... שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של אין שכל של חכמים, שבה אין
הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני לבין ההבחנה בין יש לאין מהו האני? אליעד טוען שהאני הוא נקודה קטנה, שממנה יוצאת כמות עצומה של מידע. כדי להבין את קיומו של דבר, כמו שולחן, צריך ... - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין יותר אחיזה
בהגדרה הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל. איך לחקור את החוויה של ראיית שולחן? כיצד אפשר לפרק את החוויה של ראיית שולחן? אליעד ... המחייבת לומר זה שולחן, וזה ודאי. אפשר לראות שיש צורות, אבל גם לחוות שהן לא קיימות
בהגדרה נוקשה, כי מבינים את המקור שלהן. זה לשלב שבו גם יודעים דברים מוגדרים, וגם לא יודעים כלום. איך החקירה המעשית מתבצעת? שאלה: כיצד בפועל אפשר לפרק חוויה של שולחן? תשובה: ... מסתכל עמוק לפני הבסיס של עצמו. אתה מסתכל לפני ההגדרות של השכל. אין הגדרות בראיה הזאת.
ההגדרה הכי קרובה זה שאתה יכול להגיד, זה השכל ולא באמת ראית אותו. כשאתה מסתכל לפני השכל, אתה גם רואה הכל, את הצורות, כי המהות לא שוללת את קיומן של הצורות. אתה רואה את המחשבה ... שאלה: מה שאני רוצה כרגע, זה להבין את זה. אליעד: יפה, מה שזה יתן לך שתבין את זה. מצד
ההגדרה זה יתן לך את הפטור להבין את זה. כי תבין את זה. וזה גם לא נכון, כי בסוף תרצה להבין את זה למרות שהבנת את זה. מדובר פה על רמת מודעות אולטימטיבית, כמו שוודאי לך שאתה מחזיק ...