PDD, מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים... מיומנות חברתית, ייסורי מצפון, הפרעה נפשית, חינוך ילדים, טיפול בבעיה נפשית, הפרעה התפתחותית, מהו מצפון? מיומנויות תקשורת, אוטיזם, בעיות התנהגות בחברה, טיפול בילדים, אימון לילדים איך אפשר להבין ולטפל בילד עם הפרעה התפתחותית (PDD)? ההרצאה של אליעד מתמקדת בהבנת הטיפול בילדים הסובלים מהפרעות התפתחותיות שונות כמו PDD, ובעיקר בחוסר ההבנה של מבוגרים לגבי הסיבות להתנהגות של ילדים אלו. אליעד מחדד שהבעיה המרכזית בטיפול ובתקשורת עם הילד אינה נובעת מכך שהילד לא מסוגל להבין או ... על מה שמועיל לו או גורם לו הנאה, ואין לו תחושת אשמה או מצפון. מדוע המבוגר מתקשה להבין את התנהגות הילד? אליעד מסביר שהקושי של המבוגר נובע מכך שהוא בעצמו לא מבין את המנגנון הפנימי שמוביל אותו לפעול בצורה ... לא רוצה שהילד ייקח את הביסלי: סיבה תועלתנית - הוא לא רוצה שהילד ייתפס לא טוב בחברה, שיחשבו שהילד מתנהג לא בסדר. סיבה מצפונית - יש למבוגר תחושה פנימית שזה לא מוסרי לקחת משהו של מישהו אחר. הוא מוסיף ... למה קיימת בו התחושה המצפונית, איך הוא יכול לצפות מהילד להבין אותה? מהו בעצם מצפון, וכיצד הוא משפיע על התנהגות? אליעד מבהיר שמצפון הוא למעשה תחושה פנימית שגורמת לאדם להבדיל בין מה שנתפס אצלו כטוב או רע. המצפון מבוסס ... במהירות כאשר משהו לא מסתדר לפי רצונו, הילד לומד שאין ערך אמיתי בשליטה עצמית. מנגד, אם המבוגר בעצמו מפגין התנהגות של שליטה עצמית ומראה לילד שיש ערכים חשובים יותר מאשר לספק כל רצון מידי, הילד יכול ללמוד מכך. לדוגמה, ... כשהוא טוען שהוא עושה זאת מתוך מצפון או מוסר, אז הוא חייב להיות מודע לכך. לדברי אליעד, רוב המבוגרים מתנהגים בצורה אגואיסטית, אך הם משקרים לעצמם שזה נעשה מתוך מוסר או אלטרואיזם. רק כאשר המבוגר יכיר בזה שגם הוא ... לאופן שבו הוא פועל, אז הוא בעצמו חווה הפרעה מסוימת, מפני שאינו מסוגל להסביר לילד את ההיגיון שעומד מאחורי ההתנהגות הרצויה. ולכן אליעד קורא למבוגרים לבצע קודם כל בדיקה פנימית עמוקה של עצמם לפני שהם מנסים לשנות או לחנך ... הילד. האם הילד באמת דפוק או שזאת רק תפיסה של המבוגר? אליעד אומר שאולי בכלל המבוגר טועה, ואולי הילד מתנהג בצורה יותר טבעית ופחות מזויפת. הוא אומר שיכול להיות שהמבוגר תופס את הילד כבעייתי או בעל הפרעה, פשוט כי ... לא מצליח להבין את הילד, ולא כי לילד עצמו יש בעיה אמיתית. לכן חשוב לבדוק את ההנחות שלנו לגבי ההתנהגות של הילד, לפני שאנחנו מסיקים שהילד לא בסדר. לסיכום, מה הצעד הראשון בהתמודדות עם הפרעות התנהגות של ילדים? לפי אליעד, הצעד הראשון הוא תמיד לבדוק את עצמך. המבוגר חייב להבין לעומק את ההיגיון והסיבות הפנימיות שלו, כדי שיהיה מסוגל לתקשר ולהשפיע באמת על הילד. רק כך ניתן ליצור שינוי אמיתי וארוך טווח בהתנהגות של הילד. מה זה מצפון? איך לטפל בילדים עם PDD? כיצד לפתח מיומנות חברתית? איך לחנך ילד שלא מבין ...