גורואים ומנטורים, איך לגרום למעריצים להתמכר אליך? מה השיטה של אליעד כהן? איך להיות מנטור מפורסם? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך למגנט אליך מעריצים? איך לגרום לאנשים להתאהב בך? איך לגרום לאנשים להתמכר אליך? איך להקים כת?... המפתח להצלחה במקרים אלה הוא להעניק לאנשים רעיונות פשוטים שיביאו להם הנאה או תחושת טוב מיידית, בלי שיתמודדו עם מאמץ מחשבתי. מהו סוכר בתוכן? ההשוואה שמהווה את הליבה של ההרצאה היא ההשוואה בין סוכר למסר שמטרתו להחזיר תחושת טוב מיידית לאדם. אליעד מסביר כי אנשים אוהבים סוכר כי הוא מביא להם ... אופן, אם אתה רוצה למשוך אליך קהל, עליך להגיש להם רעיונות מתוקים - רעיונות או מסרים שמקלים עליהם, שלא דורשים מאמץ מחשבתי. מסרים כאלה יכולים להיות סיסמאות כמו הכל לטובה, הכל אהבה, או תאמין בעצמך. למה אנשים אוהבים סוכר? סוכר מהווה מקור מיידי לאנרגיה, שמסייע להרגיש טוב במהרה ובקלות. כאשר אדם ... כמו הכל לטובה, תהיה לך קהל רחב שמעריץ אותך ומקבל את מה שאתה אומר ללא מאמץ. האם כדאי למכור רעיונות שמבוססים על מאמץ מחשבתי? אליעד מציין כי קיימת דרך שמבוססת על שימוש בשכל, כלומר, חקירה ובדיקה עמוקה של השאלות המהותיות בחיים, כמו מי אני?, מהו הרצון שלי?, האם הכל באמת לטובה?. עם זאת, דרך זו דורשת מאמץ מחשבתי, דבר שמעטים רוצים להשקיע בו. רוב האנשים לא מעוניינים להשקיע מאמץ להבין את עצמם או את העולם סביבם, ולכן הם יעדיפו רעיונות פשוטים שמספקים להם תחושת טוב מיידית. הסכנה ... טובה, מהירה ומיידית, בלי מאמץ - כך כשמוכרים רעיונות או מסרים מתוקים (כלומר, פשוטים, מבוססי אמונה, לא דורשים מאמץ מחשבתי), זוכים להערצה ולהצלחה מיידית אצל קהל רחב. מדוע אנשים כל כך אוהבים סוכר? שאלה: למה סוכר הפך למוצר כל כך ממכר עבור בני אדם? תשובה: סוכר גורם להרגשה טובה באופן מאוד מהיר. ... מנטורים שמדגישים תאהב את עצמך, הכל לטובה, תהפוך לימון ללימונדה, בלי לדרוש חשיבה מעמיקה. האם כדאי למכור לאנשים מאמץ מחשבתי? שאלה: מה קורה אם דווקא מוכרים לאנשים תוכן שדורש שימוש בשכל ומאמץ? תשובה: לפי הטקסט, יש דרך שמבוססת על שכל - כלומר, חקירה, הבנה לעומק, התבוננות בשאלות יסוד כמו מי אני?, ...