... מחויבת, גם לא קיומו של
הזמן והמקום. הוא טוען כי הקיום שלנו, כמו גם קיומו של העולם
והזמן, הוא לא בהכרח מחויב. כלומר, כל דבר יכול להפסיק להיות קיים ברגע, וכל פרט קיומנו תלוי במצבים משתנים. העולם כולו, לדעתו, הוא תופעה שיכולה להיעלם. אם נעלים ... ישירות לאדם עצמו. האם
הזמן והמקום קיימים בתודעה?
הזמן והמקום נידונים גם הם כקטגוריות שאותן האדם תופס, אך הם לא מחויבים. אם לא היה זמן, לא היה אדם. אם לא היה מקום, גם לא היה אדם. האדם תופס את
הזמן והמקום , אבל הוא לא מחויב עליהם. אליעד מדבר על זה שמה שנכון לגבי
הזמן והקיום שלנו, תלוי בהבנה של היקום עצמו, של תודעת האדם שנכנסת לתוך
הזמן והמקום. בחירה חופשית קיומו של האדם אלוהים
הזמן והמקום האם אנו שולטים ברצונותינו? ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את ... לא מחויב, וגם קיומם של
הזמן והמקום הוא לא מחויב. חוויית הקיום של האדם היא אופציונאלית, והא יכול להיות קיים ויכול גם לא להיות קיים. שאלה: ואלוהים האם הוא נצחי? אליעד: אם ... אם אתה בתוכך חווה שאתה
הזמן והמקום, אז מה שקורה רחוק, גם הוא קשור אליך. אז כשאתה אומר אני, למי אתה מתכוון? אפילו אם תגיד שאתה התודעה, האם אתה יודע מה קורה עכשיו בסין? ... שסין בחוץ. אנו אומרים
שהזמן והמקום לא מחויבים, ולכן גם אתה לא מחויב להיות קיים. אם לא היית יודע להבדיל בין שום שינוי, לא היה זמן. אם הייתה קיימת רק ישות אחת, לא היה ... היום ומחר, ולכן לא היה
זמן ומקום. הזמן והמקום קשורים זה לזה, אבל הם לא אותו הדבר. בגלל שיש
זמן ומקום, יש אני ולא אני, אם לא היה
זמן ומקום, לא היה אני ולא אני. ומכאן שהאדם תופס
זמן ומקום, כי
בלי זמן ומקום אין אני. האדם למעשה הוא צורה של
זמן ומקום. לסיכום, יש לאדם בחירה חופשית לעשות כרצונו, אבל מה שהאדם רוצה לא תלוי בו. אבל לא רק שהרצון שלך לא תלוי בך, אלא שגם הקיום שלך לא תלוי בך. מי החליט עכשיו ...