... והנשמה של האדם היא לא נצחית כמו שחושבים המון העם הטועים, כי שום דבר בעולם קיומו לא נצחי. כי אפילו העולם עצמו קיומו לא נצחי. כי שום דבר, קיומו הוא לא מחויב. ואפילו
הזמן והמקום עצמם, גם הם, קיומם לא מחויב. ומאחר שקיומם של
הזמן והמקום הוא עצמו רק אפשרות, כי הם יכולים גם לא להיות קיימים, ממילא זה אומר ששום דבר בעולם קיומו לא מחויב, כי הכל קיים בתוך
זמן ומקום כלשהו. וגם התודעה תופסת
זמן ומקום. כי יש את
הזמן והמקום של האני ושל התודעה, ויש את
הזמן והמקום של מה שאינו אני, שנפרד מהאני של ... ברגע אחר. ואלו שני רגעים שנפרדים זה מזה, שכל אחד מהם קיים בפני עצמו. אך שום רגע הוא לא סיבת הרגע האחר, כך שאין שום בחירה חופשית כלל, אלא כל דבר הוא בפני עצמו. ותחושת
הזמן, גורמת לאדם לחשוב שיש המשכיות. ואז נדמה לאדם, שאם ... מזה ברגעים אחרים, ואין שום קשר ביניהם כלל, אלא כל אחד מהם בפני עצמו. ומי שיתבונן עוד יראה, כי אין שום מקום שאין בו מקום ואין שום זמן שאין בו זמן. והאני של האדם, נמצא
בתוך הזמן והמקום. ולא בהכרח
זמן ומקום חומרי וממשי, אלא
זמן ומקום באופן כללי, ששום דבר לא יכול להיות
בלי זמן ומקום כלשהם. כי גם האני תופס מקום כלשהו בתוך המציאות כולה, והוא קיים בזמן כלשהו וכולי. וזה בעצם אומר, שלמרות שלאדם נדמה שהאני שלו הוא ישות עצמאית, הרי
שהמקום והזמן, ממלאים את האני של האדם. או במילים אחרות, המציאות ממלאת את האני של האדם. וגם אם נדמה לאדם שהוא ישות עצמאית שהיא נפרדת משאר הדברים, הרי שבפועל
המקום והזמן והמציאות, הם ממלאים את האדם עצמו. ואין שום
מקום וזמן, שאין בהם את המציאות עצמה. וזה בעצם אומר, שהקיום של האדם, והאני של האדם, והרצון של האדם, והפעולות של האדם, וכל מה שישנו, אלו הכל תנועות שונות של מרחב
הזמן והמקום ושל המציאות עצמה. והאדם הוא לא ... ואילך החוצה, זה הכל לא יותר מאשר זרוע מבצעת של המציאות, וביטוי של ישות אחרת, שהיא זו שאחראית לכל מה שהיה הווה ויהיה במציאות כולה. ומנקודת המבט הזו, האדם רואה גם, שכל
הזמן והמקום כולם, וכל מה שיש בהם, אלו רק ... עד שהאדם אומר אני, וחווה את המציאות עצמה. וכאשר אנחנו אומרים שהאדם חווה שהאני שלו, הוא המציאות עצמה, היינו שהאדם חווה שהאני שלו זאת הישות האחת, שקיומה קודם לקיומם של
הזמן והמקום, שהיא הוויה של הכל, שאין בה שום ... קודם כל הוא אלוהים שקרי, דהיינו, זה שחושב את המציאות כולה, ואחראי לכל מה שהיה הווה ויהיה. והוא, האדם עצמו, כאלוהים עצמו, הוא מצמצם את עצמו לתוך תודעה נפרדת, שהיא חווה
זמן ומקום בצורה אחרת, ממה שאלוהים עצמו חווה
זמן ומקום, כי גם אצלו יש
זמן ומקום (כי יש אני ולא אני, והרצון והישות והתודעה, כל אחד ...