... משפט שהוא לא מבין, הוא לעולם לא יתקדם, ולכן עדיף להמשיך קדימה ולהשלים קריאה מלאה. המטרה
בשיטה זו היא לא להבין הכל בבת אחת, אלא לתת לרעיונות להיקלט ולהתבהר באופן טבעי בהמשך. הדרך השנייה היא קריאה מעמיקה יותר, שבה הקורא כן מנסה להבין את הדברים תוך כדי קריאה. אליעד אומר שגם
בשיטה זו יש להתקדם הלאה לאחר הבנת הרעיון הכללי, ולא להיתקע בשאלות כמו מי אמר?, למה אמר את זה?, או האם זה ... אקראית או יזומה, שבה הקורא פותח את הספר בנקודות שונות, ללא סדר מוגדר. אליעד מציין שחשוב
בשיטה זו לא להיצמד לשום סדר או הגדרה, לא לאחוז בשיטת לימוד מסוימת באופן קשוח, אלא לאפשר לעצמך להיפתח לכל אפשרות.
בשיטה זו, לפעמים הקורא ימצא את עצמו קורא עמודים באופן אקראי או אפילו הופך את הספר ומגיע למקומות בלתי ... אם הקורא יחליט שהוא לומד רק בדרך מסוימת, הוא מגביל את יכולתו להבין את התוכן לעומק.
השיטה האקראית והלא מוגדרת מאפשרת לקורא להשתחרר מתבניות מוגדרות מראש ולהתחבר לתוכן בצורה אותנטית ומלאה יותר.
בשיטה זו, הקורא מאפשר לעצמו לגלות דברים חדשים, להתמודד עם רעיונות בצורה גמישה ולהיות פתוח לרעיונות שאולי לא ... להיחשף לרעיונות מזוויות חדשות, בלתי מתוכננות ובלתי צפויות. הרעיון המרכזי הוא לא להיאחז
בשיטה או בהגדרה אחת של לימוד, אלא תמיד להישאר פתוח ולאפשר לעצמך לעבור בין שיטות הלימוד השונות בהתאם למה ...