... מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין
יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, לעומתו, מייצגת את המקום בו כן יש הבחנה מסוימת - הבחנה שממנה נובעת אפשרות של ... מוחלטת. בתוך המוחלטות עצמה יש שתי בחינות: בחינה שאין אצלה שום הבדל בין
יש לאין, ומבחינה זו אין סיפור כלל. ובחינה שנייה, שממנה נוצרת הבחנה בין
יש לאין , שממנה גם יוצאים הסיפורים והמאבקים וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן ... נקרא בחינת מלכה. אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין
יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין
יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין
יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל
ליש לאין לבין יש הבדל בין
יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין
יש לאין וגם אין הבדיל בין
יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם. מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין
יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין
יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין
יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין
יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין
יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם בחינת מלך אבל היא ממוצע מה שנקרא, היא בין בחינת המלך לבין בחינת העבד. שזה המקום של היש הבדל בין
יש לאין שנמצא באחדות עם האין הבדל בין
יש לאין. ש: המלכה? איפה המלכה? אליעד: המלכה מייצגת את המקום של ההבדל שבתוך האין הבדל. ומצד הבחינת יש הבדל שבתוך האין הבדל מצד זאת יש ... אצלו הבדל, ושם לא שייך לידה, כי אין הבדל. אבל מהמקום שיש אצלו הבדל ברגע שנוצר
יש מאין, עכשיו בעצם מתחיל הסיפור. זמן לידתה, רק מבחינת הבריאה רק שם מתחיל הסיפור. מבין? וגם השפחה הנל הגיע זמן לידתה באותו העת. מה ...