבנת לפעמים כשאתה אומר לו מה לא הבנת או לא הבנת?, ללא הבנת יש משמעות נוספת לדוגמה ולכן לדוגמה יכולה להיות נגיד כי ללא הבנת יש גם משמעות אתה
טיפש כי לא להבין זה חיסרון, זאת לא רק שאלה תגיד לי יש סוכר או אין סוכר, יש סוכר יכול להיות סבבה אין סוכר יכול להיות סבבה ללא הבנת חיסכון ולכן יכול להיות מצב שדווקא יהיה הפוך. ... את עצמך מספיק טוב זה בעצם להגיד לו לא הבנתי אתה יודע כי גם אם לא הסברתי את עצמי מספיק אתה אמור להיות מספיק חכם להבין הרי כל הסבר הוא לא מספיק טוב אם אתה
טיפש שום הסבר לא יעזור לך לכן אתה גם צריך להבין. אתה הבנת, מה הבנת עכשיו? ש: שבעצם אתה שם את החיסרון אצלך בעצם זה שאתה אומר את זה, אתה אומר אתה מספיק חכם ואני יכול להיות שאני ... רוצה ליצור, עכשיו אם אתה נגיד בעבודה שלך ונגיד אתה מסביר לעובדים שלך משהו אל תשאל הסברתי את עצמי מספיק טוב לא, אתה הסברת את עצמך טוב זה נכון עכשיו הם אולי
הטיפשים שלא הבינו, מישהו לא הבין את מה שאמרתי, יש מישהו שלא ברור לו מה שהסברתי כאילו אני הסברתי טוב לכם זה לא ברור. אבל אם אתה במצב שאתה רוצה ליצור תחושה נעימה אז, עכשיו וזה ... זווית אתה מציג אותו. ש: זה נפוץ מאוד אצל האמריקאים הם משתמשים בזה. אליעד: זה נפוץ מאוד אצל מי שיודע איך להשתמש בזה כשצריך להשתמש בזה אתה יודע כי להיות
טיפש זה ולשאול את זה בדרך אחת זה גם כן כאילו, אתה יכול לשאול את זה בשתי דרכים אולי זה יותר מנומס אבל זה לא עם שני דרכים זה דופק אותך, צריך לדעת מתי להגיד את זה ומתי להגיד את ...