... ויש לך הכל, לא ברור לך מה אתה באמת רוצה. הבלבול הזה הוא הסיבה לכך שהעולם נברא באופן שהוא מצד אחד חכם מאוד, ומצד שני
טיפשי מאוד. העולם הוא תוצר של בלבול, של חוסר ודאות פנימי של אלוהים לגבי רצונותיו שלו. זאת בדיוק הסיבה לכך שהעולם מלא בסתירות, כאוס ואי - סדר, לצד חכמה מופלאה ודברים מדהימים. איך אפשר לראות שהעולם חצי חכם וחצי
טיפשי? אליעד מביא את גוף האדם כדוגמה מובהקת: מצד אחד, בגוף יש מנגנונים מורכבים ומתוחכמים מאוד, אך מצד שני קיימים בו מנגנונים
טיפשיים ופגיעים להפליא. הוא מזכיר שאפילו וירוס קטן יכול להפיל את האדם כולו. אם אדם נדקר מסיכה פשוטה הוא יכול לאבד דם, להתעלף ואף למות. הגוף זקוק לאוכל, שתייה, תחזוקה מתמדת, דבר שמעיד על חוסר שלמות ואפילו
טיפשות. מצד שני, הגוף גם חכם בצורה יוצאת דופן, פועל באופן מתוחכם, ומכיל מערכות מורכבות מאוד. אליעד מרחיב את הדוגמה ואומר שהעולם כולו הוא שילוב של דברים חכמים מאוד ודברים
טיפשיים מאוד, ולטענתו אפשר גם לראות את הכל כחכם לחלוטין או
כטיפשי לחלוטין או חסר משמעות בכלל. אך לצורך ההסבר הנוכחי, הוא בוחר להציג את הפרספקטיבה שבה העולם נוצר ממצב של בלבול אצל אלוהים, ולכן התוצאה היא כזאת - חצי חכמה וחצי
טיפשית. מה הקשר בין הרצון של אלוהים לבעיית הרוע בעולם? הקשר שאליעד מציג בין הרצון של אלוהים לבעיית הרוע הוא פשוט: מאחר ואלוהים אינו ... ואומר שבגלל שאלוהים כל יכול, עצם המחשבה על רצון הופכת לבלתי אפשרית, ולכן העולם שלנו משקף את אותו המצב - גם חכם וגם
טיפשי, גם טוב וגם רע, גם הגיוני וגם לא הגיוני. מה אלוהים רוצה? למה יש רע בעולם? למה אלוהים ברא את העולם? למה יש סבל בעולם? מטרת בריאת ...