... מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב
המקום, מרחב
הזמן איך צורת הספר יכולה להימצא בכל מקום ובכל זמן? אליעד ... נתפס בעינינו כמצוי רק בנקודה אחת במרחב ובזמן מסוים. אולם אליעד טוען שמנקודת מבט עמוקה יותר, הצורה של הספר הזה ממלאת למעשה את כל מרחב
המקום ואת כל מרחב
הזמן. כיצד? הוא מסביר שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שאין באמת ... הגדול יותר מבין כאחד. מה המשמעות של לשים את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן? הרעיון של לשים את כל הצורות האפשריות יחד באותו
המקום ובאותו הרגע נראה כמופרך ובלתי נתפס. השכל שלנו רגיל ... הרי לא היתה לה שום משמעות נפרדת. אך הטענה היא שכיוון שהצורה והמהות הן אחד, הצורה חולקת את תכונות המהות, ולכן היא בעצם אינסופית במובן של
המקום והזמן. מדוע אין הבדל בין מהות לצורה? בבסיס ... מקבילים הוא דרך לצמצם את ההבנה האמיתית שכל צורה נמצאת בכל מקום ובכל זמן. עבור השכל הרגיל, קשה לקבל שכל הדברים מתקיימים בבת אחת באותו
המקום ובאותו
הזמן. לכן נוח יותר להסביר זאת באמצעות מודל של ריבוי ... באותה מציאות ממש, ולא ביישויות נפרדות. למעשה, יקומים מקבילים הם שכל קטן יותר לעומת ההבנה שהכל אחד ממש. איך ייתכן שכל הצורות ממלאות את כל
המקום והזמן בו זמנית? השאלה עולה כשרוצים להבין ... עוזר להבין את הנושא? אליעד מביא את הדוגמה של אדם שעומד מול מראה, ומאחוריו מראה נוספת. כך נוצרות השתקפויות רבות לאינסוף. בפועל, נראה לנו
שהמקום עצמו התרחב, ושיש אינסוף מופעים של אותו אדם. זה דומה ... מקבילים, ריבוי אלוהים וכולי, כולן נובעות מאותה הבנה שאם הצורה והמהות הן אחד, הרי שכל מה שאפשרי הוא גם מחויב, ושיש אינסוף אפשרויות באותו
המקום ובאותו
הזמן. המציאות כולה, על כל מופעיה, היא אחדות אחת שאנו ... שהספר הזה, מבחינה אובייקטיבית, נמצא בכל המקומות ועד אין סוף, שאפילו מאחורי השמש יש את הספר הזה, וכן הצורה של הספר הזה, ממלאת את כל מרחב
המקום , וגם את כל
הזמן. זאת אומרת שהדבר היחיד שקיים זה הצורה של הספר הזה. ... הספר קיימת, אז מה המשמעות של צורת הספר? אם רק צורה אחת קיימת אז אין משמעות לצורה הזאת ולמשהו אחר. מה קיים בכל מקום ובכל זמן? ההוויה של
המקום והזמן. מה לא קיים בכל מקום ובכל זמן? הצורה ... לגבי הצורה. מה נכון לגבי המהות? שהיא קיימת בכל מקום ובכל צורה, ולכן הצורה של הספר קיימת בכל מקום ובכל זמן, עד כדי כך שהספר הוא יותר גדול
מהמקום ומהזמן. כי ההוויה גדולה
מהמקום ומהזמן. הספר יותר גדול
מהמקום והזמן . וזה נכון לגבי כל צורה. אבל איך זה ... שיש תמונה ואין אותה, שיש תמונה ואין אותה וכן הלאה. היקומים המקבילים שאני מדבר עליהם זה משהו שונה קצת. יש את ההבנה שכול צורה ממלאת את כל
המקום וכל
הזמן, כי הצורה היא אחת עם המהות. כל צורה יש לה את כל תכונות המהות, ממלאת את כל
המקום והזמן, היא הסיבה הראשונה וכו, ובו זמנית ... ממלאת את הכל, אז למה אתה אומר שזאת צורה? ואף על פי כן. ודבר נוסף זה לא יכול להיות לגבי כל הצורות, איך יכול להיות שכול הצורות ממלאות את כל
הזמן והמקום? זה נקרא ריבוי אלוהים. זה לא יקומים ... ולכן אנו אומרים שזה באין סוף יקומים. גם בשכל הגדול יותר להגיד שכול דבר נמצא בכל מקום ובכל זמן זה גם לא נכון כי יש אחד יותר גדול, כי גם
המקום והזמן זה אחד. דמייני את
המקום הזה, ואחר דמייני מקום דומה ועוד אחד, וזה כפול אין ... פוזיציה, אלא צורה שאתה רואה אותה. זאת אומרת שההבנה של היקומים המקבילים היא נגזרת מההבנה שכול דבר נמצא בכל מקום ובכל זמן, על אותו מרחב
מקום וזמן. אתה לא יכול לקבל את זה שבמקום הזה יש לך את זה ואת ... מה שתקבלו. למשל אדם עומד מול הראי, ושמים עוד ראי, ואז הוא רואה אין סוף השתקפויות. מה קרה? הוא נמצא באותו חדר עם אותו מרחב, אבל המרחב גדל,
המקום גדל, זה למעשה אין סוף מקום. אבל אף על פי כן אתה לא ... גם צורות הרגש וכו. תמשיכי, מה הבנת? שאלה: בגלל שהשכל שלי לא מסוגל לתפוס שהכל כאן ועכשיו, והכל נמצא באותו מקום ובאותו זמן אליעד: קחי את כל
הזמן ואת כל
המקום ושימי אותם באותו מקום, שימי אותם ביחד, ותערבבי ...